Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det vanlig å sende blomster til venner når foreldre går bort?

Anbefalte innlegg

Der jeg kommer fra er det vanlig skikk å sende blomster til sine venner når deres foreldre eller andre i nær familie går bort. Da min far gikk bort i høst, hadde jeg derfor ventet å få noen blomster fra mine nære venner. Det fikk jeg ikke. Jeg fikk ingen. Det får meg til å undre om dette ikke er vanlig praksis der jeg bor i dag. (Oslo). Sender man ikke blomster, og eventuelt hvorfor ikke? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å sende blomster når venner og kjente mister sine kjære, i hvert fall når det er snakk om litt utidige dødsfall. Det er en grei måte å gi litt oppmerksomhet på uten at det blir for klamt.

Nå vet jeg ikke hvilken aldersgruppe du er i, men en kondolansebukett koster fort noen kroner, og den skal jo helst være der til begravelsen - det blir litt teit å sende blomster to uker etter. Hvis dette så skjer noen dager før studielånet utbetales, er det kanskje ikke så rart at det nedprioriteres.

Lenke til kommentar

Jeg har en venninne jeg er litt av og på med, som mistet moren sin for en del måneder siden. Vi snakkes ikke så ofte og har ikke så veldig mye historie sammen, men nok til at jeg sendte henne en blomsterdekorasjon. Syns det er en fin og vennlig skikk. Hvorvidt det er normalt eller ikke aner jeg ikke, kommer an på deg som person og hva du syns er passende. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...