Drinkgonedead Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 For et par måneder siden møtte jeg en kul, men veldig sjenert fyr gjennom felles venner. Vi begynte å treffe hverandre på byen med vennegjengen i helger, og rota litt rundt. Etter hvert spurte han meg ut på kinodate, men vi ble ikke så godt kjent siden det ikke ble mye prating og han er sjenert. Så jeg inviterte han bort til meg forrige fredag for at vi skulle bli bedre kjent. Kjenner at jeg begynner å bry meg om han, så jeg ville finne ut om det fantes noen mulighet for at vi kan ta et steg videre, eller om han bare vil fortsette å være en festgreie. Gjorde det veldig klart at han ikke må føle seg presset til noe som helst. Han sa at han er usikker og ikke klar for et forhold (enda), fordi han aldri har hatt kjæreste før og vet ikke helt hvordan han skal takle det. Samtidig fortalte han at han ikke kommer til å "rote rundt" med andre så lenge vi dater. Den kvelden var det forresten bursdagsfest til bestevennen hans, som han ditcha for å bare henge med meg. Jeg blir usikker på hvordan jeg skal gå fram med han, om jeg skal la han ta kontakt om han ønsker det, eller om jeg skal oppmuntre han litt siden han er så sjenert og la han bli mer komfortabel med meg. Sender han melding toppen to ganger i uka. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 fortsett som du gjør, er ikke noe galt å ta litt styringen i starten dersom den andre parten er litt for sjenert til å ta initiativ. Er ikke sikkert han er den store chatteren heller.... så lenge han er med når du spør så er det en bra ting! Høres ut som en bra fyr. Anonymous poster hash: c939d...7e4 6 Lenke til kommentar
Drinkgonedead Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 (endret) - Endret 25. april 2016 av Drinkgonedead Lenke til kommentar
Drinkgonedead Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 fortsett som du gjør, er ikke noe galt å ta litt styringen i starten dersom den andre parten er litt for sjenert til å ta initiativ. Er ikke sikkert han er den store chatteren heller.... så lenge han er med når du spør så er det en bra ting! Høres ut som en bra fyr. Anonymous poster hash: c939d...7e4 Ja, han virker verdt å satse på. Har du noen forslag til hvordan jeg kan få han til å føle seg mer komfortabel med meg, og evt ting jeg kan invitere han med på uten at det blir for "formelt" og kleint? Lenke til kommentar
walnuts Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Ting der man gjør noe som ikke er kleint og typisk date setting er hvertfall mitt tips. Med det mener jeg unngå middag, kaffe, og kino. Tips: hjelp til å handle noe, dra et sted man er litt aktiv, som spille dart, bowling og den slags. Dra ut på tur i skogen. Men uansett, saken er at man har litt aktiviteter å gjøre, mens man samtidig kan snakke sammen. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Jeg datet og ble sammen med tidenes aller mest sjenerte jente. Det var ufattelig utfordrende i starten. Men hun var samtidig så sjarmerende at jeg ble skjelven i knærne. Jeg inviterte meg selv hjem til hun for å lage mat og se film på date nr. 2. Tanken var at hun ville føle seg mer komfortabel i sitt eget hjem, på sitt eget rom, og at hun da ville tørre å åpne seg litt mer opp. Det hjalp som bare pokker. Så, jeg ser for meg at han vil bli mer komfortabel med deg i sitt hjem, hvor bare dere to er. Drikk gjerne litt vin eller lignende. Det vil gjøre dere begge mer avslappet. Det kan nok hjelpe han å føle seg trygg på deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Dette har aldri blitt foreslått i noe forum før, så jeg tar sjansen: slep jævelen inn på soverommet og sørg for at han blir der så lenge at han skjønner hvor han hører hjemme. Lenke til kommentar
Drinkgonedead Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Jeg datet og ble sammen med tidenes aller mest sjenerte jente. Det var ufattelig utfordrende i starten. Men hun var samtidig så sjarmerende at jeg ble skjelven i knærne. Jeg inviterte meg selv hjem til hun for å lage mat og se film på date nr. 2. Tanken var at hun ville føle seg mer komfortabel i sitt eget hjem, på sitt eget rom, og at hun da ville tørre å åpne seg litt mer opp. Det hjalp som bare pokker. Så, jeg ser for meg at han vil bli mer komfortabel med deg i sitt hjem, hvor bare dere to er. Drikk gjerne litt vin eller lignende. Det vil gjøre dere begge mer avslappet. Det kan nok hjelpe han å føle seg trygg på deg. Det høres ut som en god idè, men problemet blir vel da at han deler leilighet med noen kompiser, og jeg bor fortsatt hjemme hos foreldrene mine... Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Inviter ham hjem til deg for å spille playstation. Ta med potetgull og brus. Når dere spiller, så taper du med vilje, og deretter slår ham med en pute mens du ler av ham og kaller ham en dust. Deretter, improviser! Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Vær deg selv, og la han bli trygg på å kunne være seg selv. Han må få lov til å ta ting i eget tempo. Dersom det skjer for sakte så kan det hende at dere bare ikke kan gi hverandre det man vil ha enda. Noen ganger er bare timingen feil. Lenke til kommentar
Chillin123 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Høres ut som meg selv for et par år siden før jeg ble litt mer sikker på meg selv. Hadde også en jente som var drit keen på meg å jeg var for sjenert til å gjøre mye ut av det. Digga at hun tok initiativet da. Bare å fortsette som du gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå