abdobe Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg har lest både for og imot tidligere, men hør nå her... Jeg er en slik person som forsøker å klokke et stykke, men ønkser at det gjøres med en viss sikkerhet og holdbarhet. Jeg bruker bare en kabinettvifte fordi jeg også synes at en bråker mer en nok. Den jeg har bløser luften ut av kabinettet. Ville det egentlig ikke være bedre å blåse luften inn i kabinettet, slik at overtrykket blåser den varme luften ut av lufteåpningene? Da får man en viss kjøling fra denne viften i tillegg til at varmluften forsvinner. Omvendt ville undertrykket suge til seg kaldere luft gjennom lufteåpningene, men ikke med en slik kraft som beskrevet over... er jeg helt på jordet eller? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) nei, ikke helt. Hvis du bruker en slik undertrykks teori vil det heller komme inn støv enn kald luft. Jeg tror den mest effektive løsningen når su bare har en vifte vil fære at den blåser inn i kabinettet. Men hvis du kjøper en som kan suge ut luften også så vil det bli en del mer effektivt. Endret 22. november 2003 av andesam Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 om du f.eks ser på ett Lian Li kabinett er det filter som filtrerer luften som suges inn i kabinettet mens den varme luften da trekker ut. dette er nok den beste løsningen ja. det finnes sikkert sånne filtre og få skjøpt til andre kabinetter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå