Gjest Slettet+89234341 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Jeg har en av de dyreste pakkene hos telenor, uten binding. Har sett på å bytte i det siste, men har til dags dato ikke funnet en operatør som oppriktig talt virker interessert i å ha meg som kunde. Telenor var ikke interessert i å prøve å matche priser uten 12 mnd binding, og Telia ga f i at jeg forlot Netcom i sin tid pga ræva kundeservice. OneCall har ingen pakker med nok data, Hello er for trege. Endret 26. april 2016 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Telenor gjør ikke noe annet enn f.eks. Telia. Kunden må bytte abb. Jeg måtte ut med 1800 kr ekstra i året om jeg byttet til 6 GB Smart, som gir fri roaming. Kontra 6 GB fastpris som jeg har nå, uten roaming. Endret 26. april 2016 av plankeby Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Telenor gjør ikke noe annet enn f.eks. Telia. Kunden må bytte abb. Jeg måtte ut med 1800 kr ekstra i året om jeg byttet til 6 GB Smart, som gir fri roaming. Kontra 6 GB fastpris som jeg har nå, uten roaming. Trenger du fri roming? kunne du ventet 1 år? fra og med 30 April, så skal prisnene halvres for alle andre uansett. Jeg bytter ikke, jeg har hva de kaller et "ulønnsomt" abonnement, fri fart og 16GB inklusiv. 399mnd. og ja jeg bruker den opp.... gjort det vær mnd i snart 2 år Måler oppimot 300mbit på 4G. Jeg får disse prisene om et år, men fra og med 30 April senkes roming fra 49 øre til 20 øre / per mb eller noe alt etter som hvordan det blir og 2017 er de helt borte. Endret 26. april 2016 av -Night- Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Kan en i Telenor komme med en logisk forklaring på hvorfor vi er så ufattelig forskjellige iforhold til Danmark, Sverige og Finland ? Ergo 20,646 millioner andre mennesker! Et lite tips til TV2 hjelper deg hadde vært fint. Er kun en ting. PENGER det dreier seg om hos Telenor... Telenorkunder som leser dette! Har dere mulighet flytt fra dem så fort som mulig. 4 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Ja. Det er jo opplyst i ulike media i dag at regler om "fri" roaming kommer. Lurest å vente om man ikke har ekstraordinære roaming behov. Dette er jo flott for alle som kommer fra andre deler i Europa og er mye i sitt hjemland. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Kan en i Telenor komme med en logisk forklaring på hvorfor vi er så ufattelig forskjellige iforhold til Danmark, Sverige og Finland ? Ergo 20,646 millioner andre mennesker! Et lite tips til TV2 hjelper deg hadde vært fint. Er kun en ting. PENGER det dreier seg om hos Telenor... Telenorkunder som leser dette! Har dere mulighet flytt fra dem så fort som mulig. Dette ble det lagt opp til når Tele2/Network Norway ble presset ut av markedet. Håper Ice kan komme med godt press mot Telenor/Telia snart. Ved at de kun har 4G/4G+ så kan de nok stikke sjepper i hjula på telenor og netcom(telia). Håper bare de tørr og har kapital til gå til frontal angrep. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 @-night-: Mycall, Onecall, ICE og Talkmore har senket prisene med tanke på 30.4. (Med forbehold om st det kommer ytterligere endringer.) 49 øre per minutt og MB, 19 øre per SMS og 11 øre for innkommende. Skal bli spennende å se hva Telenor tar for MMS i EU/EØS fra i morgen. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) @-night-: Mycall, Onecall, ICE og Talkmore har senket prisene med tanke på 30.4. (Med forbehold om st det kommer ytterligere endringer.) 49 øre per minutt og MB, 19 øre per SMS og 11 øre for innkommende. Skal bli spennende å se hva Telenor tar for MMS i EU/EØS fra i morgen. Har de ikke hatt dette lenge? Jeg var i utlandet rett før påsken, betalte 49 øre per mb da. MMS bryr jeg meg ikke så mye om sender over epost eller andre metoder der jeg får i langt høyre kvalitet. Jeg tror nok prisene legger seg under 49 øre 30/4. Jeg merker også at OneCall osv dytter "datapakker" på kunder. Dette er meget sjeldent lønnsomt for slutttbrukeren og betale en fastpris for dag/uke fremfor faktisk bruk Endret 26. april 2016 av -Night- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 OneCall og MyCall fra 1.3, Talkmore fra 18.3 og usikker på ICE. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Telenor med 60 GB kan faktisk være aktuellt for meg. Jeg misliker Telenor etter en dårlig kundeopplevelse, men nå misliker jeg Telia enda mer pga at de ødela for Banzai. Å bytte til Telenor... Gir en dårlig smak i munnen... Men det kan skje dersom jeg får med trilling-SIM. Jeg trenger ett SIM-kort til smarttelefonen, et tvilling-SIM for tale på samme telefonnummer, og et datakort-til routeren på hytta. Får jeg dette inkludert? Totalprisen kan sammenliknes med det jeg i dag betaler for tre ulike abonnement hos en konkurrent. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Telenor med 60 GB kan faktisk være aktuellt for meg. Jeg misliker Telenor etter en dårlig kundeopplevelse, men nå misliker jeg Telia enda mer pga at de ødela for Banzai. Å bytte til Telenor... Gir en dårlig smak i munnen... Men det kan skje dersom jeg får med trilling-SIM. Jeg trenger ett SIM-kort til smarttelefonen, et tvilling-SIM for tale på samme telefonnummer, og et datakort-til routeren på hytta. Får jeg dette inkludert? Totalprisen kan sammenliknes med det jeg i dag betaler for tre ulike abonnement hos en konkurrent. Da hadde jeg heller byttet til Ice drøy lit til inntil VoLTE kommer på banen evt etter neste auksjon, så kommer de nok med langt større ville jeg tro. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Hvor lenge anslår du jeg må vente på at ICE matcher dette? Sist jeg sjekket for få dager siden tilbyr de ikke engang tvilling-SIM, så reservetelefonen må ha sitt eget abonnement med eget telefonnummer. Endret 26. april 2016 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
VonGrav Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hva skal du med 100mbit på telefonen? 10mbit holder langt 4 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvor lenge anslår du jeg må vente på at ICE matcher dette? Sist jeg sjekket for få dager siden tilbyr de ikke engang tvilling-SIM, så reservetelefonen må ha sitt eget abonnement med eget telefonnummer. Som sagt, tipper etter denne her, da får dersom de vinner og ikke som sist der NwN ble presset ut, får de langt høyere kapasitet enn idag. http://www.nkom.no/aktuelt/nyheter/tildelingen-av-900-mhz-b%C3%A5ndet-tidsplanen-forskyves Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hva skal du med 100mbit på telefonen? 10mbit holder langt Kjekt og ha til tider vettu, hva skal du med 200mbit hjemme? trenger da ikke da det hele tiden. jeg har selv "frifart" målt over 300mbit. Bruker det ikke hele tiden men noen ganger når jeg setter opp mobil ap, så er det fint og ha fin fart 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Høy fart er nyttig når man streamer video på buss og tog. Signalet blir brutt av tunneller hele tiden, men den bufrer flere minutters video hver gang signalet kommer tilbake. Noen få sekunder er alt som skal til for å bufre nok video til å komme gjennom neste tunnel, uten avbrudd i filmen. Men høy fart hjelper lite hvis datakvoten går tom. Høy fart er flott, men datakvotene er det eneste kriteriet jeg velger abonnement etter. 1 Lenke til kommentar
ITsam Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Disse "markedsundersøkelsene" til Telenor må være rettet mot en gruppe som kun bruker internett til nettbank, mail og nettavis én times tid i uken. De gjør jo stikk motsatt i forhold til det jeg vil tro de fleste som er oppegående innen teknologi ønsker. Når det kommer til fri roaming i EU, er det da den datakvoten du har hos Telenor som gjelder? Så hvis du har 500mb, så gjelder det resterende du har for måneden også i utlandet? ja du betaler ikke mer for å bruke mobilen i EU/EØS du betaler kun for abo prisen så vis du reiser til F.Eks til spania og vil surfe & dele bilder av ferien på facebook eller snapchat så koster det ikke noe ekstra mens før måtte du ha betalt flere hundre kansje til og med flere tusen hos andre oppratører nå må du betale mye ekstra for sånn bruk... så jeg ser ikke helt hvorfor så mange blir sure... håper dette svare på det du lurte på :-) Lenke til kommentar
ITsam Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Kan man kjøpe et abonnement i utlandet å benytte her på berget? Er eventuelt det billigere? ja på en måte du kan ha kontant kort som inkludere data men det svarer seg ikke lenger begrunn av telenor sitt nye tilbud :-) Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Aldri hatt telenor og skal aldri ha det heller. Hverken nettet eller operatøren. Dårligere dekning med telenor nett på jobben enn telia privat og hver gang jeg sjekker er de bland de dyreste. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Litt lavere datamengde for de som har de laveste kvotene er ikke 50% halvering. For de som har den type abonnement så er det mye. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg