Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Elsker henne når du har mistet henne?

Anbefalte innlegg

Kan man ta noen forgitt uten å merke det? Jeg trodde ikke at jeg gjorde detmen nå som det er slutt så merker jeg at jeg elsker henne. Har vært slutt i fire måneder, den siste måneden har jeg datet og flørta litt med andre men det virker som at det forsterker følelsene jeg har for eksen. Skal vel være motsatt?

Anonymous poster hash: 0c310...782
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du føler du elsker eksen din, kan du jo alltids prøve å få hun tilbake - hvis det ikke er for sent? Har du sagt dette til hu? Det er jo verd et forsøk, hvis det virkelig er hun du vil ha. Men gi det litt tid; kanskje du bare føler slik akkurat nå og at det går over, som en fase?

Endret av Sebby
Lenke til kommentar

Hvis du føler du elsker eksen din, kan du jo alltids prøve å få hun tilbake - hvis det ikke er for sent? Har du sagt dette til hu? Det er jo verd et forsøk, hvis det virkelig er hun du vil ha. Men gi det litt tid; kanskje du bare føler slik akkurat nå og at det går over, som en fase?

Hun har gjort det meste for å bli kvitt meg, ingen aning på hvordan jeg skulle fått et ord med henne engang uten makt, så tror nok ikke at hun vil ha meg tilbake. Men når jeg snakker med andre så sammenligner jeg, setter hun så høyt opp men stiger høyere. Make sense? På en måte er det logisk, hun er en utrolig bra jente, ikke den typen man bare mister uten å møte kista, og det har jeg jo skjønt fra starten. En venninne sa til meg på fredag at jeg bare skulle manne meg opp å ringe eller besøke ho. Men tørr ikke og er redd for å bli avvist. 

Lenke til kommentar

Jeg har det sånn med eksen min, vi var sammen i 2 år, slutt for 1 år siden. Må bare innse at man ikke alltid får lov til å være med noen man elsker, det blir mildere etterhvert og du vil få følelser for andre etterhvert som tiden går. Hvis håpet er helt ute, så bør du la deg selv få lov til å liksom føle kjærlighetssorg og komme deg gjennom det. 

Anonymous poster hash: 9b985...558
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig. Det er en form for nostalgi som tolkes som kjærlighet fordi assosiasjonen er relatert til en person du har hatt et forhold til. Når hun ble borte fra livet ditt, fikk du et brudd i virkeligheten du forholder deg til. Ja, du tok henne for gitt da du hadde henne, men samtidig inkluderte du henne dypt i livet ditt. Når hun deretter plutselig forsvinner, blir det som om fundamentet er borte, og dagene blir vanskelige. Hvis dere i tillegg bodde sammen, har du sannsynligvis assosiasjoner til henne over alt rundt deg.

Når du prater med andre jenter, sammenligner du dem med de POSITIVE sidene av eksen. Dette gir en åpenbar skjevhet av hvem eksen egentlig er, og du favoriserer henne ved å idealisere hennes positive sider, mens du ser bort ifra det negative.

Du sier du har datet og flørtet. Det er VESENTLIG at du også har sex med andre jenter. Nærhet og sex skiller ut serotonin og oksytosin i kroppen, som gjør at du føler deg tilfreds og bidrar til å danne emosjonelle koblinger mellom mennesker. Dersom du ikke har hatt sex med andre etter bruddet, så vil du fortsatt assosiere eksen med denne behagelige og komfortable følelsen. Det er et problem når hun ikke lenger er tilgjengelig.

Så, nummer 1: Ha sex med andre jenter.

Du sier også at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre. Det betyr ar dere har ikke bare funnet ut at dere ikke passer sammen, men det har skjedd noe, eller ballet på seg med såpass mye problemer, at hun ikke engang vil vite om du fortsatt lever. Tenk på hva som førte til at dere gikk fra hverandre. Dette vil hjelpe deg å innse at dere ikke passer sammen. Vit også at dersom HUN tok opp problemene deres gjennom forholdet, eller fremprovoserte disse, så hadde hun sannsynligvis allerede funnet seg en ny. Det var sannsynligvis hun som konkluderte med at dere skulle avslutte. Og hadde hun ikke allerede vært utro mot det, så har hun har garantert funnet en ny nå. Dette er helt standard. Ikke ta kontakt med henne. Kom deg videre.

Så, nummer 2: Tenk på årsaken til bruddet, og innse at hun er både fysisk og emosjonelt utilgjengelig for deg. På sikt vil du også innse at du ikke engang vil ha noe med henne å gjøre, siden hun mest sannsynlig var seksuelt, eller i det minste emosjonelt utro mot deg like før bruddet.

Det er noe dritt å bli dumpa, og den som blir dumpa tar det alltid hardere enn den som dumper. Men vit dette til neste gang: Dersom du merker at forholdet er i ferd med å gå i dass, så sett deg ned og prat med henne om det. Si "vi vet begge at vi av en eller annen grunn har problemer. Du merker det, og jeg merker det. Jeg liker deg godt, men noe skyver oss fra hverandre. Jeg tror det er best at vi tar en pause". Si noe slikt, og du vinner alt. Du vinner emosjonell superioritet, du utviser innsikt, du er beslutningstaker, du tar kontroll over ditt eget liv, og HUN får merke at hun ikke er god nok for deg. Det betyr at det er henne som sitter igjen med en emosjonell knekk. Og det øker sannsynligheten for at HUN kommer krypende tilbake til DEG. Ikke omvent. Så husk det til neste gang.

Nummer 3: Mann deg opp og vær den som dumper når du merker at forholdet er på hell. Du kommer deg mye raskere over henne, og hun kommer seg mye seinere over deg - på samme måte som du har det nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er helt vanlig. Det er en form for nostalgi som tolkes som kjærlighet fordi assosiasjonen er relatert til en person du har hatt et forhold til. Når hun ble borte fra livet ditt, fikk du et brudd i virkeligheten du forholder deg til. Ja, du tok henne for gitt da du hadde henne, men samtidig inkluderte du henne dypt i livet ditt. Når hun deretter plutselig forsvinner, blir det som om fundamentet er borte, og dagene blir vanskelige. Hvis dere i tillegg bodde sammen, har du sannsynligvis assosiasjoner til henne over alt rundt deg.

Når du prater med andre jenter, sammenligner du dem med de POSITIVE sidene av eksen. Dette gir en åpenbar skjevhet av hvem eksen egentlig er, og du favoriserer henne ved å idealisere hennes positive sider, mens du ser bort ifra det negative.

Du sier du har datet og flørtet. Det er VESENTLIG at du også har sex med andre jenter. Nærhet og sex skiller ut serotonin og oksytosin i kroppen, som gjør at du føler deg tilfreds og bidrar til å danne emosjonelle koblinger mellom mennesker. Dersom du ikke har hatt sex med andre etter bruddet, så vil du fortsatt assosiere eksen med denne behagelige og komfortable følelsen. Det er et problem når hun ikke lenger er tilgjengelig.

Så, nummer 1: Ha sex med andre jenter.

Du sier også at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre. Det betyr ar dere har ikke bare funnet ut at dere ikke passer sammen, men det har skjedd noe, eller ballet på seg med såpass mye problemer, at hun ikke engang vil vite om du fortsatt lever. Tenk på hva som førte til at dere gikk fra hverandre. Dette vil hjelpe deg å innse at dere ikke passer sammen. Vit også at dersom HUN tok opp problemene deres gjennom forholdet, eller fremprovoserte disse, så hadde hun sannsynligvis allerede funnet seg en ny. Det var sannsynligvis hun som konkluderte med at dere skulle avslutte. Og hadde hun ikke allerede vært utro mot det, så har hun har garantert funnet en ny nå. Dette er helt standard. Ikke ta kontakt med henne. Kom deg videre.

Så, nummer 2: Tenk på årsaken til bruddet, og innse at hun er både fysisk og emosjonelt utilgjengelig for deg. På sikt vil du også innse at du ikke engang vil ha noe med henne å gjøre, siden hun mest sannsynlig var seksuelt, eller i det minste emosjonelt utro mot deg like før bruddet.

Det er noe dritt å bli dumpa, og den som blir dumpa tar det alltid hardere enn den som dumper. Men vit dette til neste gang: Dersom du merker at forholdet er i ferd med å gå i dass, så sett deg ned og prat med henne om det. Si "vi vet begge at vi av en eller annen grunn har problemer. Du merker det, og jeg merker det. Jeg liker deg godt, men noe skyver oss fra hverandre. Jeg tror det er best at vi tar en pause". Si noe slikt, og du vinner alt. Du vinner emosjonell superioritet, du utviser innsikt, du er beslutningstaker, du tar kontroll over ditt eget liv, og HUN får merke at hun ikke er god nok for deg. Det betyr at det er henne som sitter igjen med en emosjonell knekk. Og det øker sannsynligheten for at HUN kommer krypende tilbake til DEG. Ikke omvent. Så husk det til neste gang.

Nummer 3: Mann deg opp og vær den som dumper når du merker at forholdet er på hell. Du kommer deg mye raskere over henne, og hun kommer seg mye seinere over deg - på samme måte som du har det nå.

Hun har aldri vært utro og har ikke gjort noe galt mot meg, bruddet gikk rolig for seg uten hat. Vi fant bare ut at det var best å gå våre veier og da er ikke vennskap og videre kontakt ønskelig. Har det greit i hverdagen, verste kjærlighetssorgen er vel gått over. Men jeg savner egentlig å snakke med henne, høre stemmen hennes og ha henne rundt meg. Det er kanskje bare sånn det må være en stund fremover, har heldigvis sommeren i møte og en ferie med to kamerater om 1 måned å se frem til. 

Lenke til kommentar

Da må du bare finne deg en eller flere andre jenter å ha rundt deg. Finn noen du kan kose og klemme og ha sex med. Da glemmer du eksen fortere.

Det er lurt å se etter damer med kvaliteter du likte hos eksen. Men ikke leit etter en som henne. Bare vær oppmerksom på kvalitetene du ser etter. Det hjelper til og med å ramse opp disse kvalitetene når du møter nye damer. Dersom de liker deg, vil de prøve å tilpasse seg dine behov. Bare vær oppmerksom på at dette også er en måte å lure seg selv på. Om jenter tilpasser seg deg, kan resultatet bli veldig deilig. Men sannsynligvis kortvarig.

Lenke til kommentar

Løgn skriver sannhet. Det er to ting som akselererer "kjærlighetssorg-prosessen"; tankene på alt det negative med eksen, og nye flørter. Jo mer negativ du er til eksen, jo mindre savner du henne. Derfor er det også vanlig at ekser har et dårlig forhold til hverandre - selv om det ikke alltid er tilfellet. 

Jeg og eksen gikk også ifra hverandre som venner - og jeg kuttet all kontakt deretter. Frem til jeg møtte en ny, seriøs flørt savnet jeg også de gode sidene med forholdet. Men fornuften bør alltid seire. Du vet hvorfor det ble slutt - og hvorfor det sannsynligvis ikke vil fungere i lengden om dere prøver på nytt. 

Du bør også være glad for det du har opplevd, for erfaringen fra ditt forrige forhold vil hjelpe deg å bedre ditt neste. 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere forhold, hatt kjærlighetssorg, vært på datern, holdt på med roting. Personlig kunne jeg sikkert ikke svart noe helt fornuftig i denne tråden selv for 2 år siden. Jeg opplever egentlig ikke at det er riktig å komme over henne fordi vi hadde noe bra gående. Problemet er bare at jeg er nødt til det, og det er det som skiller dette fra de andre gangene. Og i sånne situasjoner er det utrolig vanskelig å finne gode råd, jeg kunne i grunnen gjort utrolig mye for å ordne og fikse dette forholdet. Har det ellers bra, jobber, går på skole, trener og er med kamerater osv. 

Lenke til kommentar

Når det er brudd så er det alltid lurt å ikke ha kontakt i det hele tatt på 1 eller 2 måneder. Grunnen til det er fordi man alltid vil sørge etter et brudd med seriøse følelser, uansett om bruddet er riktig eller galt så vil man alltid ha en tid etterpå som går ut på å savne personen, ønske å gå tilbake, ønske kontakt osv. Denne perioden pleier å vare for de fleste i 1 måned. I løpet av en sånn tid bør man aldri gå tilbake til hverandre. Det sier seg selv. 

Man bør gjøre det man kan for å komme seg videre, og når neste måned kommer begynner man å vurdere forholdet og bruddet med klarere tanker. Man ser både det positive og det negative. De fleste som går tilbake til hverandre etter denne prosessen, går tilbake til hverandre fordi de opplever at problemene deres kan løses. Og de går ikke tilbake til hverandre fordi de er i en kjærlighetssorg lenger, men har klarere tanker om årsaken til brudd og mulighetene til å fikse det pluss vilje til å bli sammen igjen. Om du har kommet til det punktet, ts, så er jeg enig med de som sier at du bør ta kontakt og forklare hva du har kommet frem til i tiden etter brudd. Si at du har forståelse for at det ble slutt siden ting var sånn og sånn, men tiden har gått, tankene har klarnet og følelsene forteller deg at det er verdt et nytt forsøk. Om hun vil bli med på det er opp til henne. Men du bør altså få henne på tomannshånd og være klar og stødig.

Om du fortsatt befinner deg i første prosess, hvor det er kjærlighetssorgen som snakker for deg og bestemmer disse tankene dine, bør du vente til du kommer lengere ut i prosessen og se hva du føler når den biten har lagt seg.

Og husk at det er mange som går i fra hverandre men blir sammen igjen, men da har de som regel troen også og gjør det de kan for å fikse det. Å date andre er et bra steg, men å ligge rundt vil nok ikke øke sjansene dine for å få noen tilbake. 

Lenke til kommentar

Ps. Grunnen til bruddet er noe du bør tenke nøye gjennom, ts. Ikke bare kjenne på savnet og ønske deg tilbake, men du bør ha det klart for deg.. Hva som er grunnen til bruddet og hva som er grunnen til at du vil tilbake og hva som er grunnen til at du tror det kommer til å gå bra på andre forsøk. 

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som synes folk gir opp litt for lett nå om dagen. Nei, man skal ikke være ulykkelige i et forhold. Men når man faktisk elsker noen som utgjør noe positivt for deg, så sats på det og kjemp for det. Folk i dag er så stor i kjeften på datefronten og sjekking, men man må lære seg å beholde en kjæreste og ha et forhold også. Sånt krever at man faktisk har troa oppe og bruker hodet. Skjønner ikke hvorfor du ikke bare går bort til henne og forteller henne hva du føler, blir ferdig med det og går videre hvis det går dårlig. Sier ikke at du skal stille deg utenfor vinduet å jamme på gitar og synge 911, men sier at du faktisk kanskje kan gjøre noe og få sagt det du skal ha sagt, i det minste. 

Jeg har hatt et forhold i 8 år og vi har gått igjennom brudd. Nå er vi gift og har barn, men det er ikke pga barna at vi ble sammen igjen. Den verste perioden vår var etter 1 år, da vi begge hadde mye å finne ut av og jobbe med. Men vi jobbet oss frem til noe utrolig bra, som har ført til mange lykkelige år. Men kanskje det var mer naturlig før i tiden? Jeg er hvertfall ikke fan av å si "gi slipp" til en fyr som savner eksen sin. Hadde vært noe annet om dere hadde det vondt og var ulykkelige. Det er min mening. Hans 37

Anonymous poster hash: e3e79...287
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når det er brudd så er det alltid lurt å ikke ha kontakt i det hele tatt på 1 eller 2 måneder. Grunnen til det er fordi man alltid vil sørge etter et brudd med seriøse følelser, uansett om bruddet er riktig eller galt så vil man alltid ha en tid etterpå som går ut på å savne personen, ønske å gå tilbake, ønske kontakt osv. Denne perioden pleier å vare for de fleste i 1 måned. I løpet av en sånn tid bør man aldri gå tilbake til hverandre. Det sier seg selv. 

Man bør gjøre det man kan for å komme seg videre, og når neste måned kommer begynner man å vurdere forholdet og bruddet med klarere tanker. Man ser både det positive og det negative. De fleste som går tilbake til hverandre etter denne prosessen, går tilbake til hverandre fordi de opplever at problemene deres kan løses. Og de går ikke tilbake til hverandre fordi de er i en kjærlighetssorg lenger, men har klarere tanker om årsaken til brudd og mulighetene til å fikse det pluss vilje til å bli sammen igjen. Om du har kommet til det punktet, ts, så er jeg enig med de som sier at du bør ta kontakt og forklare hva du har kommet frem til i tiden etter brudd. Si at du har forståelse for at det ble slutt siden ting var sånn og sånn, men tiden har gått, tankene har klarnet og følelsene forteller deg at det er verdt et nytt forsøk. Om hun vil bli med på det er opp til henne. Men du bør altså få henne på tomannshånd og være klar og stødig.

Om du fortsatt befinner deg i første prosess, hvor det er kjærlighetssorgen som snakker for deg og bestemmer disse tankene dine, bør du vente til du kommer lengere ut i prosessen og se hva du føler når den biten har lagt seg.

Og husk at det er mange som går i fra hverandre men blir sammen igjen, men da har de som regel troen også og gjør det de kan for å fikse det. Å date andre er et bra steg, men å ligge rundt vil nok ikke øke sjansene dine for å få noen tilbake. 

Spennende lesing. Vet ikke om dette stemmer, men leste at kvinner etter et brudd sliter med å bli kvitt "følelsen" av mannen. Menn derimot sliter mer med assosiasjoner og minner ved kvinnen. Det jeg lurer på er at om kvinner 1-2 måneder etter et brudd kan få tilbake denne følelsen? Den har jo vært der før. 

Det største problemet før dette steget er vel kanskje om hun svarer når du tar kontakt og stoler på at "problemene" rundt forholdene er løst i såpass stor grad til at hun vil gi det en ny sjanse. 

Lenke til kommentar

Spennende lesing. Vet ikke om dette stemmer, men leste at kvinner etter et brudd sliter med å bli kvitt "følelsen" av mannen. Menn derimot sliter mer med assosiasjoner og minner ved kvinnen. Det jeg lurer på er at om kvinner 1-2 måneder etter et brudd kan få tilbake denne følelsen? Den har jo vært der før. 

Det største problemet før dette steget er vel kanskje om hun svarer når du tar kontakt og stoler på at "problemene" rundt forholdene er løst i såpass stor grad til at hun vil gi det en ny sjanse. 

Få eksen sin tilbake råd: 

https://www.youtube.com/channel/UChCFbthWQF4MKA-43SCDB9g

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...