J@9 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hei. Samboeren har en Toyota avensis 2008 mod som snart skal på EU kontroll.. På denne så sliter vi litt med nærlys på førerside (virker som en vanlig feil på disse). Problemet er at det plutselig blir mørkt. Prøvde først å kjøpe pære fra ebay (Philips d4s), og alt så ut til å fungere igjen (tidligere gikk det maks et par minutter før det ble mørkt), men etter noen uker begynte problemet igjen (ikke like hyppig som før),og jeg regner derfor med at ballasten må byttes. Det jeg da lurer på er, hvor det er billigst å få tak i, samt hvor vanskelig det er å bytte selv? Og gjerne om noen vet eksakt delenr. Fant bilde av en ballast på en bilopphugger, men der hadde dem litt forskjellige Toyota nr.. Men var et part nr på den, som gir meg treff på daihatsu, Toyota og lexus. Og det nr er KDLT003. Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 delekatalog: http://japan-parts.eu/toyota/ Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Sier takk for link, men den hjalp meg ikke så mye Tok kontakt med Toyota på mail idag.. og fikk svar nå..Og da virker det som om dem ikke er villige til å selge løse ballaster.. for jeg fikk prisoverslag på nesten 7000kr.. og det ser ut til å være hele lykta + d4s pære. "HOVEDLAMPE ENHET" 5460kr, og "D4S HID 42V35W" 1530kr.. totalt 6990kr Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Siden bilen er såpass gammel så må det jo være mulig å finne deler fra en tilsvarende bil som har blitt rævkjørt og skal vrakes. Ville noe slikt passe? http://finndel.no/delebiler.aspx?bk=812302&valgtfirma=110&bil=1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Ebay is your friend! Viss det er rett delenummer som du har i første post får du ballast på ebay til 400-800kr. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Har funnet brukte ballaster.. Men litt redd for at disse er en svakhet på denne modellen.. Mange av dem vi møter etter veien mangler nærlys på førersida. Men fant universal d4s ballast på dioder.no, med 2 års garanti. Så det blir nok til at jeg bestiller den. Regner ikke med at den passer i lykta, men finner nok på noe lurt ? Og ja, jeg har funnet på ebay, men leveringstid blir litt for lang ? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Da har jeg bestilt denne ballasten: http://www.dioder.no/products/d4s-d4r-ballast-canbus-pro-1068-35w-9-32v Litt usikker på om den passer inni lykta.. men i værste fall får jeg bare bore et hull til kabler og montere den utafor lykta.Den er ihvertfall til riktig pære type.Alternativt kunne jeg kjøpt D2S ballast og bygd om.. For det er jo billigere pærer i Norge..Men har man god tid, så får man fint 2x D4S pærer fra ebay til under 350kr Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Ang å bestille fra ebay, finner du fra land i Europa så har du de innen ei uke! Fra UK så får du det på 3-4 dager! Fra Kina så tar det fort en måneded og kanskje mer! Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Det vet jeg, men når prisen blir omtrent det samme for en som er refurbished,+ mva og tollbehandlingsgebyr, som det å kjøpe en universal i Norge med 2 års garanti inkludert frakt så var valget ganske enkelt Den fra Norge var faktisk litt billigere også 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå