Williamevensen Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei! I dag har jeg en Audi A6, 1.8T, 1999 modell som har rusla 245000km. Jeg er svært fornøyd med bilen, men den har i mitt eie, pådratt seg en del problemer. Jeg har derfor noen spørsmål angående hva dere mener jeg bør gjøre videre? I vinter var jeg ute på glatta og sladda litt (fwd ftw), jeg klarte etter noen litt for heldige forsøk, å skli inn i en fortauskant, og alt som heter hjuloppheng på venstre side av bilen, fikk seg en god trøkk. Jeg fikk fikset skadene bak som var desidert værst, men fikk aldri råd til å fikse forstillinga. Nå har det altså kommet til ett punkt hvor jeg MÅ gjøre noe, for bilen begynner å bli småfarlig å kjøre. Jeg har kikket litt på priser på nye deler, og kommet fram til at det vil koste meg ca 15.000kr å fikse bilen til tipp topp stand igjen. En annen mulighet, er å selge bilen som den står (ca 10.000kr) og kjøpe meg noe annet. Jeg har spart opp 20.000kr, og vil da få ett budsjett på 30.000kr. Jeg er ekstremt bil interessert og kunne aldri klart å kjøpe en fornuftig Toyota corolla med 1.2 liters bensinmotor eller lignende. Hva mener dere jeg bør gjøre? Bør jeg fikse den jeg har, eller finne meg noe annet? Om jeg skal finne meg noe annet, hva ville dere anbefalt at jeg kjøpte? Her er det bare å slenge ut synspunkter og meninger! Hva som må fikses på bilen: -Nye skiver og klosser rundt om -Nye dempere og fjærer rundt om -Nytt bærearmsett forran -Div fôringer -Stabstag -fjærbeinslager begge sider bak -Div vaccumslanger i motorrom -Muligens ny turbo -4hjuls kontroll Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg er skeptisk til at du får noe over vrakpant på gamle bilen din om det må utføres svindyre reparasjoner på forstillingen. Hvis du skal selge så ville jeg anslått prisen til å være markedsverdi på bil uten skade, minus kostnader for nye deler og minus et lite fradrag fordi bilen ikke er i ordentlig stand. Jeg mistenker at dette vil resultere i vrakpant-pris eller mindre, men da har du ihvertfall muligheten til å selge bilen til noen som kan fikse den selv om anslått verdi er negativ. Det beste ville nok vært å plukke bilen fra hverandre og selge den i deler, for å så pante karosseriet. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Bilen du har i dag er ikke noe å bygge videre på. Selv om du bytter ut det som er defekt nå dukker det garantert opp mer mtp type bil og km. Ang hva du bør kjøpe kommer det jo mye an på hva du liker. Er det hestekrefter, utseende eller kjøreegenskaper som er viktigst? "Entusiast"/ungdomsbiler i det prisleiet pleier jo å være temmelig nedkjørt... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Selv om du bytter ut det som er defekt nå dukker det garantert opp mer mtp type bil og km. Dette gjelder selvsagt alle typer biler man snakker om, og spesielt gamle og godt brukte. Spørsmålet er hvor mye som ligger på listen over feil når man kjøper den. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Selv om du bytter ut det som er defekt nå dukker det garantert opp mer mtp type bil og km. Dette gjelder selvsagt alle typer biler man snakker om, og spesielt gamle og godt brukte.Spørsmålet er hvor mye som ligger på listen over feil når man kjøper den. Selvfølgelig, men en 17 år gammel A6 gått 245k er et særdeles lite gunstg utgangsounkt for forutsigbart og rimelig bilhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå