Delvis Skrevet 25. april 2016 Rapporter Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Har noen problemer med Win 7. som gjør at det ikke laster ned forskjellige oppdateringer, ikke klarer innstallere enkelte programmer og sånt.Har en mistanke om at det er et eller annet feil i systemet. Manglende Dll filer eller noe. Prøvde dette, men får den beskjeden. Hvordan blir man systemansvarlig som kjører konsollekt? Vet ikke hva det er for noe. Fant den metoden på nettet, og skulle virke. Endret 25. april 2016 av Delvis Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. april 2016 Rapporter Del Skrevet 25. april 2016 Kommandovinduet må kjøres "som administrator". Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2016 Ja selvfølgelig, takk. I den beskrivelsen sto det bare at man måtte sjekke man var logget på som admin, og der ble det åpnet vanlig.Ja det fungerte da, men løste ikke problemet likevel. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. april 2016 Rapporter Del Skrevet 26. april 2016 Bildet har en "x" istedenfor en w. Det er vel ikke det som er problemet? Har du evt. sjekket CBS.log etter sfc /scannow? Informasjon der kan vise at det er nødvendig å kjøre offline sfc. Ellers er det ikke uvanlig at malware kan hindre windows oppdateringer (vanligvis alle) og installasjon av programmer. Kjør evt. scan med Malwarebytes Anti Malware. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2016 Takk. Endret til w, men ble akkurat samme. Har prøvd alt mulig annet også uten at det endret noe.----------------------------------------- Var ikke sikker om jeg burde starte en ny tråd nå for neste spørsmål, men det er kanskje unøvendig så jeg prøver her.:Ville da prøve med upgrade install. Alt har gått greit, med den siste biten: "overfører filer, innstllinger og programmer" ser ut til å ha stoppet ved 62%.kl 1.30 var den på 0 % og da jeg våknet kl 7.00, samme som nå: 62 % og det antall filer som viser. Der står det enda ( snart kl 10 ).Er mange filer (filmer og litt av hvert ca 600GB tror jeg). Men er det normalt at det står så lenge på et punkt? Ser ut som det jobber fremdeles (skifter mellom "vent litt.." og visingen av de filene) Hva skjer hvis jeg slår av og starter på nytt? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. april 2016 Rapporter Del Skrevet 28. april 2016 Det er mulig den er opptatt med å kopiere filmene uten at det ser ut som det skjer noe. Ser du noe aktivitet på hd-led? Jeg vet ikke hva som vil skje dersom du avbryter ved å slå av. Jeg bruker aldri upgrade install for å reparere en windows installasjon. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2016 Er ikke sikker hva Hd-led vil si. Der er aktivitet på skjermen. Etter 62 % går det noen punkterer bortover hele tiden, og så skifter altså den linja nederst mellom det som står om filer. og "vent litt" Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. april 2016 Rapporter Del Skrevet 28. april 2016 hd-led = "hard drive activity indicator led" Dvs. liten lysindikator som lyser når det leses/skrives til harddisken. På laptop er den sannsynligvis plassert i nærheten av indikatoren for capslock. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. april 2016 Rapporter Del Skrevet 28. april 2016 Hvis rotårsaken til alle problemene er en harddisk som er i ferd med å svikte, så er nok ikke løsningen nødvendigvis å reinstallere eller oppgradere. For da kan det nemlig hende at det tar evindelig lang tid å lese og skrive fra/til enkelte sektorer på disken. Jeg vet ikke hva som vil skje om du avbryter 'oppgraderingen'. Det kan hende den restarter på vanlig måte før den igjen begynner å kopiere/flytte filer fra 62%, det kan hende den begynner fra 0%, eller det kan hende den bare blir 'hengende i løse luften' uten å starte ordentlig. Jeg tviler på at det siste skjer, men jeg ville ikke ha gjort det selv uten å ha en retrett-strategi og en plan B liggende klar. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. april 2016 Sjekket harddiskene det var ingen feil. Vet ikke om jeg skal innstallere Win 10 og se om det hjelper? Det går jo an å gå tilbake hvis ikke.Eller burde jeg prøve clean install først? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. april 2016 Rapporter Del Skrevet 29. april 2016 Hvordan har du sjekket harddiskene? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. april 2016 Rapporter Del Skrevet 29. april 2016 Jeg puttler også med SFC og slikt for øyeblikket i en annen tråd. Går fortsatt ikke bra: Du må starte SFC som administrator. Og selv da er du ikke garantert at den ordner opp. Kan hende du kan få fikset noe med DISM, men selv det er ikke garantert. Jeg oppgraderte Win10 til Win10 uten å miste noe som helst programmer. Men systemet er fremdeles korrupt for det. Sliter litt altså. Skal forsøke å få til DISM da, noe jeg ikke har taket på riktig enda. Tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=158&do=findComment&comment=23219060 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. april 2016 Rapporter Del Skrevet 29. april 2016 (endret) Takk. Endret til w, men ble akkurat samme. Har prøvd alt mulig annet også uten at det endret noe. ----------------------------------------- Var ikke sikker om jeg burde starte en ny tråd nå for neste spørsmål, men det er kanskje unøvendig så jeg prøver her.: Ville da prøve med upgrade install. Alt har gått greit, med den siste biten: "overfører filer, innstllinger og programmer" ser ut til å ha stoppet ved 62%. kl 1.30 var den på 0 % og da jeg våknet kl 7.00, samme som nå: 62 % og det antall filer som viser. Der står det enda ( snart kl 10 ). Er mange filer (filmer og litt av hvert ca 600GB tror jeg). Men er det normalt at det står så lenge på et punkt? Ser ut som det jobber fremdeles (skifter mellom "vent litt.." og visingen av de filene) installe.jpg Hva skjer hvis jeg slår av og starter på nytt? Du bør foreta en "clean boot", for så å foreta en inplace-installation. Ikke kun som du å bare peise på, men huske "clean boot" først. Her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=159&do=findComment&comment=23219352 Skader ikke å forsøke et Media Creation Tools til nedlastning av ferskeste innstallerings-DVD, dersom det går an i det hele tatt på noe så gammelt som Win7 da? Vet ikke om denne lenken virker lengre, men: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7 Endret 29. april 2016 av G Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2016 Hvordan har du sjekket harddiskene? Med HD tune. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2016 Gjor kort prosess og oppgraderte til Win 10. Det løste problemene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå