Gå til innhold

Lydkort til lydinnspilling

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med disse lydkortene?

Terratec DMX Fire (ca 1600,-)

SoundBlaster Audigy 2 platinum EX (ca 1600)

ESI Waveterminal 192M (ca 2200,-)

ESI Prodigy 192 (ca 1700,-)

Midiman Audiophile 2496 (ca 2000,-) (dette er anbefalt for "musikere" hos hardware.no)

De tre første er mest aktuelle pga praktiske breakout-bokser. Akkurat nå har jeg en forkjærlighet for Audigy 2-kortet, men er veldig i tvil om hvordan det vil fungere i forhold til lydinnspilling?

ESI 192M er på tilbud hos Procom nå, men hvordan vil dette fungere til annet enn lydinnspilling?

Kortet skal brukes til enkel lydinnspilling og i tillegg vil jeg ha muligheten til å kjøre i flere kanaler (film). Brukervennlighet står i fokus.

Håper at noen av dere har synspunkter, erfaringer etc som dere vil dele...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at MAudio (tidligere Midiman) kortet er det beste av disse til innspilling.

Creative har tradisjonelt prioritert multimediafunksjoner med 'kule' trebokstav-forkortelser foran de analoge egenskapene til kortet, MAudio har helt motsatt filosofi. ESI kjenner jeg ikke, men det jeg kan se er det også multifunksjonskort med A3D/DTS/DD/EAX og gudene vet hva annet, så man kan nok forvente noen kompromisser her også.

Men for all del, bruker man pc'en i stedet for stasjonær dvd og surround reciever har jo det også absolutt noe for seg.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...