Suppelars2k Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 311!!! Du følger med i naturfagstimene ihvertfall Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 min farmor fikk beslaglagt fedonbrødet Fedonbrød er en trussel mot the american lifestyle og således et farlig terrorvåpen. Bestemora di er nok terrorist. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hva du låner på biblioteket må jo være interessant for CIA (-: Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Aha, skal sørge for å virke litt mistenklig neste gang eg ser ei snacksy dame ved baggasje skjekken. Se godt på den neste fly kontroll duden du ser, og tenk på HVORFOR han har valgt denne jobben... Lenke til kommentar
lauking Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Mest sannsynlig fordi han fikk sparken fra sin forrige jobb pga. globalisering av økonomien. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Også en mulighet, men det kan være en ekkel tanke som dukker op i bakhodet når du ser den 60 år gamle dama bak skranken... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 TSA ansatte den ene uken 60 000, tre uker etter, ble 40 000 eller noe sånt, sagt opp (mange flyplasser i US!) Dette har bidratt til at arbeidsledigheten i US er på vei NED. I New Orelans kunne alle se når de pakket opp innsjekket bagasje, gøy med løse BHer og sånt!!! Knallgass får du jo også med en solid dose hydrogen, litt HCl og en fyrstikk! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Knallgass= H2+O2 HCl brukes bare for å framstille H2. (Om jeg husker rett) Det er uansett litt vanskelig å få med seg nok knallgass opp på et fly til at det blir FARLIG. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det stemmer, men da må oksygenet trekkes inn fra lufta, siden det bare er 21%... Hvis det er en perfekt blanding av 40% O2 og 60%H2 vil det brenne FORT, og da får du et voldsomt smell... Saltsyra trengs bare for å lage det ja, sammen med sinken.. Kaliumpermaganat er for O2... TRØST mi! Får du bare laga en del(På en eske)... Hvis du fyller det på en termos blir det HELT sykt...Det er nok til å skremme folk... Hvis du f.eks. ruller en tank ned midtgangen, som smeller, så en del pasassjerer mister hørselen og lager fuss, og du har en til å true med, da er det en bra kapring vil jeg si... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Ok, det jeg tentek på 2Hcl + Mg ---> H + Mg+ + Cl- Med 1/3 o2 og to 2/3 h2 får man bjeffelyd. Med mindre o2 blir det kraftigere! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Er, bare når det er nok O2 vil reaksjonen slippe å vente på at mer trekkes inn... Det som gir bjeffelyd er 50 50 Luft og H2...Stanndard på naturfagsalen... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 I mine naturfagsnotater står det 1/3 o2 og 2/3 h2 Det smalt så vidt jeg husker ikke faretruende høyt, emn da tok vi bare å fjernet tommelen fra et reagensglass, og stakk en fyrstikk inn,. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Og dere lagde O2 ved å varme kaliumpermagnat? Og blandet det? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Nei, som jeg skrev så slapp vi tommeln opp og slapp inn luft, altså ikke ren O2. Dette bjeffet litt. Et annet forsøk en annen gang var å lage O2. Da brukte vi KMNo4og varmet opp. KMnO4 ----(branntrekant!)> O2 + MNo2 + K2MnO4. KMnO4 er så vidt jeg husker, Kaliumpermanganat ja. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Tilsvarende framgangsmetode på fysikksalen vår, med et lite reagensrør med knallgass, kork og flamme under, resulterte i lærertilsnakk da korka skjøt fra bakerste benkerad og i bakhodet på ei jente på forrerste rad. Vondt fikk hun og. Så forsiktig med eksplosivene, folkens. :vifte pekefinger: Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (branntrekant!) lol, 4 klasse neturfag Onkel, det høres fett ut, tenk deg med ren O2, og i en termos Det stemmer det med O2, og det gjør eksplosjonen bedre, når sant skal sies er Jolly Rogers bok bra på sånt... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg lærte å sette opp reaksjonsligninger, og lærte at man skulle tegne branntrekanter. I niende. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hmm, den stygge trekanten er ikke noe bra... Det er mange flere faktorer, og den er HELT feil i en kjemisk reaksjon... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Da så, skal si det til min kjemilærer jeg. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Bedre å ta alle tingene hver for seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå