Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få en eks med vennefølelser for deg, tilbake?

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis et klassisk spørsmål her inne:

Jeg ble dumpet av kjæresten min i går. Hun hadde mistet følelser for meg, og så på meg som en venn mer enn en kjæreste. Vi hadde vært sammen i 4 måneder og hun hadde sjeldent vist følelser for andre enn meg. Hun har alltid holdt dem inne, men jeg har vært en av dem hun har greid å fortelle dem til. 

Da hun slo opp tok hun det svært tungt. Ikke fordi jeg var hennes kjæreste, men også en god venn som hun såret. Hun fortalte at hun ville savne meg, i og med at vi hadde så mange minner og fordi hun hadde delt sine hemmeligheter med meg. Jeg tror nok at hun tar det tungt akkurat nå.

Hva bør jeg gjøre for å få henne tilbake? Jeg vet det ikke vil nytte å mase. 

Jeg synes å ha 2 muligheter.

1: Være mye med henne som venn og håpe noe vil utvikle seg (Gjøre de samme tingene som vi gjorde, prøve å småflørte, snakke om følelser)

2: Vente enda lengre og be henne ut.Det kan bli en ny "start".

Hva tenker dere? Setter pris på svar :) :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis et klassisk spørsmål her inne:

Jeg ble dumpet av kjæresten min i går. Hun hadde mistet følelser for meg, og så på meg som en venn mer enn en kjæreste. Vi hadde vært sammen i 4 måneder og hun hadde sjeldent vist følelser for andre enn meg. Hun har alltid holdt dem inne, men jeg har vært en av dem hun har greid å fortelle dem til. 

Da hun slo opp tok hun det svært tungt. Ikke fordi jeg var hennes kjæreste, men også en god venn som hun såret. Hun fortalte at hun ville savne meg, i og med at vi hadde så mange minner og fordi hun hadde delt sine hemmeligheter med meg. Jeg tror nok at hun tar det tungt akkurat nå.

Hva bør jeg gjøre for å få henne tilbake? Jeg vet det ikke vil nytte å mase. 

Jeg synes å ha 2 muligheter.

1: Være mye med henne som venn og håpe noe vil utvikle seg (Gjøre de samme tingene som vi gjorde, prøve å småflørte, snakke om følelser)

2: Vente enda lengre og be henne ut.Det kan bli en ny "start".

Hva tenker dere? Setter pris på svar :) :) :)

1 - Funker aldri, siden det sannsynligvis var noe du gjorde, eventuelt ikke gjorde, som fikk henne til å miste følelsene i første omgang. Og før du eventuelt tenker tanken; ikke prøv å finne ut hva du gjorde feil så du kan rette på det. For det første riskerer du at hun oppfatter det som manipulativt, og for det andre så forandrer du deg selv for en annen persons skyld, noe som lett kan føre til at du blir nøden og regelrett skremmer henne vekk hvis/når det ikke funker.

2 - Med mindre du forandrer deg og blir skikkelig attraktiv, type at jentene nærmest står i kø foran døra di, så kommer det i aller beste fall til å funke en kort stund før hun mister følelsene sine igjen. Da har du ikke bare mistet henne to ganger, du har også gitt henne byrden med å bære tapet av deg som kjæreste to ganger også. 

Leo_ har sannsynligvis det beste rådet her - akseptér det som har skjedd og kom deg videre. 

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er at hun mistet følelsene på 4-5 dager. Dette er ekstremt kort tid spør du meg. Det kan jo være sjans for at hun kan ha tatt feil. Hun sa også at om hun har tatt feil vil hun selv ta konsekvensene av det og dermed ikke ta kontakt selv. Dermed må det være meg i tilfelle. Jeg vet det er risky å ta kontakt, men jeg har så ekstremt lyst og er nysjerrig på om det funker. Gjør det ikke det vil jeg gå videre.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er at hun mistet følelsene på 4-5 dager. Dette er ekstremt kort tid spør du meg. Det kan jo være sjans for at hun kan ha tatt feil. Hun sa også at om hun har tatt feil vil hun selv ta konsekvensene av det og dermed ikke ta kontakt selv. Dermed må det være meg i tilfelle. Jeg vet det er risky å ta kontakt, men jeg har så ekstremt lyst og er nysjerrig på om det funker. Gjør det ikke det vil jeg gå videre.

Sånt skjer aldri over få dager, dette er garantert noe hun har grublet på over lang tid. Klassisk.

Lenke til kommentar

Eneste måten du kan ha sjans er ved å sørge for at hun savner deg maksimalt, hvis du er tilstede hele tiden gjennom bruddet så føler hun ikke at hun har "mistet" deg og hun kan pleie sin savn til deg mens hun forsvinner. Det du må gjøre er å kutte all kontakt umiddelbart! ikke besøk, ikke sms, ikke telefon, ikke facebook, ikke snap, INGENTING!. 

Dette er en win-win strategi, du får henne på avstand og kan raskere bearbeide tapet, OG hun innser dramatisk og smertefult resultatet av hennes avgjørelse, som kan få henne til å angre.... kanskje kommer hun krypende tilbake. 

Det dummeste du gjør er å være tilstede, imøtekommende, masete, kontaktsøkende... da mister du henne GARANTERT!

Anonymous poster hash: e68c9...43c
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste måten du kan ha sjans er ved å sørge for at hun savner deg maksimalt, hvis du er tilstede hele tiden gjennom bruddet så føler hun ikke at hun har "mistet" deg og hun kan pleie sin savn til deg mens hun forsvinner. Det du må gjøre er å kutte all kontakt umiddelbart! ikke besøk, ikke sms, ikke telefon, ikke facebook, ikke snap, INGENTING!. 

Dette er en win-win strategi, du får henne på avstand og kan raskere bearbeide tapet, OG hun innser dramatisk og smertefult resultatet av hennes avgjørelse, som kan få henne til å angre.... kanskje kommer hun krypende tilbake. 

Det dummeste du gjør er å være tilstede, imøtekommende, masete, kontaktsøkende... da mister du henne GARANTERT!

Anonymous poster hash: e68c9...43c

Det er det jeg har tenkt til også. Jeg kjenner henne såpass godt at pågående typer/adferd er noe som ikke tiltrekker henne. Jeg skal forresten møte ei jente i morgen som jeg hadde kontakt med samtidig med henne. Jeg vil også begynne å gå mer ut på byen, og ta kontakt med andre kvinner. Finner jeg ei ny så skjer det. Som en skrev - dette er det verste som kan skje. 

Om jeg om en månedstid (eller lengre) ønsker å ta kontakt med henne så vil jeg gjøre dette.

Lenke til kommentar

Løsningen er:

1. La tiden gå

2. Innse at det finnes flere enn en person i verden for deg.

3. Bli eldre (går bra sammen med nr 1.)

4. 4 mnd er ingenting. Dersom hun mistet følser for deg i løpet av 4 mnd passer dere bare ikke sammen.

5. Etterhvert finner du en annen som du vil være mye lykkeligere med, og du vil være glad for at det aldri ble noe mer av det 4 mnd gamle forholdet.

6. Lev lykkelig.

Lenke til kommentar

Ett forhold som har vart i 7 år er noe helt annet enn ett som har vart i 4 mnd.

Men det er utrolig hva tid kan gjøre.

Ikke egentlig, det er bare mer av det samme. Det er i alle fall min personlige erfaring etter to stk 6-års forhold.

Lenke til kommentar

Ny vending i saken.

En kamerat spurte hvorfor hun slo opp og hvordan det gikk med henne. Vi hadde kranglet gjennom hele forholdet og jeg går for tiden til psykolog for ordne opp i uønskede tanker. Kranglingen var min skyld.

Grunnen til hun slo opp var fordi jeg såret henne gjentatte ganger. Det at hun mistet følelsene var kun en unnskyldning for at jeg ikke skulle bli mer såret sa hun til kameraten min. Hun savnet meg og håpet egentlig at følelsene for meg gikk bort. 

Kameraten min pushet da på at vi burde prøve igjen. Hun svarte da hun ikke ønsket å bli såret mer, men tiden ville ville vise hvordan ting ville bli. 

Jeg har nå ikke snakket med henne i 3 dager og vet at hun savner meg. Nå er spørsmålet om vi rett og slett er forskjellige eller om jeg skal ta kontakt. Spørsmålet er hvordan, og hvor lenge bør jeg vente?

Lenke til kommentar

Du sårer henne. Hun trekker seg unna deg til tross for at hun fortsatt har følelser for deg, fordi hun vil beskytte seg selv, fordi du er skadelig for henne. Beskytte seg selv fra deg. Tenk litt over det.

Hvis du faktisk bryr deg om henne, og ikke bare bryr deg om deg selv og at du når har det kjipt fordi du ikke har leketøyet ditt lenger, så lar du henne gå.

Anonymous poster hash: d3fc7...34c
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...