R@MB@stix Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 jah ...har telenor ,,,og de lovte meg 704 og fikk 1024 ...så e strålende fornøyd med telenor hehe .,,,men telenor har nattsurf for de som hater begrensning (like me ) så kan u bestille det for 49kr og voila... du hakke problemer lenger ...synes at kundestøtten hos telenor er grett jeg ,...Men trenger heller ikke hjelp til noe (enda) men det var mitt synspunkt så ikke skyt meg for det Lenke til kommentar
bruno Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 at du får 900 på et bravo abonnemang er meget mulig, ettersom NGT har som vane å gi 50 mer enn du betaler for, for å kompensere for overhead..noe Stjelehor IKKE gjør (ergo, du får mindre enn du betaler for...iallefall tidligere, har det endret seg?) Dette er bare tull, det er over 1 år siden Telenor økte hastigheten. Jeg lå vanligvis på 1060-1080 på ei 1024 linje før jeg skifftet til Bluecom. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nei, nå er det faktisk sånn at NGT gir litt mer hastighet til sine kunder(hvor dette er mulig) enn det de betaler for, for å kompensere mot tap over lang linje til sentral osv. Du vet ikke hva du prater om. NGT gir litt ekstra til alle for å kompensere for overhed, det er ikke dermed sagt at du får raskere linje enn det du betaler for. Dette gjør at du i praksis får akkurat den linja du skal ha, ikke no mer. Men det er noen som trur de har fått mer enn det de skal ha fordi de ikke vet forskjellen på bit og Byte. Det er vanlig å vise hastigheten i Byte når du laster ned fra internett. Har du linje på 1024 kb/s så må du dele på 8 som blir 128 kB/s. Da er det mange som trur at de har en linje på 1280 kb/s, som er feil. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du er litt uerfaren så ta telenor med engang. Ngt har ELENDIG kundeservice. Hvis du har litt peil så gå for ngt, så fremt du klarer deg foruten kundeservice. Det er liten vits i å prøve å få tak i kundeservice hos ngt. Det koster deg mer å vente på dem enn det du betaler i mnd. avgift... ikon Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er ikke enig med NGT, for det første sparer han 150 kr. i måneden på stjelehor sitt tilbud, for det andre har ikke ngt vært spesiellt stabile hos meg, men du får bestemme selv, jeg ville ha skiftet. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du er gamer så burde jo teoretisk telenor være bedre, da alle må kople seg på linjenetter til telenor før eller senere. NGT har ikke bra ping for å si det sånn, den er sånn middels. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nei, nå er det faktisk sånn at NGT gir litt mer hastighet til sine kunder(hvor dette er mulig) enn det de betaler for, for å kompensere mot tap over lang linje til sentral osv. Du vet ikke hva du prater om. NGT gir litt ekstra til alle for å kompensere for overhed, det er ikke dermed sagt at du får raskere linje enn det du betaler for. Dette gjør at du i praksis får akkurat den linja du skal ha, ikke no mer. Men det er noen som trur de har fått mer enn det de skal ha fordi de ikke vet forskjellen på bit og Byte. Det er vanlig å vise hastigheten i Byte når du laster ned fra internett. Har du linje på 1024 kb/s så må du dele på 8 som blir 128 kB/s. Da er det mange som trur at de har en linje på 1280 kb/s, som er feil. Så så... Det er mye du ikke vet skjønner jeg. I praksis vil de fleste kundene få en høyere hastighet enn de betaler for. Dette TROR jeg ikke, men VET. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du er litt uerfaren så ta telenor med engang. Ngt har ELENDIG kundeservice. Hvis du har litt peil så gå for ngt, så fremt du klarer deg foruten kundeservice. Det er liten vits i å prøve å få tak i kundeservice hos ngt. Det koster deg mer å vente på dem enn det du betaler i mnd. avgift... ikon Noe må jo ofres når abb.avgiften er så lav... Det er snakk om prioriteringer av penger. Ingenting annet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du er gamer så burde jo teoretisk telenor være bedre, da alle må kople seg på linjenetter til telenor før eller senere. NGT har ikke bra ping for å si det sånn, den er sånn middels. Hvorfor må de det? Ser bort fra spredenettet da. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nei, nå er det faktisk sånn at NGT gir litt mer hastighet til sine kunder(hvor dette er mulig) enn det de betaler for, for å kompensere mot tap over lang linje til sentral osv. Du vet ikke hva du prater om. NGT gir litt ekstra til alle for å kompensere for overhed, det er ikke dermed sagt at du får raskere linje enn det du betaler for. Dette gjør at du i praksis får akkurat den linja du skal ha, ikke no mer. Men det er noen som trur de har fått mer enn det de skal ha fordi de ikke vet forskjellen på bit og Byte. Det er vanlig å vise hastigheten i Byte når du laster ned fra internett. Har du linje på 1024 kb/s så må du dele på 8 som blir 128 kB/s. Da er det mange som trur at de har en linje på 1280 kb/s, som er feil. Så så... Det er mye du ikke vet skjønner jeg. I praksis vil de fleste kundene få en høyere hastighet enn de betaler for. Dette TROR jeg ikke, men VET. Javel, skulle gjerne visst hvor du har det fra? Du vet forskjell på bit og Byte vel? JA, hastigheten er i utgangspunktet satt en del høyere for å kompensere for tap som sagt tidligere, men i praksis får du ikke no høyere enn det du skal ha. Greit at du kan få 2-3 kB/s høyere hastighet men det blir bagateller. Det er kanskje det du snakker om... Kanskje er det noen heldige som får betydelig høyere hastighet enn det de skal ha, bra for dem, men det er slettes ikke de fleste som får det. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nei, nå er det faktisk sånn at NGT gir litt mer hastighet til sine kunder(hvor dette er mulig) enn det de betaler for, for å kompensere mot tap over lang linje til sentral osv. Du vet ikke hva du prater om. NGT gir litt ekstra til alle for å kompensere for overhed, det er ikke dermed sagt at du får raskere linje enn det du betaler for. Dette gjør at du i praksis får akkurat den linja du skal ha, ikke no mer. Men det er noen som trur de har fått mer enn det de skal ha fordi de ikke vet forskjellen på bit og Byte. Det er vanlig å vise hastigheten i Byte når du laster ned fra internett. Har du linje på 1024 kb/s så må du dele på 8 som blir 128 kB/s. Da er det mange som trur at de har en linje på 1280 kb/s, som er feil. Så så... Det er mye du ikke vet skjønner jeg. I praksis vil de fleste kundene få en høyere hastighet enn de betaler for. Dette TROR jeg ikke, men VET. Javel, skulle gjerne visst hvor du har det fra? Du vet forskjell på bit og Byte vel? JA, hastigheten er i utgangspunktet satt en del høyere for å kompensere for tap som sagt tidligere, men i praksis får du ikke no høyere enn det du skal ha. Greit at du kan få 2-3 kB/s høyere hastighet men det blir bagateller. Det er kanskje det du snakker om... Kanskje er det noen heldige som får betydelig høyere hastighet enn det de skal ha, bra for dem, men det er slettes ikke de fleste som får det. Heh. Hadde jeg ikke visst hva jeg pratet om så hadde jeg holdt munn. Majoriteten av NGT's kunder får en høyere hastighet enn det abbonementet de betaler for tilsier at de skal få. I noen tilfeller er det nok snakk om 2-3 kB/s, men i en del tilfeller faktisk opptil 30-40 kB/s. Men det gjelder selvsagt kun kundene som man har en mulighet for å gi en så høy hastighet. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Heh. Hadde jeg ikke visst hva jeg pratet om så hadde jeg holdt munn. Majoriteten av NGT's kunder får en høyere hastighet enn det abbonementet de betaler for tilsier at de skal få. I noen tilfeller er det nok snakk om 2-3 kB/s, men i en del tilfeller faktisk opptil 30-40 kB/s. Men det gjelder selvsagt kun kundene som man har en mulighet for å gi en så høy hastighet. Men da er vi enig da, det er jo snakk om bare 2-3 kB/s. Det er ubetydelig spør du meg. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med at 30-40 kB/s høyere fart gjelder kun kunder man har en mulighet for å gi så høy hastighet? Alle har mulighet for å få så mye høyere fart hvis NGT vil at alle skal få det. Det er bare å justere opp farta det. Hvorfor det bare er noen kunder som får dette som du sier skjønner jeg ikke. Endret 24. november 2003 av mozz Lenke til kommentar
Josten Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Enig med mozz. Fint om du utdyper deg litt mer pilot. Seff kan alle få de 30-40kb/s raskere. Er jo ngt som bestemmer farten. Hvordan VET du at de fleste kundene får høyere fart enn de ber om? Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Enig med mozz. Fint om du utdyper deg litt mer pilot. Seff kan alle få de 30-40kb/s raskere. Er jo ngt som bestemmer farten. Hvordan VET du at de fleste kundene får høyere fart enn de ber om? Eksempel: Bravokunde som skal få 850 Kbps inn får i realiteten 1050 Kbps, men forholdene på linjene justerer dette slik at noen faktisk vil få 1050 Kbps, mens andre kun vil få rundt 850 Kbps. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Schnellfahrer, Jeg sendte NGT mail 8 november, og allerede 12 dager senere fikk jeg svar :\. Jeg var ute etter det samme som deg, få oppgradert abonnementet. wow! Sååå raskt!- alt annet kan virke litt tregt Sendte mail til dem jeg, fikk svar etter 2timer Kanskje de bare så på adressen? Får håpe de ikke har like ustabile linjer som kundeservice Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) For de som er innterisert: 20.30 på tv2 går "tv 2 hjelper deg", hvor de i dag skal se på nextgentels support. Kan jo være fint å få med seg. Edit: Sto i avisen at det skulle være det. Men på når jeg nå så på, kom det ikke noe om det nei Endret 26. november 2003 av Josten Lenke til kommentar
bentose Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hastigheiter for Telenor-linjer. Og som regel også for andre som leiger seg inn på deira sitt nett. (Har sjølv Tele2 som brukar Telenor sitt nett) 384/128 linje har på ATM nivå: 480/128 704/128 linje har på ATM nivå: 864/128 1024/256 linje har på ATM nivå: 1248/256 Dei fleste vil då kunne oppnå hastigheiter over det som er lova. Men sidan opplastingshastigheita er forholdsvis lita på desse så vil ein lettare merke treig nedlasting når ein lastar mykje opp. Maskina di må kanskje stå i kø for å få fortelle serveren at du er klar til å ta imot meir. Telenor gav meg bortimot konstant 396kbit/s på 384 linje. Tele2 kan på ein god dag gi meg opp mot 730 på 704 linje, men som regel i underkant av 700. (Men mykje billigare og sjeldan treigare enn Telenor 384) Telenor brukar PPPoE protokollen for autentisering. Dette kan redusere hastigheita med 2-3kbit/s (250 - 375 byte/s) Det er nesten ubetydeleg. Men det kan vere lurt å ha ein ruter når ein har Telenor. I alle fall om ein skal koble til fleire maskiner på ein enkel måte. Bent Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Får ca 730kbit på min 704 linje fra telenor. Ville heller ha tele2 da, men så er det ikke jeg som bestemmer det . Har den med 10GB sperre. Holder for meg hvertfall. Bruker aldri mer enn det. Men er ganske irriterende å betale 100kr mer for mindre. Endret 26. november 2003 av Josten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå