Gå til innhold

Eika - inngangen til Holtnesdalen Naturreservat

Anbefalte innlegg

Fulgte oppfordringen om fullstørrelse hvilket forsterket mitt ønske om eika litt mer mot høyre i det gyldne snitt hvilket du har etterkommet i svarthvit i V2.

Treet til venstre ender oppe i en skjør diagonal so durer direkte ut i kårnern.

Vanskelig med kutt både til venstre og oppe så da gjenstår det som noen anser som helligbrøde - nemlig klone i et naturbilde.

Men vil du det så ta et av lassoverktøyrene og lag en strek inn fra venstre ramme 1 cm eller så under hjørnet og skrå nedover uten å ta altfor mye til du er utenfor trekrona, ram inn området og hent fra himmelen og vips så går diagonalen rent ut på venstre ramme 1 cm fra krysset.

Dette visste du sikkert, men noen ganger trenger man kanskje en påminnelse.

Roar

Hei Roar, trodde ikke du ville bemerke de svakt synlige greinene oppe i venstre hjørne men de er jo der, og så vidt synlige også. Tror både kloning og nevnte lassoverktøy kan bøte på dette. Skal fikse dette i mitt eget ukomprimerte eksemplar. Påminnelser er alltid nyttig å få, noe jeg for øvrig hyppig får fra min bedre halvdel, dessverre som oftest berettiget.

Skj

Har ei i huset med 3 år fra "knus og hærverk" i Oslo på femtitallet. Gikk samtidig med storheter som Nils Aas og Franz Widerberg. Men ble teknisk tegner istedenfor kunstner som de to nevnte. Men nok til at jeg får noen meninger.

Roar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tråkket på denne stien og tatt noen bilder av Eika jeg og, men synes ikke jeg har lykkes veldig bra, men bildene dine ble jo meget severdige.

Synes nok V2 ble højdaren både på grunn av formatet og den kledelige s/h konverteringen.

Mvh. Rolf

Har tatt en god del av bilder av eike jeg også, men dette ble eneste jeg synes ble såpass at det kunne legges ut her på Bildekritikken. Derfor hyggelig med positive kommentarer.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...