Holms Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Heisann sveisann!Er ikke oppdatert på dagens komponenter og merker så lurte på om noen som har peiling kan hjepe meg med å finne en laptop som passer utelukket til gaming!Er selvfølgelig ønskelig at den er stillegående og ikke blir for varm, selv om jeg skjønner at dette er vanskelig å styre unna.Budsjett er opp til 17k (får man noe bra til denne prisen?)Av ren nysgjerrighet, hvor mye stasjonær kontra laptop får man for denne prisen i dag? Hadde man fått en bra stasjonær med skjerm og hele hopprennet for omtrentlig samme pris? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Du får heftig laptop for den prisen, dvs den kraftigste skjermkortet som finnes til laptop geforce 980m. Det kommer faktisk en laptop med desktop 980 i acer sin predator serie snart. En stasjonær til samme pris vil ha vesentlig mere ytelse til samme pris men det kommer jo ann på ditt bruksområde Endret 25. april 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Noe som dette blir det beste du får innen bærbart til den prisen: https://www.dustinhome.no/product/5010875084/rog-g751jy?ssel=false&utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare Så kan man sammenligne med "Den perfekte PC-Pakke, Capital Offense" http://www.prisjakt.no/list.php?l=247950&view=b Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Det som er viktig er han jo spurte om med skjerm, noe som med ett får den stasjonære en del dyrere (hvis du tar hensyn til at laptopen har g-sync, noe som koster selv om en dedikert skjerm jo er større...) må si jeg tross alt er imponert over hvor små forskjellene tross alt har blitt, om man sammenligner med forskjellene som var for noen år tilbake... Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Den bærbare PCen har støtte for g-sync, men skjermen har ikke g-sync. Altså trenger man fortsatt en ekstern skjerm med g-sync for å utnytte det på den bærbare. Og det finnes fortsatt ting man kan bytte ut/kutte ned på på capital offense uten å merke særlig mye når det kommer til ytelse. F.eks kan man gå ned til en 250GB SSD av samme type, her sparer man ca. kr 600 (evt gå for en HDD om lagringsplass er viktigere). Eller gå for MSI 980 TI istede for EVGA. Her sparer man ca. kr 300. Om man gjør dette er man nede i ca. kr 14.000, da har man kr 3.000 til kjøp av OS, skjerm osv som burde være mer enn nok for en budsjett-gamer. Men joda, 980M og bærbar ytelse generelt har virkelig kommet seg de siste årene, om man er villig til å betale for det. Blir spennende å se hvordan det blir fremover med 1080M e.l. Det kommer faktisk en laptop med desktop 980 i acer sin predator serie snart. "Dekstop" 980 i en bærbar er faktisk ikke et nytt fenomen. Endret 25. april 2016 av Tobeass Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Jeg ville først og fremst sett på bruktmarkedet etter asus g751/g752. Det er skattesmelltider så man kan gjøre et og annet scoop (fikk g750jz for 3 lapper i fjor pga dette). Ellers mistenker jeg at det kommer en ny mastercardkampanje hos expert innenfor en måneds tid (-20%). Har du litt tid på deg så kan du finne aktuelle modeller og sjekke prisutviklinga. Sett deretter opp en prisvarsling dersom nåværende pris er for høy. Lenke til kommentar
Holms Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Takker for hjelp, valget falt på ASUS ROG G751JY 17.3" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå