Ingriiidd Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg holder på med en skoleoppgave hvor jeg skal snakke om homofilt ekteskap i kirken. Jeg er ikke så kjendt med de ulike kristne miljøene osv, så derfor lurer jeg på følgende: Er det/vet du om noen kristne grupper eller menigheter som (aktivt eller uaktivt) er for homofilt ekteskap i kirken? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Åpen kirkegruppe Åpen folkekirke Geir Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. desember 2016 Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg holder på med en skoleoppgave hvor jeg skal snakke om homofilt ekteskap i kirken. Jeg er ikke så kjendt med de ulike kristne miljøene osv, så derfor lurer jeg på følgende: Er det/vet du om noen kristne grupper eller menigheter som (aktivt eller uaktivt) er for homofilt ekteskap i kirken? Husk at retten til homofilt ekteskap i den norske kirken også er vedtatt ved flertall ved et kirkevalg. Dessverre gir grunnloven kirken lov til å nekte å følge norsk lov. Prester kan f.eks nekte å vie homofile av overbevisningsgrunn. Heldigvis kan ingen nekte å la en hvilken som helst ekte prest å vie homofile i hvilken som helst kirke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå