Gå til innhold

Nå kan Telenor-kunder trygt skru på roaming i hele EU

Anbefalte innlegg

Det er dessverre gjennomgående tydelig at Telenor kun vil ha kunder som betaler mye for mye data. Så de vil nok spare på dette. For en som meg er det bare blitt helt uaktuelt da jeg sjelden overstiger 1 GB i mnd.

Joda, og det må da være en helt grei strategi? Apple f.eks. ønsker heller ikke selge telefonener i billigklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det er dessverre gjennomgående tydelig at Telenor kun vil ha kunder som betaler mye for mye data. Så de vil nok spare på dette. For en som meg er det bare blitt helt uaktuelt da jeg sjelden overstiger 1 GB i mnd.

Joda, og det må da være en helt grei strategi? Apple f.eks. ønsker heller ikke selge telefonener i billigklassen.

Ja, absolutt, men de prøver å få det til å virke som om det blir så mye bedre...

Lenke til kommentar

Det følger jo så klart en ekstrakostnad for Telenor å tilby dette til alle kundene sine. Telenor kommer aldri til å være best på pris, men prøver å tilby tjenester utenom som skal rettferdiggjøre denne prisen (div apper, min sky, hastighet osv). Derfor har de lavpris/lavkost-selskaper som Djuice og Talkmore.

Lenke til kommentar

Kan si hva man vil om det er billig for noen eller ikke, men saken er at 8 av 10 privatkunder til telenor har har de vanlige telenor-abonnementene.

Tenker da på kids, ungdommer, studenter, voksene, og den eldre garde.

Alle de får en økning i pris og en mindre datapakke.

De få dagene når de kanskje er i utlandet så fungerte EUpakken blandet med wi-fi fra hotellet/leiligheten/campingplassen ol..

Da betaler de bare litt mere der å da, nå må de 8 av 10 kundene betale mere hver mnd for et dårligere abonnement :/

Folk flest vil ikke bruke 350,- på et abo med 3GB datapakke, og den minste pakken er jo bare helt lattis 250,- for et abo med 0,5GB datapakke.. common..

Lenke til kommentar

Kan si hva man vil om det er billig for noen eller ikke, men saken er at 8 av 10 privatkunder til telenor har har de vanlige telenor-abonnementene.

De få dagene når de kanskje er i utlandet så fungerte EUpakken blandet med wi-fi fra hotellet/leiligheten/campingplassen ol..

Da betaler de bare litt mere der å da, nå må de 8 av 10 kundene betale mere hver mnd for et dårligere abonnement :/

Folk flest vil ikke bruke 350,- på et abo med 3GB datapakke, og den minste pakken er jo bare helt lattis 250,- for et abo med 0,5GB datapakke.. common..

Hvor har du disse tallene fra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ikke helt, de har ikke inkludert SMART 1GB som de kaller mitt abbonement. Noe de tok over ifra netcom som tok over ifra tele 2. Så jeg må fremdeles bytte abbo skal jeg få det.

Sant. Men du får ganske mye for den femtilappen, da.

Lenke til kommentar

Hvor har du disse tallene fra?

Tallene er naturlige i seg selv trenger ikke å være rakettforsker på å forstå at den den vanlige beste/oldeforeldren får hjelp av sine barn til å velge rett abo, kan love deg at de ikke sitter med mobilen å surfer samt ser på serier på en yt'er eller ser på en serie på hbonordic appen.

De betalte ish rundt 149,- nå må de betale 249,-

Kan jo tenke på kidsa som får abo av sine foreldre, jeg vet ikke om en sjel av kids som får et topp abo fra sine foreldre, men de vil gjerne se på yt,flix høre på musikk, spille+++ det blir jo gøy å være forelder å si at de har strupa datakvoten til sine kids..

"Normale/vanlige" voksne i min alder ish 30 har vanligvis et abo som står midt på treet attat så betaler de for 1-3 abo til som er kida sine.

Gøy å være familiefar til tre, 4 dyrere abo og langt over halvert datapakke.

Også kan vi trekke inn de som er over gjennomsnittet avhengi av å ha de store datapakkene, det er slike som oss som sitter her inne å vet hva tek/tu/side24/ita++ er, som må ha fasit og troverdige kilder bare man sier noe som kan passe med en statistikk. Vi er ikke av den typiske sorten av en familefar som står med gressklippern å vinker over til naboen mens kidsa river buksene av deg.

(ja noen av oss her inne er veldig prisbevisst å kjøper det beste man kan få for en minst mulig pris for man vil ikke bli ranet av en teleoperatør)

Eller så bor man utrolig kjelkigt til langt ute i ingenmannsland med en hundgammel telefonlinje som så vidt klarer å puttre inn en 1mbit linje, da er det kjekt å kompensere med en stor mobilpakke.

(finnes flere grunner men....)

Så spørsmålene mine til deg.

Er ikke den naturlige hverdagen i dag?

Trenger du statistikk for at se at det er slik utenfor husdøra di?

Om ikke så gi meg motbevis på at dette ikke hverdagen, men at jeg lever i en fantasi verden.

(statistikk fra telenor ol trenger du ikke å komme med)

Lenke til kommentar

Tallene er naturlige i seg selv trenger ikke å være rakettforsker på å forstå at den den vanlige beste/oldeforeldren får hjelp av sine barn til å velge rett abo, kan love deg at de ikke sitter med mobilen å surfer samt ser på serier på en yt'er eller ser på en serie på hbonordic appen.

De betalte ish rundt 149,- nå må de betale 249,-

Kan jo tenke på kidsa som får abo av sine foreldre, jeg vet ikke om en sjel av kids som får et topp abo fra sine foreldre, men de vil gjerne se på yt,flix høre på musikk, spille+++ det blir jo gøy å være forelder å si at de har strupa datakvoten til sine kids..

"Normale/vanlige" voksne i min alder ish 30 har vanligvis et abo som står midt på treet attat så betaler de for 1-3 abo til som er kida sine.

Gøy å være familiefar til tre, 4 dyrere abo og langt over halvert datapakke.

Også kan vi trekke inn de som er over gjennomsnittet avhengi av å ha de store datapakkene, det er slike som oss som sitter her inne å vet hva tek/tu/side24/ita++ er, som må ha fasit og troverdige kilder bare man sier noe som kan passe med en statistikk. Vi er ikke av den typiske sorten av en familefar som står med gressklippern å vinker over til naboen mens kidsa river buksene av deg.

(ja noen av oss her inne er veldig prisbevisst å kjøper det beste man kan få for en minst mulig pris for man vil ikke bli ranet av en teleoperatør)

Eller så bor man utrolig kjelkigt til langt ute i ingenmannsland med en hundgammel telefonlinje som så vidt klarer å puttre inn en 1mbit linje, da er det kjekt å kompensere med en stor mobilpakke.

(finnes flere grunner men....)

Så spørsmålene mine til deg.

Er ikke den naturlige hverdagen i dag?

Trenger du statistikk for at se at det er slik utenfor husdøra di?

Om ikke så gi meg motbevis på at dette ikke hverdagen, men at jeg lever i en fantasi verden.

(statistikk fra telenor ol trenger du ikke å komme med)

Så du baserer altså tallene dine fra en finger i været?

Jeg selger daglig både Telenor og Telia, og kan love deg at dette du sier er langt i fra sannheten. Forbruket varierer ekstremt. Noen er som du sier, mens veldig mange bruker veldig mye mer. Det er en grunn til at f.eks Telia har 300 000 kunder med Basis og pluss abo (200 000 basis, 100 000 pluss), mens bare 12 000 personer har Smart mini.

Telenor viste til at gjennomsnittsbruken på Mobil S lå på 0,375 gb, og at det derfor var et fåtall av brukerne som faktisk ble berørt av endringen.

Dog sier jeg ikke at jeg er uenig i din mening angående de senkede datapakkene, men ikke baser meningen din på tall du finner på.

Lenke til kommentar

Kontantpris: 4990,-

Hello 3GB: 200,- i mnd.

Totalt etter 12 mnd: 7390,-

Med binding: 1,-

Telia SMART Basis 3GB + nedbetaling: 524,- i mnd.

Totalt etter 12 mnd: 6289

Fortsatt nesten 1000,- å spare.

Eller så kan man sammenligne med Iphone 6S, som er oftere kampanje på for tiden.

Hello:

Kontantpris: 7390,-

Hello: 3GB 200,- i mnd

Totalt etter 12mnd: 9790,-

Telia: (tatt fra expert sin kampanje)

Kontantpris: 1,-

Telia Smart Basis 3GB (Roam like home): 749,- i mnd

Totalpris: 8989

Sparer i underkant av 1000kr, også får du med sykkel på kjøpet verdi 2000kr (XXL)

For dere som tror det er dyrere med avbetaling, se i kampanjeavisene til Elkjøp og expert, og regn ut så skal dere se hva som lønner seg :-)

Syns det blir feil å sammenligne med kampanjer på avbetalinger, mot vanlige priser på den ved direkte kjøp.

Her er kampanje ved direkte kjøp: http://cdon.no/mobiltelefoni/iphone_tilbud/

Iphone 6s: NOK 6555,-

Legg til Hello 3GB: 200 * 12 = 2400

Sum: 8.955,-

Det blir billigere. I tillegg slipper du å binde deg til søpplaabbonement i 12 mnd, og kan faktisk forhandle deg frem til mye bedre avtaler.

Hvis jeg skulle kjøpt tilsvarende abb som jeg har i dag fra telia, hadde regnestykke blitt:

Iphone 6s: 5699

Abbonement 6GB: 399,-/mnd = 4788,-

Totalt: 10.487,-

Mitt regnestykke ved kjøp:

Iphone 6s: 6555,-

Abbonement 6GB: 199/mnd = 2388

Totalt: 8.943,-

Over tid lønner det seg definitivt å jakte bedre abbonement, fremfor å gå på avbetalingsplanene med abbonement og bindingstid. Jeg har spart mange tusen på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg gleder meg til å gå over til Telenor 60 GB så snart porteringen går igjennom. Skal reise litt neste to månedene pga jobb og arbeidsgiveren min dekker 500 kr mnd av abonnementsavgiften men vil ikke administrere et bedriftsabonnement så jeg må velge mellom jungelen av privatabonnement. Og muligheten til å sitte i London eller København som jeg oftest reiser til og jobbe eller surfe privat med hele 60 GB tilgjengelig uten å gjøre mer enn å aktivere roaming skal bli befriende. 

Slik jeg ser det så frir åpenbart Telenor til "storbrukere" av data og bedriftskunder med denne endringen av abonnementsporteføljen da endringen ikke virker særlig gunstig for de som vil ha mellom 1 GB (som nå får 0,5) og 5 GB. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...