jannicken Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 - Skrikende behov.Har 4000 solpanel på lager - nå masseutdanner de solcelle-montører Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Mykje som kan bli lønsomt med negativ rente. I mine øyrer skurrar det betydlig. Både hva angår oss i Norge og kalasbetalerne. Deise momenter som medførte opplysningstiden er modne for repitering. Endret 25. april 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Knut Bråtane Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Mykje som kan bli lønsomt med negativ rente Mye kan bli lønnsomt hvis det løser et problem. Jeg har solpaneler på hytta. Prisen per KWt er minst 10 kroner, er det da ikke lønnsomt? Både i Asia og Afrika installeres det for tiden fler titalls millioner små solpanel-anlegg i året. De gir strøm til å lade mobiltelefoner og PCer, og de gir barn mulighet til å gjøre lekser etter mørkets frembrudd. Antagelig er dette en pågående "revolusjon", større og raskere enn den Norge opplevde da det ble vanlig med strøm og telefon her. Er det ikke lønnsomt?? 1 Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Når man likevel bygger nytt kan m2 prisen på solceller plutselig konkurrere godt med en litt mer påkostet fasade som strengt tatt ikke produserer noe som helst. Solcellefasader trenger ikke maling heller ;-) Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Har kikket på Otovos sider. Man betaler full pris på anlegget, samtidig som man gir fullmakt til at Otovo kan innkassere Enova-tilskuddet, og man sitter da igjen med en månedlig betaling på ca 285kr. Etter f.eks ti år, så koster det ca det man har betalt, minus tilskuddet. Det lønner seg altså å kjøpe anlegget en annen plass, og innkassere tilskuddet selv? Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Gi dette 5-10år så tenker jeg det blir mye av. Prisene som er i dag er altfor høye for de fleste til å engang gidde vurderer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå