Gå til innhold

Nå får Tesla-eiere nytt gratis ladenettverk i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musk snakker så varmt om elbil at jeg blir overrasket om alle disse ladere kun kan brukes av Tesla

fra artikkel: 

Stedene som får tilbud om å installere en destinasjonslader får valget mellom å installere et Tesla-spesifikt type 2-ladeuttak, eller et universelt type 2-ladepunkt som også kan brukes av andre bilmerker.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Musk snakker så varmt om elbil at jeg blir overrasket om alle disse ladere kun kan brukes av Tesla

Tesla har også sagt seg villige til å dele på Supercharger nettverket med andre merker:

http://cleantechnica.com/2015/09/27/some-non-tesla-evs-may-finally-get-tesla-supercharger-access/

De har også frigitt sine patenter:

https://www.techdirt.com/articles/20150217/06182930052/elon-musk-clarifies-that-teslas-patents-really-are-free-investor-absolutely-freaks-out.shtml 

• Liker 3
Lenke til kommentar

fra artikkel: 

Stedene som får tilbud om å installere en destinasjonslader får valget mellom å installere et Tesla-spesifikt type 2-ladeuttak, eller et universelt type 2-ladepunkt som også kan brukes av andre bilmerker.

Poenget mitt er at hvorfor har de et valg. De burde kun installere universelt.

Lenke til kommentar

fra artikkel:

Tesla har vell ingen ønsker om å punge ut for alle andre tenker jeg..

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke lyst å være for usaklig, men det er faktisk ingenting som heter "lokasjoner" på norsk. Vi har mange andre, fine ord på norsk: steder, plasser, beliggenheter, plasseringer m.fl.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det blir sikkert supert å gå for en universiell og DÅRLIGERE standard enn Tesla sin egen standard? Litt som å velge miniUSB fremfor Apple sin Lightning standard.  Om du skal klage til noen så er det de andre merkene som på død og liv har valgt en egen til tross for at Tesla har delt sin. "Problemet" er vell heler at Tesla tar seg betal i engangsbeløp for å finansiere utbyggingen, og de ville neppe de andre være med på?

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke lyst å være for usaklig, men det er faktisk ingenting som heter "lokasjoner" på norsk. Vi har mange andre, fine ord på norsk: steder, plasser, beliggenheter, plasseringer m.fl.

Ja, se på det. Der lærte jeg noe nytt.

Når vi bruker ord som ikke finnes i ordboka som om de skulle gjøre det, så er det i det minste på sin plass å påpeke det.

Jeg har nå erstattet «lokasjoner» med et utvalg av dine foreslåtte synonymer: Det neste blir å gå inn i en deprogramming phase for å avlære noen av mine misconceptions og anglifications.

Takk for tilbakemelding :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det skrives i artikkelen at strømmen er gratis? Dette er vel en omgåelse av sannheten fordi noen må vel betale for strømmen! Jeg håper bare at det ikke er skattebetalerne?

Det er nok noen skattebetalere jo, altså de som driver hotellene, kjøpesentrene osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...