Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har prøvd - https://pasientsky.no/


Skal du prøve komplett apotek for reseptbelagte medisiner?   

3 stemmer

  1. 1. Skal du prøve komplett apotek for reseptbelagte medisiner?

    • Ja
      1
    • Nei
      2


Anbefalte innlegg

Hei. som tittelen sier, noen som har prøvd pasientsky.no for bruk til resept belagte medisiner hos komplett apotek? 
Jeg tenkte jeg skulle begynne å hente ut resept belagte medisiner fra komplett apotek, men stoppet meg selv, da jeg syntes pasientsky.no skulle få innsyn i for mye opplysninger.. Det er sammarbeidspartneren til komplett apotek. 

 

Hva tenker du/dere om dette? 

 

 

akt0K2NL.jpeg

 



Anonymous poster hash: 7d1be...6df
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9/10 regner jeg med at går direkte fra legekontor til apotek etter og ha fått resept på medisin. og når det kommer til de som bruker reseptbelagt medisin ofte så tviler sterkt på at dette sendes direkte i postkassa og da må du uansett ut og kjøre/gå/buss for og få tak i medisinene dine, da er det nesten like greit og bruke apotek. med mindre du bor i veldig utenfor byer osv så er det stort sett et apotek eller 4 i nærheten.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Forstår bekymringen, men dette er regulert i databehandleravtaler og godkjent av datatilsynet. 

 

Det betyr ikke at du ikke trenger å bekymre deg. 

Datatilsynet gjør en bra jobb, men de ser på et litt mer overordnet nivå.

 

Det trenger absolutt ikke være trygt selv om datatilsynet har godkjent løsningen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De aller fleste leger lager e-resept nå for tiden, du trenger bare gyldig id så kan du hente resepten i hvilke som helst apotek i norge, så lenge du greier og komme deg ut døra til et apotek trenger du ikke bruke slike "tjenester"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

 

Kan en lege nekte en pasient behandling pga utestående beløp hos Melin Collectors?

Fikk beskjed om og logge meg inn på Pasientsky for og se utestående beløp men det fungerte ikke.

jeg holdt på i 3 dager på Herøy helesenter for og få kontakt med min nye fastlege. På Fredagkveld ca kl 20.00 fikk jeg følgende sms fra Legekontoret : Tag kontakt til Melin Collectors mhp ubetalte regninger. Ingen resepter eller legetimere herfra før regninger er betalt MVh ..... ...... Mvh Herøy Legesenter.

 

Kan virkelig en lege drive inkasso virksomhet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...