Gå til innhold

Skipshotellet nærmer seg ferdig i Korea. I forrige uke droppet den norske kjøperen kontrakten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, burde kanskje levere bestillingen til norske verft neste gang siden "sparte" penger i Korea fører til enten forsinkelser eller gigantsprekk i en hel rekke prosjekter.

Jeg antar du baserer deg på det som står i media og ikke har noen egentlig kontroll på hvor mange kontrakter de leverer bra på? Det er jo kun det som genererer klikk som er verdt å skrive om i media.

Lenke til kommentar

Jeg antar du baserer deg på det som står i media og ikke har noen egentlig kontroll på hvor mange kontrakter de leverer bra på? Det er jo kun det som genererer klikk som er verdt å skrive om i media.

http://www.tu.no/artikler/her-er-tallene-som-viser-at-norske-verft-er-billigere-enn-asiatiske/233541

Det er ikke tatt helt ut av luften at prosjekter i Asia har en tendens til å bli forsinket og gå kraftig over budsjett.

Lenke til kommentar

Vel, burde kanskje levere bestillingen til norske verft neste gang siden "sparte" penger i Korea fører til enten forsinkelser eller gigantsprekk i en hel rekke prosjekter.

Du er selvfølgelig velkommen å komme med navn på *store* olje/gassprosjekter fra Korea fra og med 2000 bestilt av norske selskaper eller prosjekter som var ment for bruk på norsk sokkel som er enten ikke forsinket, eller ikke over opprinnelig anbudspris eller de som ikke måtte innom norske verft for å bli "ferdigstilt" før bruk selv om de var 100% ferdige" da de seilte ut fra Korea.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

At folk gidder Korea.. De bygger heller feil med vilje enn å endre på helt åpenbare ting.

Hvis man har et produkt man har tenkt å lage 200 kliss like eksemplarerer med null forbedringspotensiale underveis er det sikkert greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...