En liten en, på fire tonn Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Kan noen hjelpe meg med disse lydkortene? Terratec DMX Fire (ca 1600,-) SoundBlaster Audigy 2 platinum EX (ca 1600) ESI Waveterminal 192M (ca 2200,-) ESI Prodigy 192 (ca 1700,-) Midiman Audiophile 2496 (ca 2000,-) (dette er anbefalt for "musikere" hos hardware.no) De tre første er mest aktuelle pga praktiske breakout-bokser. Akkurat nå har jeg en forkjærlighet for Audigy 2-kortet, men er veldig i tvil om hvordan det vil fungere i forhold til lydinnspilling? ESI 192M er på tilbud hos Procom nå, men hvordan vil dette fungere til annet enn lydinnspilling? Kortet skal brukes til enkel lydinnspilling og i tillegg vil jeg ha muligheten til å kjøre i flere kanaler (film). Brukervennlighet står i fokus. Håper at noen av dere har synspunkter, erfaringer etc som dere vil dele... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Jeg vil tro at MAudio (tidligere Midiman) kortet er det beste av disse til innspilling. Creative har tradisjonelt prioritert multimediafunksjoner med 'kule' trebokstav-forkortelser foran de analoge egenskapene til kortet, MAudio har helt motsatt filosofi. ESI kjenner jeg ikke, men det jeg kan se er det også multifunksjonskort med A3D/DTS/DD/EAX og gudene vet hva annet, så man kan nok forvente noen kompromisser her også. Men for all del, bruker man pc'en i stedet for stasjonær dvd og surround reciever har jo det også absolutt noe for seg. Endret 22. november 2003 av MailMan13 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hvis det primært er musikk som er målet, så gå for enten Audiophile eller Waveterminal 192M. Personlig hadde jeg valgt Audiophile-kortet. Creative's kort er elendige når det gjelder innspilling. Ikke tenk tanken engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå