Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Eika - inngangen til Holtnesdalen Naturreservat Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Hei, Ragnar. Fin kameravinkel, som gjør at eiketreet og de to kvinnene blir godt synlige mot den forholdsvis lyse himmelen ! Bildet har godt dybdeperspektiv, og avstanden til både turgåerne og eiketreet er nokså lik, ser det ut til, - noe som gjør det mulig å anslå omtrentlig høyde på treet. (15 - 17 meter ?). M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Personene har nok kommet noen meter forbi den gamle eika. Har imidlertid noen bilder av den med biler parkert ved siden av. Skal en tørre å begi seg ut på å tippe hvor høy den er ut fra nevnte biler så er ditt tips ganske godt tror jeg. Det finnes for øvrig data på omkrets og diameter (3,89 m/1,24m, men ikke på høyde. (1,24 m etter såkalt brysthøyde) Takker for fin tilbakemelding ! Skj Lenke til kommentar
sussss Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Flot med det store pæne træ og god ide med de to personer som gå ud af stien :-) vh Suss Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Stilig bilde med treet i fokus og personene på 'sidelinja' likte det! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Dette var en flott komposisjon:-) Mektige farger i en mektig natur, der størrelsen på trærne kommer godt frem mot de små menneskene. Ikke at jeg skal dirigere noe, men dette kunne blitt knall i s/hv med litt harde kontraster.....(måtte bare....) Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Dette var en flott komposisjon:-) Mektige farger i en mektig natur, der størrelsen på trærne kommer godt frem mot de små menneskene. Ikke at jeg skal dirigere noe, men dette kunne blitt knall i s/hv med litt harde kontraster.....(måtte bare....) Har forsøkt å følge ditt gode råd og lagt ut en V2. Har samtidig foretatt kutt på høyresiden, noe som passet en sv/hv-versjon bedre. Takk for konstruktiv kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Flot med det store pæne træ og god ide med de to personer som gå ud af stien :-) vh Suss Takk for din hyggelige kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Stilig bilde med treet i fokus og personene på 'sidelinja' likte det! Takk for kommentaren. Så at dette kunne bli et brukbart bilde. Skj Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Et pent bilde der menneskene har mye å si. Likte komposisjonen i V2 best. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Vakkert! Likte spesielt godt kompen i V2. Jeg tenkte med en gang jeg så v1, at kompen var litt skjev, men i V2 datt brikkene på plass. Nydelig tre! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Et pent bilde der menneskene har mye å si. Likte komposisjonen i V2 best. Mvh Fredrik Blir litt forskjellige bilder, både pga farger/svart-hvit versjoner og det komposisjonsmessige. I V1 bygget på tre hovedmotiver med eika i midten, men V2 bare har to. Bildet med mennesker og eika i slags silhuett som det dominerende passer kanskje best i svart/hvitt, og hvor nevnte eik heller ikke blir midtstilt. Takk for din gode kommentar. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Vakkert! Likte spesielt godt kompen i V2. Jeg tenkte med en gang jeg så v1, at kompen var litt skjev, men i V2 datt brikkene på plass. Nydelig tre! Forslaget fra Pentaxen var nok ikke så dumt. Takk for konstruktiv kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Her er det V2 som fanger mitt interesse mest. Fint! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 Her er det V2 som fanger mitt interesse mest. Fint! Takk for din gode kommentar 1 Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Et flott motiv som ble enda bedre i V2, veldig bra Ragnar! Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Fulgte oppfordringen om fullstørrelse hvilket forsterket mitt ønske om eika litt mer mot høyre i det gyldne snitt hvilket du har etterkommet i svarthvit i V2. Treet til venstre ender oppe i en skjør diagonal so durer direkte ut i kårnern. Vanskelig med kutt både til venstre og oppe så da gjenstår det som noen anser som helligbrøde - nemlig klone i et naturbilde. Men vil du det så ta et av lassoverktøyrene og lag en strek inn fra venstre ramme 1 cm eller så under hjørnet og skrå nedover uten å ta altfor mye til du er utenfor trekrona, ram inn området og hent fra himmelen og vips så går diagonalen rent ut på venstre ramme 1 cm fra krysset. Dette visste du sikkert, men noen ganger trenger man kanskje en påminnelse. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 Et flott motiv som ble enda bedre i V2, veldig bra Ragnar! Mvh Oddmund Takk for hyggelig kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 Fulgte oppfordringen om fullstørrelse hvilket forsterket mitt ønske om eika litt mer mot høyre i det gyldne snitt hvilket du har etterkommet i svarthvit i V2. Treet til venstre ender oppe i en skjør diagonal so durer direkte ut i kårnern. Vanskelig med kutt både til venstre og oppe så da gjenstår det som noen anser som helligbrøde - nemlig klone i et naturbilde. Men vil du det så ta et av lassoverktøyrene og lag en strek inn fra venstre ramme 1 cm eller så under hjørnet og skrå nedover uten å ta altfor mye til du er utenfor trekrona, ram inn området og hent fra himmelen og vips så går diagonalen rent ut på venstre ramme 1 cm fra krysset. Dette visste du sikkert, men noen ganger trenger man kanskje en påminnelse. Roar Hei Roar, trodde ikke du ville bemerke de svakt synlige greinene oppe i venstre hjørne men de er jo der, og så vidt synlige også. Tror både kloning og nevnte lassoverktøy kan bøte på dette. Skal fikse dette i mitt eget ukomprimerte eksemplar. Påminnelser er alltid nyttig å få, noe jeg for øvrig hyppig får fra min bedre halvdel, dessverre som oftest berettiget. Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Flott komponert med de to turgåerne og det store treet som flotte elementer i bildet . Skarpt og med fine farger og et fint lys . Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg