Håkonv Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Tittelen sei det meste. E det betydelig forskjell? Bruker 1.3l på mila nå, å den bilen jeg har skal egentlig bruke under 1 liter. Har det mest med kjlring a kandkje, eller anlegget? Om den bruker mer, er det forskjell på om det er stort anlegg eller lite? Endret 25. april 2016 av Håkonv Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Strøm = drivstoff. I tillegg er vekt = drivstoff. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Strøm = drivstoff. I tillegg er vekt = drivstoff. Er det betydelig forskjell i drivstoff forbuk trur du? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Alle biler bruker mye mer enn det som er oppgitt. Bruk av varmeapparat er også en bidragsyter, men sannheten er at tallene fra produsentene er feil for normal kjøring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Et vanlig anlegg har ingen betydning for forbruket, det bruker mindre strøm enn en parklyspære. Endret 25. april 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Går bittelitt ekstra ja siden dynamo blir tyngere å dra rundt og du får ekstra vekt. Men det er neppe som er feile på din. Har anlegg i min bil og ligger nedi 0.49 på mila med en 2006 Mondeo stasjonsvogn med automatgir. Tips for å få ned forbruket er å bruke cruisecontrol om du har det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Termodynamikkens lover sier at du bruker mer drivstoff om du har bilstereo på, men hvor relevant det er, er en annen diskusjon. Endret 25. april 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Har to forsterkere 2400w og 3200w. Kan det ha mykje å sei for drivstofforbruket? Bruker cruiseconteol ofte, aircondition har eg alltid på laveste. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hvis du har aircondition kan du slå den av og bare bruke vanlig luft. Det vil spare deg for drivstoff. 4 Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Hvis du har aircondition kan du slå den av og bare bruke vanlig luft. Det vil spare deg for drivstoff. Har ein kompis som har samme bilen, men han bruker aircondition på høgare enn meg heile tida. Men han har ikkje anlegg. Eg brukar ingentisk anna dill som brukar elektrisitet enn aircondition og anlegg. Hans bil bruker mye mindre drivstoff enn min... over ein halv liter mindre. Lenke til kommentar
walnuts Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Ville nå tro at vedlikehold av bilen og hvor hard man er på gasspedalen hadde mer og si... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Anlegg har ikke stort å si på forbruket, bilen og kjørestilen derimot! Har du i tillegg en eldre automatkasse så blir forbruket enda høyere. Men hvis du bekymrer deg for forbruket så er vel kanskje det å kjøpe og kjøre en bil som bruker 1,3l på mila der du burde starte for å spare drivstoff Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Høyrefoten din som er tyngre en kompisen din sin Der du har det! Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Vurderer å kjøpe ny bil. Ka bil e det som e best me tanke på økonomi? He sett litt på peugeot. Pris: under 30 000,- Endret 26. april 2016 av Håkonv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Tja, kommer jo an på hvilket økonomi aspekt du legger deg på det. Biler under 30k koster jo gjerne en del mer hvis du ikke kan skru selv, men om det er drivstoff du tenker på så er det jo 1,6l både bensin og diesel som ligger på greiest forbruk. Men igjen, eldre brukte biler får gjerne andre kostnader enn drivstoffet! Hva slags bil har du i dag? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 Tja, kommer jo an på hvilket økonomi aspekt du legger deg på det. Biler under 30k koster jo gjerne en del mer hvis du ikke kan skru selv, men om det er drivstoff du tenker på så er det jo 1,6l både bensin og diesel som ligger på greiest forbruk. Men igjen, eldre brukte biler får gjerne andre kostnader enn drivstoffet! Hva slags bil har du i dag?Idag har jeg ein mercedes w202 1996 modell. Bensin 1.8L. Kjøpte den for 8000,- nesten uten rust, bra bil Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 Tja, kommer jo an på hvilket økonomi aspekt du legger deg på det. Biler under 30k koster jo gjerne en del mer hvis du ikke kan skru selv, men om det er drivstoff du tenker på så er det jo 1,6l både bensin og diesel som ligger på greiest forbruk. Men igjen, eldre brukte biler får gjerne andre kostnader enn drivstoffet! Hva slags bil har du i dag?Kan å skru bil sjølv. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Cruisekontroll sluker drivstoff Bedre at en lærer seg å ha kontroll på foten Der hvor cruisekontrollen vil gire ned for å få høyere turtall så den kan holde farten opp en bakketopp kan jeg holde turtallet og kanskje miste litt fart, men ikke øke turtallet eller at jeg øker farten litt, uten å skifte gir (har automat) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Cruisekontroll sluker drivstoff Bedre at en lærer seg å ha kontroll på foten Der hvor cruisekontrollen vil gire ned for å få høyere turtall så den kan holde farten opp en bakketopp kan jeg holde turtallet og kanskje miste litt fart, men ikke øke turtallet eller at jeg øker farten litt, uten å skifte gir (har automat) Cruisecontrol fungerer utmerket på min bil med automat (2006 mondeo diesel) og får lavere forbruk enn fysisk mulig med foten. Men dette er nok veldig varierende fra bil til bil. På jobb har vi en 09 Avensis manuell som er likens. Får den nedi 0.47 med cruisecontrol. Omtrent umulig med manuell gassing. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Har selv en Saab 9-5 manuell med cruise. Får den nedpå 0,6 både med og uten cruise. Føles litt lettere med cruise. Men drivstofbruket har sammenheng med hvor blyfot fører har og valg av riktig gir. Hvor man kjører gir også utslag i forbruk. Bykjøring tar mer drivstoff en langkjøring på landevei. Endret 28. april 2016 av Rolf_X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå