abdobe Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Jeg har lest flere steder at man skal passe på å legge på AS midt på prosessoren i mengde som et riskorn, men etter å ha lest følgende bruksanvisning fra Artic Silver, så har jeg kommet på bedre tanker: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm Først skal altså heatsinken få et lite halvt riskorn med AS som skal smøres utover midten av heatsinken, for deretter fjernes igjen slik at den fyller opp de ørsmå ugjevnhetene som måtte finnes der. Deretter skal det påføres et svært tynt lag direkte på prosessoren, på størrelse med 1/4 riskorn sp, spres med et barberblad el.l.. Det tar ca 200 timer med bruk av datamaskinen, der den skal skrues av og kjøles innimellom, før pastaen får gjort jobben skikkelig. Først etter disse 200 timene kan man se temperaturreduksjon med 2 - 5 grader C i forhold til nypåført pasta. Jeg hadde tenkt å være litt mer "slumpete" med bruken, så det lønner seg faktisk å lese bruksanvisningen. Endret 22. november 2003 av abdobe Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Vel den bruksannvisningen gir jeg ikke mye for, har prøvd å følge den til punkt og prikke med det res at kjøleytelsen ble mye dårligere. Nå kjører jeg med et lag som dekker cpu ,laget er så pass tykt at det ikke er mulig å se noe av cpu gjennom det, og jeg har aldri hatt lavere temp enn nå. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Vel den bruksannvisningen gir jeg ikke mye for, har prøvd å følge den til punkt og prikke med det res at kjøleytelsen ble mye dårligere. Nå kjører jeg med et lag som dekker cpu ,laget er så pass tykt at det ikke er mulig å se noe av cpu gjennom det, og jeg har aldri hatt lavere temp enn nå. ...men så har Pentiumprosessorene en bruksanvisning som avviker fra det jeg skrev over. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Ja vet det , men jeg tenkte da på tykkelsen av laget. det hevdes at dette skal vere så tunt at du ser cpu overflaten gjennom, det finner jeg ut at ikke stemmer. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Ja vet det , men jeg tenkte da på tykkelsen av laget. det hevdes at dette skal vere så tunt at du ser cpu overflaten gjennom, det finner jeg ut at ikke stemmer. Nå har jeg akkurat startet opp maskina med ny Igloo Silent Breeze 462 II, i kombinasjon med Artic Silver 5, og fått følgende endringer i temperatur etter å ha skiftet ut AMD boxed versjonen som følger med Barton 2800+. Tidligere hadde jeg 44 grader Idle og 52 grader ved full load. Jeg fulgte bruksanvisningen til AS5, med et tynt lag på prosessoren etter først å ha "rubbet" heatsinken med stoffet. I Bios måler jeg 38 grader Idle, og merkelig nok er dette likt med Asusprob-programmet som følger med Asushovedkortet. Full load fikk jeg 44 grader. Det skal sies at jeg har klokket prosessoren til 200 x 11 =XP3200. Om det stemmer som AS5 påstår, skal altså temperaturen senkes ytterligere 2-5 grader etter 200 timers normalbruk. Så langt er jeg meeeeget fornøyd. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Full load fikk jeg 44 grader. Det skal sies at jeg har klokket prosessoren til 200 x 11 =XP3200. Om det stemmer som AS5 påstår, skal altså temperaturen senkes ytterligere 2-5 grader etter 200 timers normalbruk. Så langt er jeg meeeeget fornøyd. for å komme opp i dette, må det stilles på vcore og eller? eller er det bare fsb man trenger å stille på? er en smule grønn når det gjelder overklokking, vet bare at 3200 ikke er noe unormalt for å si det sånn =) Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Vel den bruksannvisningen gir jeg ikke mye for, har prøvd å følge den til punkt og prikke med det res at kjøleytelsen ble mye dårligere. Nå kjører jeg med et lag som dekker cpu ,laget er så pass tykt at det ikke er mulig å se noe av cpu gjennom det, og jeg har aldri hatt lavere temp enn nå. Vel... Jeg vasket kjøleren min med isopropanol..la et lite riskort på midten av min 3ghz 800fsb p4 cpu.. tok deretter kjøleribba ned..og tok den i forsiktige sirkler og frem og til bake.. fikk veldig bra resultat av det.. når jeg la A5 over hele cpu'n ble resultatet mye dårligere.. Nå har jeg 29c i kassa 31c på cpu idle. og 26c i rommet! Max temp etter heavy spilling er 42c.. og kjørte prime95 torture test i 24timer..max temp da 44 c. med romtempratur på 26 c:) Lenke til kommentar
Tim Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg bruker Shin-Itsu kjølepasta. Jeg synte denne e veldig vanskelig å få fordelt helt jevnt utover CPU core selv om jeg varmer den opp! Lurer på om jeg skal kjøpe meg Artic Silver 5 istedenfor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå