Trond Olav Løkken Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Olvera Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Mye fine bølgende linjer i dette landskapet...jeg hadde nok gått litt bananas med kameraet.. Fine bilder begge to, finner ikke noe å pirke på. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Interessante oversiktsbilder.. Ser ut som spennende byer, dette.. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvorvidt det nedre feltet sammen med buskefeltet som strekker seg fra høyre ramme og innover i bildet skal danne en nesten rektangulær linje som nå eller om det hadde vært bedre med et bånnkutt og fjerne det nedre feltet kommer vel an på øynene som ser. Men du må antagelig også fram med kloner'n på litt buskfragmenter som ikke blir med i kuttet. Hadde du vridd kamera litt mer mot høyre hadde du fått nedre feltet som en trekant der øvre diagonalen hadde skapt spenning ved å gå ut på nedre ramme med litt luft fram til venstre hjørne. Men slik tenker man sjelden på når man komponerer i felten. Det øvre feltet med himmel og det hele kunne du isolert og økt kontrasten samt dempet lyset på så hadde du kompensert for filtermangelen du nevner. Etter 17 vinteropphold med tropefotografering kjenner jeg problemet godt. Brukte polfilter fast. I V2 har jo landsbyen til høyre sluppet brukbart unna, men også der fremstår den noe for lyse landsbyen i V1 omtrent som en kalksteinshaug noe kontrastøkning og lysdemping som nevnt ofte kan rette opp separat på de områder det gjelder. Bruker det ofte sjøl for å få fram bedre detaljer selv om det ikke er kraftig høylys som her. Men flott utsnitt og komp i begge versjoner. Trenger bare litt pyntri pyntera for å bli helt perfekte. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Vakre landskapsbilder der jeg personlig synes V2 blir det beste. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Interessante bilder begge to, synes jeg. Jeg fant Roar's betrakninger interessante og det er mulig at begge bilder hadde vunnet på et bunnkutt. Du har et spennende landskap å boltre deg i der nede! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg