dbass Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hei, Jeg har nylig kjøpt en Astra med Z20LEL motor, hvor jeg opplever at jeg mister effekt ved bånn pinne, bilen rister, og hvis dette holder på for lenge (type 3 sekunder) kommer motorlampe på med diskoeffekt og jeg kjører plutselig på 3 sylindre?Det som er det rare er at jeg opplevde kun dette etter at jeg fylte ny bensin for første gang etter overtakelse. Jeg fylte da 98-oktan fra Shell.En bekjent har hatt den samme effekten, dog noe oftere, men han har også automat, og det virker som om dette spesielt skjer idét bilen vil gire ned også. Han fyller også samme type drivstoff. Han har dog ikke fått noen form for motorkode, også muligens grunnet at automaten forhindrer at dette kommer ved å reagere på en annen måte. Er det noe jeg burde vite om "V-power nitro+" 98-oktan fra shell, eller har vi begge defekte motorer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Har lest om flere som ikke er så fornøyde med Shell 98. Har også hatt bil selv som ikke likte 98. Den måtte ha 95 for å svive helt ordentlig. 98 er littegranne hardere å antenne. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 98 oktan tåler mer kompresjon og turbotrykk før du får tenningsbank. Så tror nok ikke det at du har fyllt 98 som er problemet. Heller omvendt. Fyller en 95 på en bil som skal 98 får man lettere tenningsbank, og motsatt andre veien. Men sjekk. tennplugger, gnistgap, coil osv, Høres mer ut som et problem med gnist, Lenke til kommentar
burgertyv Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Coilpakke/oljelekk i plugghull er gjenganger på disse. Hatt akkurat samme problemet på en Z20LET (190 hesteren). Jeg kjører på 98 fra Shell uten problemer. Andre standard-problemer på disse motorene: Vakuum-lekkasje Defekt membran i resirkventil Boost control solenoid fremre og bakre Oljelekkasje fra toppdeksel ned i plugghull (gir dårlig jording og feiltenning) Igjengrodd spjeldhus Endret 2. mai 2016 av burgertyv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Blir dyrt å feilsøke ved å bytte deler i blinde, så start med å lese ut feilkoder. Har hatt samme symptomer både ved feil på coil og feil på luftmassemåler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå