Gå til innhold

Nå kan Telenor-kunder trygt skru på roaming i hele EU

Anbefalte innlegg

Veldig dyrt?

Så du har dette inkludert i hele Europa og du synes det er dyrt. Men en bra hastighet og store og gode datapakker. Om du bruker lite mobil er vel ikke telenor et alternativ uansett. Og det har det vel aldri heller. Telenor er premium for de som vil ha kvalitet ikke de som vil spare et parr kroner.

Det er dyrt, jeg betaler 199 for 6GB data.

AtW

Hvor får du 6BG for 199,-?

Talkmore. Men som sagt har hatt det noen år, kjenner ikke helt markedet nå.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilken måte halverer de datakvotene?

Spesielt på de større pakkene så får man jo opptil dobbelt så mye data til samme pris....

Hvordan er det dårlig å få dobbelt så mye data til samme pris?
Og dersom vi skal tro teleselskapene så er det mange som bruker data i utlandet, bare fordi du ikke gjør det, så betyr det ikke at ingen andre gjør det

Jeg synes det virker som om at salgstaktikken til Telenor har "frelst deg", slik du driver å forsvarer dette som en enormt god nyhet. Sannheten er også at EU vil tvinge dette igjennom etterhvert.

Du skal selvfølgelig ha like stor frihet til å forsvare utsagnene dine, tross at du jobber for Tek.no. Med det så mener jeg ikke at du nødvendigvis er smørt av noen, men bare at det gjerne kan være en viss fare for at slikt skjer når man jobber for et informasjonsspredningsfirma.

Jeg synes også at DinSide.no har presentert det mer riktig, og at Tek.no har valgt å servere falske reklamefloskler. Så typisk telegiganten Telenor dette at det oser spysmak lang vei.

Jeg kan vel si at jeg jobber på IT/Utvikling, og på ingen måte har noe med hvordan artikkelen ble vinklet eller annet ble presentert.

Det jeg skriver på forumet er mine personlige mening, med mindre jeg skriver annet.

Som en som har ett av de større abonnementene til Telenor så er jeg veldig fornøyd med at jeg får dobbelt så mye data uten å måtte betale en krone mer, og jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skal kunne få uttrykke det uten å bli beskyldt for å bli "smørt" av Telenor?

Jeg er heller ikke på noen måte "frelst" av Telenor, så jeg ser ikke hvor du får dette fra...

Her kan du forsåvidt se annen dekning av liknende/relaterte saker:

Utifra disse sakene, så kan jeg ikke se hvordan du mener at tek redaksjonen priser Telenor...

http://www.tek.no/artikler/mindre-datapakke-samme-operator-dobbel-pris/346706

http://www.tek.no/artikler/lanserer-lik-mobilpris-i-hele-norden-og-baltikum/277531

http://www.tek.no/artikler/hello-store-datapakker-er-mye-viktigere-enn-hoye-hastigheter/346270

http://www.tek.no/artikler/hello-ypper-til-priskrig-i-sosiale-medier/345719

http://www.tek.no/artikler/leserne-har-talt-vi-foretrekker-mye-data-fremfor-hoye-nedlastingshastigheter/346352

Lenke til kommentar

Ok MariusJS, helt kurrant svar.

Nå forteller du også at du er bruker av et større abonnement hos Telenor da. Kanskje det var en nyttig informasjonsbit.

Du skal selvfølgelig få lov å ha andre meninger enn meg. Men, for min del så er det enkelt å se at Telenor nok har ventet i det lengste med dette, for å melke kua, for så å slippe det på denne måten som en stor fordelsnyhets-reklamestunt, når det egentlig ikke er det for brorparten.

At Telenor også skiller det ut som separate abonnementspakker og ikke heller baker det inn i hovedabonnementene som eksisterer stinker råttent langt vei. Selvfølgelig kan Telenor velge å gjøre det slik. Men, det skaper ikke tillit. Kan selvfølgelig hjelpe Telenor på å avverge sinte kunder som blir slått hånden av med usle stinkende ekle råtne 500 Megabyte Datapakker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For å vise hvordan dinside har vinklet saken:

"Telenor halverer datakvota for å gi deg fri roaming

- Dette er ikke et godt tilbud, mener konkurrent, som lover motsvar."

Dette føler jeg er mer på sin plass, enn å drive "propaganda" for Telenor.

Hei,

vi har oppdatert saken med litt om dette, og har også spurt Telenor om hvorfor de skrur ned datamengden på de rimeligste abonnementene sine. I denne saken uttaler også mobiloperatøren Hello seg: http://www.tek.no/artikler/sa-mye-mer-ma-du-betale-for-datapakken-du-hadde-for/346749

• Liker 6
Lenke til kommentar

For å vise hvordan dinside har vinklet saken:

"Telenor halverer datakvota for å gi deg fri roaming

- Dette er ikke et godt tilbud, mener konkurrent, som lover motsvar."

Dette føler jeg er mer på sin plass, enn å drive "propaganda" for Telenor.

Hei,

vi har oppdatert saken med litt om dette, og har også spurt Telenor om hvorfor de skrur ned datamengden på de rimeligste abonnementene sine. I denne saken uttaler også mobiloperatøren Hello seg: http://www.tek.no/artikler/sa-mye-mer-ma-du-betale-for-datapakken-du-hadde-for/346749

Flott - bra!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.
Glemte å nevne at kampanjen kjøres til 1,-
Forutsatt at du verdsetter abonnement til 300 per måned da. Er det bedre enn mitt til 200 feks?

AtW

Du betaler 4.8k for telefon og 300 i mnd for 3GB data.

Alternativt kan du kjøpe ny iphone 6 16 GB for 5.5k og bruke hello 3GB til 200 i mnd.

Du taper 500 i året på å velge Telia.

Kontantpris: 4990,-

Hello 3GB: 200,- i mnd.

Totalt etter 12 mnd: 7390,-

Med binding: 1,-

Telia SMART Basis 3GB + nedbetaling: 524,- i mnd.

Totalt etter 12 mnd: 6289

Fortsatt nesten 1000,- å spare.

Lenke til kommentar

Hvor finner du de prisene? På hjemmesiden til telia er minstepris 8400 uansett hva man velger med SMART basis.

Edit: Legger du ikke merke til at det da er nedbetaling over 24 mnd i stedet for 12?

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Til alle dere som klager på at "dere er i utlandet 1-5 uker i året". Tenk på alle de som bor nærme grensen. Her jeg bor, så er det ufattelig mange som bor, og jobber, såpass nærme grensen at telefonen stadig vekk hopper over til sverige. Alle er ikke kyndige nok til å slå på manuell styring av dekning. Med OneCall måtte jeg nå betale 87kr for 120mb data i sverige. Men nå kan jeg få 8gb istedetfor 6gb til 50kr mer, OG bruke det i Sveirge? Telenor, here I come!

Lenke til kommentar

Fra et økonomisk perspektiv er det fullstendig idioti å kjøpe mobil på avbetaling i dag. Var gunstig for noen år siden, men nå ender du stort sett opp med å betale en god slant mer.

Får mer og mer avsmak på teleselskapene i Norge.

Feil. For å ta et aktuelt eksempel: Elkjøp selger denne uken iPhone 6 Pre-Owned kontant til 4990,- og med Telia SMART Basis til 524,- i mnd. 225,- av disse er for nedbetaling av telefonen = 2700,- på ett år. Altså sparer man hele 2295,- på dette kjøpet.
Glemte å nevne at kampanjen kjøres til 1,-
Forutsatt at du verdsetter abonnement til 300 per måned da. Er det bedre enn mitt til 200 feks?

AtW

Du betaler 4.8k for telefon og 300 i mnd for 3GB data.

Alternativt kan du kjøpe ny iphone 6 16 GB for 5.5k og bruke hello 3GB til 200 i mnd.

Du taper 500 i året på å velge Telia.

Eller så kan man sammenligne med Iphone 6S, som er oftere kampanje på for tiden.

Hello:

Kontantpris: 7390,-

Hello: 3GB 200,- i mnd

Totalt etter 12mnd: 9790,-

Telia: (tatt fra expert sin kampanje)

Kontantpris: 1,-

Telia Smart Basis 3GB (Roam like home): 749,- i mnd

Totalpris: 8989

Sparer i underkant av 1000kr, også får du med sykkel på kjøpet verdi 2000kr (XXL)

For dere som tror det er dyrere med avbetaling, se i kampanjeavisene til Elkjøp og expert, og regn ut så skal dere se hva som lønner seg :-)

Lenke til kommentar

Hvor finner du de prisene? På hjemmesiden til telia er minstepris 8400 uansett hva man velger med SMART basis.

Edit: Legger du ikke merke til at det da er nedbetaling over 24 mnd i stedet for 12?

Elkjøps kampanje denne uken. Lignende priser gjelder for mye forskjellig med abonnement, ICE kjører superoffansive priser med abo.

Lenke til kommentar

249 kr for 500 MB pr mnd? Snakk om skivebom! Talkmore gir 3 GB pr mnd til samme pris. Ikke i utlandet vel å merke, men man er vel oftest i hjemlandet sitt, eller?

Dette synes jeg bare var stusselig Telenor.

Synes det var bra jeg. Vurderer selv å bytte fra Talkmore 12GB til Telenor nå. Talkmore stopper på 12GB dessverre. Muligheten til å oppgradere til 20/40/60GB samt slippe å kjøpe datapakker hver gang jeg er i utlandet er verdt en god del for meg. Betaler 499,- for 12GB nå, en hundrelapp for 8GB til + kunne bruke samme kvote i utlandet? Røverkjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

For ekstrembrukere kan det vel være bra. Men for meg som aldri kommer over 1,5 GB pr mnd, så var dette et skikkelig skritt i feil retning.

Lenke til kommentar

Nå har jo Telenor fremdeles sin Djuice portefølje, og denne har jo i utgangspunktet kunne tilby deg nøyaktig det samme som Telenor abonnementene bare med mer data for pengene, inkludert MMS osv.. Så er du en som ikke ønsker å betale mer for mindre data og ikke føler behovet for free roaming i utlandet så er det jo bare å velge et av Djuice abonnementene?

Lenke til kommentar

Nå har jo Telenor fremdeles sin Djuice portefølje, og denne har jo i utgangspunktet kunne tilby deg nøyaktig det samme som Telenor abonnementene bare med mer data for pengene, inkludert MMS osv.. Så er du en som ikke ønsker å betale mer for mindre data og ikke føler behovet for free roaming i utlandet så er det jo bare å velge et av Djuice abonnementene?

Men nå får du jo fri mms, mer fart, mer data og fri roaming i EU med Telenor Frihet 20 GB til 599 kr mnd sammenlignet med Djuice Nonstop XXL som gir kun 15 GB data, lavere fart, og ikke fri roaming til samme månedspris. Så bedre vilkår gjelder ikke alle abonnementene hos Djuice og jeg håper de justerer litt på det abonnementet med mer data++.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det er dessverre gjennomgående tydelig at Telenor kun vil ha kunder som betaler mye for mye data. Så de vil nok spare på dette. For en som meg er det bare blitt helt uaktuelt da jeg sjelden overstiger 1 GB i mnd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...