Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei, Jeg har observert de siste årene at syrintreet mitt har fått en svakere farge når den blomster og det kommer ikke like my blomster. Jeg ser at på noen stammer så har barken sprukket (De tykkeste stammene)og noe ser råttent ut. Kan dette komme av en eller annen form for sykdom i treet? Finnes det noen kur? Kan det smitte til nærstående stammer og eller til nærstående busker av annen art? Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Du får legge ut gode bilder av "problemet". Men, tviler på at noe er galt. Ganske vanlig at eldre stammer (den nedre delen), kan sprekker opp litt og ofte få noe grønn mose. Den syrinen jeg har nå, har begge deler. Men, vokser ca 1 m i året og som er et problem. Så i år må jeg igjen beskjære kraftig, helt ned til ca 0,8 m. Angående "nærstående" stammer. Du må tynne og ikke la stammene stå for tett. Fargeforandringen vet jeg ikke noe om. Men du kan jo forsøke med kalk og kanskje Fullgjørdsel. Prat med noen på Felleskjøpet, de vet nok mer om dette. Enkelte hagesentere er også dyktige. Endret 25. april 2016 av Friluftskar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå