Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pågående bekjente på Fb

Anbefalte innlegg

Har skrudd av chatten på Facebook, men et par ganger i året dukker det opp en eller annen som "forlanger" å få vite om alt er bra, og stiller oppfølgingsspørsmål i innboksen om hva jeg egentlig gjør om dagene.

Er i en situasjon der jeg ikke kan gi personen det personen er ute etter, helst skulle jeg jo lagt ut om karriere og familie, og det er nesten fristende å snekre sammen ulike skrytehistorier.

Blir galt uansett hva jeg svarer. Og ignorere personen blir riv ruskende galt det også.

Den åpenbare løsningen er å slutte med Facebook, men det klarer jeg visst ikke. Har en del ting som det er interessant å følge med på. Det er sjokk når en som man ikke har hatt kontakt med på 10 eller 20 år, plutselig stiller detaljerte spørsmål om livet som jeg overhodet ikke kan svare på. Og det er skriftlig, og spørsmålene ligger i innboksen. Svarer jeg på noe, kommer det bare flere spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Det er også åpenbart at hvis noen stiller strenge krav til aktiv og lykkelig chatting, er det risiko for at de vil slette meg som venn. Og det får de vel gjøre da... Problemet er at jeg blir ganske nedfor hver gang det dukker opp en slik person. Blir så presset opp i et hjørne, liksom.

Lenke til kommentar

Litt usikker på situasjonen du beskriver, er usikker på om jeg skjønner. Men jeg pleier som regel aldri å la folk pushe grensene mine, og jeg pusher heller ikke andre menneskers grenser. 

Er lite aktiv på FB og svarer veldig kort og enkelt på spørsmål fra bekjente, mens de nære blir det mer tullsnakk med. Vi sitter ikke å analyserer hverdagen til hverandre sådan, for vi kjenner jo hverandre.

Kan det hende at det bare er du som lager litt styr ut av dette i hodet= At du bør gi litt mer faen?

Anonymous poster hash: 64706...e5f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...