faumachine Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei jeg er inne på conflicts under systemet mitt på hardware resources i win2000 der finner jeg: IRQ 11 MSI MS-StarForce 816/817/818(Nvidia gefoce2mx) IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller IRQ 11 Creative SB AudioPCI(WDM) IRQ 11 ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter Hva kan jeg gjøre for å unngå konflikter, er det forresten mulig og har det noen hensikt. mvh Faumachine Aopen HQ45 kabinett Samtron 96P Msi Geforce2MX Athlon XP 1600 NoiseControl NC1957 CPU vifte Enermax vifte 80*80*25 Msi Turbo KT133A 2 * 256 MB SDRAM SB128 PCI Unex 10/100 mbit network card Lenke til kommentar
unique Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvis det ikke står spesifikt at det er konflikter så funker dette som det skal. Dessverre er w2k "vrang" når det gjelder deling av irq'er. Nær sagt umulig å unngå at irq 11 brukes flere enheter. Det finnes måter å unngå "problemet" på, men er ganske så kompliserte og krever ny-installasjon. Dessuten så mister systemet endel funksjonalitet etterpå (mister acpi). Ja, når flere enheter deler irq vil det jo si at både grafikkort, nettverkskort og lyd deler en tildelt "båndbredde". Går såvidt jeg vet 'litt' utover ytelsen. Hvor mye skal jeg ikke si så mye om siden jeg ikke vet. Har "forsket" endel på dette, men ikke funet noen enkle svar. Fint om noen andre kan dele litt erfaringer på dette. Se også: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=15163&forum=25 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...c=1061&forum=25 _________________ (¯`·.¸ The Unique One ¸.·´¯) Whatever you do, be good at it.... [ Denne Melding var redigert av: unique på 2002-02-25 20:45 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå