Gå til innhold

HTPC med støtte for 4K@60Hz

Anbefalte innlegg

Hei

Har en aldrende PC som fungerer fint, men skulle gjerne hatt 4K@60Hz støtte slik at jeg får ut det fulle potensialet til TV'n (Samsung UE55JS8005). 

Lurer fælt på hvordan jeg skal gjøre dette i praksis, for jeg er avhengig av å kjøre lyden via HDMI separat, da forsterker ikke støtter HDCP2.2. Eller vil det ikke ha noe å si at det mangler? 

Hvis jeg kjører lyden via optisk er jeg stuck med DTS som høyeste lydsignal, da den ikke støtter DTS HD og de andre lydformatene. ARC støtter samme som optisk. Skulle gjerne hatt de fete lydsignalene... 

Forsterker er en Marantz SR5009, og den støtter  also features 4K Ultra HD pass-through at up to 60 Hz frame rates og 4:4:4 subsampling. 

Har et Streacom-kabinett idag (se signatur) så plassen tilgjengelig er litt begrenset. Trenger ingen superprosessor, holder i massevis med i3 hvis den har en barsk nok grafikkchip for 4K. Spiller ikke, det er kun Kodi, Spotify og nettsurfing som skal gjøres på maskinen

Noen ideer til hovedkort, prosessor og andre ting (aktiv adapter fra DP til HDMI?) jeg trenger? 

Endret av newman221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok da er det her nok: Link til specs hovedkort og det bør være ok? Hovedkortet finnes også som minikort 17*17.

Handlevogn
Tøm handlevognLagre handlevogn
Antall
Pris
Totalt
Slett
Totalt: 2.397,00
 Fri frakt på din ordre!
Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...