Sampson Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei godtfolk! Har da ordnet meg en Kawasaki ER6F 2008, den har gått under 10k km. Når jeg i dag skulle starte den var olje-vinduet helt tomt (på sidestøtta). Greit nok, fylte på iallefall en 0,5-0,7L olje så det vistes ved øverste strek. Kjørte en liten tur, ingen ulyder eller noe som helst, ikke blårøyk ut eksosen. Men nå når jeg sjekket igjen etter at den har stått er nivået lavt igjen?? Ingen synlige lekkasjer på hverken sykkel eller bakken under. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Den kan ikke bare forsvinne. Den blir enten forbrent eller så havner den i kjølesystemet ditt. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Sykkelen må stå oppreist på flat mark når du sjekker oljen. Pass på at oljen får nok tid til å legge seg hvis du nettopp har kjørt. Forøvrig, hvis du får for mye olje i den, så kan du risikere at trykket blir så høyt at pakninger blir blåst ut. Dette skal stå forklart i manualen. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Sykkelen må stå oppreist på flat mark når du sjekker oljen. Pass på at oljen får nok tid til å legge seg hvis du nettopp har kjørt. Forøvrig, hvis du får for mye olje i den, så kan du risikere at trykket blir så høyt at pakninger blir blåst ut. Dette skal stå forklart i manualen. Dette kan godt mulig være svaret, utrolig elendig design, hvordan får en sjekket oljen alene? bikke sykkelen opp og sette seg på huk mens en holder? Skal sjekke dette etter jobb, kan jo fort være jeg har overfylt nå... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Det er definitivt litt brysomt å gjøre alene, men så lenge du er forsiktig og ikke for rask i bevegelsene, så skal det gå bra. Er oljevinduet på høyre side, så kan du ha støtten ute for å gi deg en liten ekstra sikring hvis sykkelen skulle velte vekk fra deg. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Det er definitivt litt brysomt å gjøre alene, men så lenge du er forsiktig og ikke for rask i bevegelsene, så skal det gå bra. Er oljevinduet på høyre side, så kan du ha støtten ute for å gi deg en liten ekstra sikring hvis sykkelen skulle velte vekk fra deg. Høyre side ja, skal sjekke etter middag. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Det er definitivt litt brysomt å gjøre alene, men så lenge du er forsiktig og ikke for rask i bevegelsene, så skal det gå bra. Er oljevinduet på høyre side, så kan du ha støtten ute for å gi deg en liten ekstra sikring hvis sykkelen skulle velte vekk fra deg. Da var det problemet løst, jeg renset en JIF-flaske og pumpet ut overflødig olje, veldig greit Ingen lekkasjer og ingen olje i eksosen så satser på at det ikke ble noe varige men av den lille kjøreturen. Takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Hvis du er redd for at den skal velte, kan du sette den i gir og lene den mot en vegg slik at sykkelen står omtrent loddrett. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 Hvis du er redd for at den skal velte, kan du sette den i gir og lene den mot en vegg slik at sykkelen står omtrent loddrett. Krever nok bare litt teknikk, er ganske nytt for meg enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå