Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg ta med en brukt grinder og hasjpipe inn i Norge med hasjrester?

Agurk43

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor nå i Los Angeles, California og skal reise hjem til Norge om rundt 1 månede. Jeg har røyket endel cannabis her nede og har derfor litt utstyr slik som en grinder og ei ganske små pipe. Jeg vil ta med dette hjem til Norge fordi det ligger mye minner i utstyret og generel affeksjonsverdi. Cannabis er lovlig i California hvis man har medisinsk godkjenning fra en lege.

Det jeg lurer på er om det er lovlig å ta med dette inn i Norge? Jeg har tenkt å vaske det grundig før jeg tar det med, men jeg regner med at noen få milligram med cannabis kan bli igjen i utstyret. Kommer jeg til å få problemer med det, enten her i USA eller i Norge? Narkohunder kommer sannsynligvis til å lukte det hvis det er noe igjen i grinderen eller pipa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg bor nå i Los Angeles, California og skal reise hjem til Norge om rundt 1 månede. Jeg har røyket endel cannabis her nede og har derfor litt utstyr slik som en grinder og ei ganske små pipe. Jeg vil ta med dette hjem til Norge fordi det ligger mye minner i utstyret og generel affeksjonsverdi. Cannabis er lovlig i California hvis man har medisinsk godkjenning fra en lege.

Det jeg lurer på er om det er lovlig å ta med dette inn i Norge? Jeg har tenkt å vaske det grundig før jeg tar det med, men jeg regner med at noen få milligram med cannabis kan bli igjen i utstyret. Kommer jeg til å få problemer med det, enten her i USA eller i Norge? Narkohunder kommer sannsynligvis til å lukte det hvis det er noe igjen i grinderen eller pipa.

Du får garantert problemer om du blir oppdaget ! Det skal lite til for en hund :-) !

Lenke til kommentar

Dette vil du kunne få ubehageligheter med både av TSA og norsk toll..

Husk på at TSA er et føderalt byrå, og følger føderale lover. Sitat fra deres nettside:

TSA security officers do not search for marijuana or other drugs. In the event a substance that appears to be marijuana is observed during security screening, TSA will refer the matter to a law enforcement officer.

Whether or not marijuana is considered legal under local law is not relevant to TSA screening because TSA is governed by federal law. Federal law provides no basis to treat medical marijuana any differently than non-medical marijuana.

Even if an item is generally permitted, it may be subject to additional screening or not allowed through the checkpoint if it triggers an alarm during the screening process, appears to have been tampered with, or poses other security concerns. The final decision rests with TSA on whether to allow any items on the plane.

Så la oss si at du kommer deg ut fra USA, så vil fortsatt ikke norsk toll sette pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...