Løgn Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Til dere som dater flere jenter om gangen: 1. Hvor mange jenter dater dere samtidig? Jeg avsluttet et eksklusivt forhold for få uker siden, og er nå tilbake til å date flere jenter. Jeg dater nå tre jenter, og har ei som "står i kø". Jeg prøver å ikke date mer enn tre fordi noe mer fører til at jeg ikke får nok tid til hver av dem, eller til andre interesser. Mer enn tre gjør det også vanskeligere å skille hvem som er hvem, og jeg risikerer å fortelle de samme historiene flere ganger fordi jeg glemmer hva jeg har sagt til hver av dem. Med tre jenter klarer jeg å huske forskjell på hvem hver enkelt jente er, og hva hun liker. Jeg ser også kun etter jenter jeg har kjemi med. Dermed er det også mange likhetstrekk mellom personlighetene deres, så jeg slipper å endre meg selv i særlig grad i forhold til hvem av dem jeg er sammen med til enhver tid. Men selv tre er likevel svært tidskrevende. Ei av jentene er allerede på vei ut, så det blir snart plass til hun som foreløpig står på vent. 2. Hvordan forholder dere dere til disse jentene? Uansett hvem av jentene jeg er med, så har hun stort sett min fulle oppmerksomhet når jeg er med henne. Selv om hun vet at jeg har andre, så føler hun seg spesiell - og det er hun. Hvis ikke hadde jeg jo kuttet henne ut. Jeg lar telefonen ligge, og svarer ikke på meldinger eller anrop fra andre jenter når jeg er sammen med én av dem. Jeg har også alltid skrudd av alle varsler fra dating-apper, så hun slipper å se at det dukker opp meldinger. Det ville bare tatt fokus bort fra oss, og fått henne til å spekulere. Vi er ikke utelukkende sex-venner, men gjør også andre ting sammen, prater og koser mye. Kos, klem og nærhet, i tillegg til gode samtaler, felles opplevelser og reiser, samt sex er viktig for at forholdet skal fungere. Og det fungerer dritbra - akkurat slik jeg ønsker det. 3. Hvorfor dater dere flere om gangen? Noen forklarer behovet for å date mange jenter med at man ikke finner den man "leiter etter" dersom man ikke prøver ut flere. Noen tar bare det de får, og ender opp med å tviholde på et forhold de ikke engang er fornøyd med. Det stemmer nok, men for min del dater jeg stort sett bare dem jeg "leiter etter". Dersom kjemien ikke er i orden, har jeg heller ikke sex med henne, og den romantiske delen av forholdet avsluttes. Vennskapet gjenstår da så lenge det eksisterer noen gjensidig interesse, men som oftest forsvinner dette naturligvis også når det ikke er noen kjemi. Jeg dater flere om gangen fordi jeg ikke vil låse meg til én dame. På en side er det en form for emosjonell beskyttelse; Det er slitsomt å emosjonelt investere alt for tungt i et annet menneske. Med min strategi spiller det imidlertid ikke så stor rolle for meg om jeg mister én av dem, siden jeg uansett har flere ben å stå på. På en annen side er det en nødvendighet for å beholde dem jeg liker så lenge som mulig; jeg har aldri bodd sammen med ei jente, og jeg blir nesten kvalm av tanken. Det får meg til å føle meg fanget og klaustrofobisk. Når jeg finner ei jente jeg liker, så holder jeg henne litt på avstand slik at jeg ikke går lei henne, eller skyver henne bort alt for fort. Da hjelper det å ha flere jenter tilgjengelig (dette er noe jeg lurer på om jeg skal prøve å gjøre noe med. Men foreløpig forholder jeg meg til ting som de er, og trives godt med det). 4. Lar dere jentene få vite at dere har flere jenter? Jeg forteller jentene at jeg dater andre jenter så tidlig som mulig. Dette er ikke åpningsreplikken, men jeg tar det opp svært tidlig. Det MÅ tas opp tidlig, siden det i den tidlige fasen er mer spiselig for jenta at jeg dater andre. Hun vil jo egentlig forvente at jeg har andre jenter, i og med at hun selv liker meg. Og hun vil vanligvis akseptere det. Dersom hun umiddelbart ikke aksepterer det, er hun selvfølgelig urimelig, siden jeg ikke har noe grunnlag til å forplikte meg til ei dame jeg akkurat har møtt. I tillegg er det ALLTID bedre å fortelle at jeg dater flere, enn å prøve og holde det skjult, eller la henne finne det ut på egenhånd. Da blir det dårlig stemning. Og det er fullstendig unødvendig, uærlig og feigt. 5. Hvordan forholder dere dere til at jenta også dater flere gutter? Jeg antar at jenta dater andre gutter, og spør henne ikke om det med mindre hun selv tar det opp. Noen jenter prater åpent om problemer de har med andre gutter, eller gutter de akkurat har møtt og er interessert i. Det kan hende at de prater om det for å teste om jeg blir sjalu, og det kan hende at de rett og slett føler seg komfortable nok til å prate om det. Uansett, så lenge vi ikke har et eksklusivt forhold, så har jeg ikke noe problem med det. På en måte liker jeg bedre om hun bare har meg, fordi dette gjør henne mer forutsigbar for meg. Men det fører også til et uunngåelig problem når hun vil forvente eller håpe at jeg også skal kutte ut de andre jentene. Det gjør jeg kun på mine egne premisser - ikke på oppfordring. Derfor lar jeg henne leve som hun selv vil, og er åpen om hvordan jeg selv lever mht dating. 6. I hvilken grad inkluderer dere jentene i livet deres? Jeg inkluderer jentene svært lite i livet mitt. Enkelte ting prater jeg aldri om. Jeg holder dem adskilt fra hverandre, i den grad det lar seg gjøre, og jeg holder dem adskilt fra mine venner, forskjellige omgangskretser og hobbyer. Dette er praktisk i forhold til fleksibilitet og mulighet for å enkelt kunne kutte dem ut når det blir nødvendig. Jeg har naturligvis prøvd å ordne trekanter med to damer jeg dater samtidig. Men det fører ofte til problemer i etterkant, så jeg har ikke dette som en målsetning lenger. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Det er alltid gøy for oss som ikkje dater nokon jenter å bli minna på at det finst folk der ute som dater fleire jenter samtidig. 9 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Fint at man er ærlig om det i hvert fall, men man kan jo lure på hva slags jenter som godtar dette. Ikke kvalitetsdamer i hvert fall, men kanskje paradise-hotel-typen. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Når man kan date masse jenter så kaster man ikke bort mer tid enn en eneste date for å finne ut om det er noe man ønsker å gå videre med, så gjennomtrekket går fort. Anonymous poster hash: 3bca8...9bb 1 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Dette må være løgn.Det finnes uansett folk som dater flere jenter samtidig, og spørsmålene er ment for dem. Det kan virke litt fjernt, og ut av en annen verden for folk som ikke gjør det. Din egen innfallsvinkel bestemmer hvordan du forholder deg til en slik virkelighet, og definerer også oppfattet troverdighet i mine svar. Angående mine egne svar, så kan man gjerne anse dem som ideer og nye perspektiv. Det er egentlig uvensentlig hvorvidt det er sant. Men systemet fungerer hvertfall for meg. Prinsippet er vel stort sett å gjøre det man selv er komfortabel med, og ikke la seg styre av andres forvendninger. Grunnprinsippet er frihet. Du kan ha mange tanker om hvilke jenter som godtar dette, men den beste måten å finne det ut på er å teste det ut. Jeg har ingen kjemi med "Paradise Hotel" typen, så selv om en slik jente skulle godta det, så ville jeg ikke hatt videre kontakt med henne. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Mitt første svar var en referanse til brukernavnet ditt. Det andre svaret var mer alvorlig ment. Jeg vet at det er mange som holder på slik, men jeg ville aldri akseptert at en dame dater andre samtidig som hun dater meg, og jeg ville heller ikke gjort det selv. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Mitt første svar var en referanse til brukernavnet ditt. Det andre svaret var mer alvorlig ment. Jeg vet at det er mange som holder på slik, men jeg ville aldri akseptert at en dame dater andre samtidig som hun dater meg, og jeg ville heller ikke gjort det selv.Brukernavnet mitt er et intensjonelt paradoks Spoiler for å ikke miste poenget i tråden. Jeg synes holdningen din er langt mer verdifull enn min egen, fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Det er kjernefamilien som holder samfunnet sammen, og jo mer frihet folk føler at de har mht relasjoner til hverandre, desto mindre forutsigbart og solid vil samfunnet bli. Jeg synes vesten legger opp til en oppblomstring av folk som meg, som stort sett tenker på seg selv. Jenter fokuserer mer og emr på nytelse og frihet, staten - med sine støtteordninger, legger opp til at flere og flere jenter blir alenemødre. Dette resulterer i økte samfunnskostnader, og dårligere oppvekst for barna - som igjen påvirker neste generasjon. Man så faktisk mye av det samme i Sovjet da den kommunistiske staten skulle oppfostre barna. Men jeg tenker som sagt på meg selv. Jeg vil ikke ha unger, og oppfører meg heller ikke som om jeg vil det. Når det er sagt, så verdsetter også jeg gjensidig tillit i et eksklusivt forhold. Uten tillit er forholdet verdiløst. Jeg har selv aldri vært utro, og jeg dumper umiddelbart ei jente som er utro mot meg. Men eksklusivitet er ikke noe jeg hovedsaklig styrer mot. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Mitt første svar var en referanse til brukernavnet ditt. Det andre svaret var mer alvorlig ment. Jeg vet at det er mange som holder på slik, men jeg ville aldri akseptert at en dame dater andre samtidig som hun dater meg, og jeg ville heller ikke gjort det selv. At du ikke godtar det finner jeg urimlig, men ditt valg. Å date, er ingen forpliktelse for noe mer fast. Og begge parter er frie til å gjøre det de vil. Selv om datene kan innebære sex. Men om du med "date" mener et "fast følge", over lengere tid og begge er inneforstått med at dette er et fast forhold, da blir det anderledes. Men det å lyve, om at en dater (eller har sex med andre), er simplet. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hvis jeg har truffet en dame et par ganger, i en dating-setting, så er det en selvfølge for meg at vi ikke dater andre eller har sex med andre parallelt. Jeg hadde en uforpliktende greie med en dame, og det var aldri snakk om å gå over i et fast forhold, men vi var jo likevel eksklusive. Så fort en av oss ville treffe en annen, så skulle vi gi beskjed, i hvert fall hvis det var snakk om flere treff, kanskje sex osv. Vi snakket om dette, på hennes initiativ, men for meg er det en selvfølge at man bare holder på med én av gangen, uansett om det er et fast forhold, et uforpliktende forhold eller dating. For meg er det litt unaturlig å ta opp dette. Jeg ville blitt ganske irritert om jeg fant ut at hun hadde andre bak min rygg, og ville garantert avsluttet det vi hadde. Hun ville treffe en annen, og ga meg beskjed om det. Det er den ryddige og voksne måten å gjøre det på. Hun ønsket seg et fast forhold, som jeg ikke kunne tilby, og da er det ikke så rart om hun vil gi en annen en sjanse. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Det har skjedd, men jeg prøver å unngå det. Jeg liker ikke å date, og synes egentlig det er mest stress. Jeg dater ikke for moroskyld, men for å finne noen til et forhold. Når jeg har datet mer enn én jente, så har det vært fordi jeg er usikker på om det kommer til gå videre med noen av dem. Så fort jeg møter noen jeg virkelig liker, så er all fokus på kun den ene personen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hmmm...de eneste gangene jeg har datet flere om gangen (og da type første date eller to) har vært når en jente har spurt meg ut samtidig som jeg har spurt ut en annen. Hvorfor ikke? 1. Fordi jeg har svært begrenset med tid om dagen og knapt nok tid til hun ene jeg treffer nå. 2. Dating (altså samvær og aktiviteter utenfor sengen) for min del er som regel forbeholdt de jeg ønsker et slags forhold med. 3. Har en tendens til å glemme andre jenter når jeg møter en jente jeg liker. Hadde jeg hatt mer tid, så ser jeg ikke bort i fra at jeg kunne vært åpen for flere samtidig, men da selvsagt med åpne kort. Problemet slik jeg ser det er at de færreste jenter er interessert i å være en av mange og at dating for de fleste handler om å finne noen å være i et forhold med. Da er det kanskje et dårlig utgangspunkt om man ikke velger å fokusere på en jente. Liker selv å få avklart ganske raskt om jeg ser potensiale for noe mer, noe jeg svært sjeldent trenger mer enn en date på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Lol, du minner om en jeg kjenner. Er du tilfeldigvis 26 år?Men så lenge man informerer folk om at man dater flere samtidig må det være greit, de velger jo selv. Hadde dog ikke godtatt å ha ubeskyttet sex med en som hadde ubeskyttet sex med flere (og de kanskje hadde med mange andre gutter selv). Kjønnsykdommer og HPV galore. Anonymous poster hash: c1fbe...6f6 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Når jeg har datet / pult på flere samtidig har det alltid endt dårlig. Enten blir det drama x 3, 4 eller 5 eller så klarer jeg ikke å bestemme meg for hvem jeg vil ha et seriøst forhold med. Og, om jeg klarer å ta det valget så vil ikke de ha meg, fordi jeg er en kåt idiot som har holdt på med forskjellige damer litt for lenge. Mister for my av kjemien til sjalusi. MAKS to damer i slengen, og kun i en kort periode. Du vet om det vil bli å få funke etter ei kort stund uansett. Ingen fulltreffer? Dypp og røm. Du dobbeltdipper ikke i en dårlig guacamole gjør du vel? Nei, det holder med ett forsøk. Muligens to om smaksløkene er på moltetur. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Lol, du minner om en jeg kjenner. Er du tilfeldigvis 26 år? Men så lenge man informerer folk om at man dater flere samtidig må det være greit, de velger jo selv. Hadde dog ikke godtatt å ha ubeskyttet sex med en som hadde ubeskyttet sex med flere (og de kanskje hadde med mange andre gutter selv). Kjønnsykdommer og HPV galore. Anonymous poster hash: c1fbe...6f6 Nei, jeg er litt eldre. Men det overrasker ikke at det er flere som meg. Min erfaring er at mange single jenter stort sett har en "kosevenn" (og noen ganger flere) som de kan få selskap og nærhet fra - uten noen videre forpliktelse. Eller at de skulle ønske de hadde det. Dette er rollen jeg inntar. Det sier ingenting om kvaliteten på jenta, annet enn at hun har et bevisst forhold til sitt behov for nærhet selv om hun ikke har funnet noen å slå seg til ro med ennå. Mitt inntrykk er at det kun er et mindretall jenter som går over lengre tid uten nærhet og sex. Når det gjelder HPV, så kan dette smitte også ved bruk av kondom (selv om kondom naturligvis er den beste beskyttelsen). Statistisk sett er det sannsynlig at de fleste seksuelt aktive allerede har HPV-virus. Menn kan heller ikke testes for HPV. Men det er kun en liten prosentandel som får symptomer, og en enda mindre prosentandel som utvikler celleendringer, og en enda mindre prosentandel som utvikler kreft. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Jeg dater to, og har fire på vent som ikke bor i samme by men som jeg håper å treffe i fremtiden når jeg har råd. I tillegg til en jente ifra utlandet som vil være min BDSM-sub, og to jenter (besteveninner) som vil ha trekant med meg (ikke noe dating), men foreløpig har jeg ikke turt å si ja Anonymous poster hash: 28dbf...b76 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Det er jo ikke alle som søker et fast forhold, eller en å gifte seg med. Noen av oss like å leve livet, noen år (eller hele livet) uten forpliktelser. Da søker vi ikke "den rette", men noe som ønsker det samme. Men, folk er forskjellige. Noen har fokus på ektefelle, fra de er 12 -15 år. Og andre ønsker ikke noe fast, før de passerer 30 - 40 år. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Så det du sier er egentlig at du er en såkalt "fuckbuddy" for disse jentene? Mulig det er et definisjonsspørsmål, men for min del er ikke dette det samme som dating. Jeg svarte i lys av dating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå