TorWhale Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Heisann. Jeg skal kjøpe meg en stasjoner PC etter å ha spilt på laptop i en stund nå. Har funnet ut at jeg vil ha en i5 6500 (evt. i5 6600k) og gtx 960 + 8GB RAM. Er en stor fan av Multicom og valgte meg derfor ut denne PC´en: http://www.multicom.no/multicom-tycho-i519s-fatal1ty-killer/cat-p/c100583/p10632016 Har sett på komplett og har prøvd å finne ut hvor mye de individuelle delene koster men finner ingen billigere løsninger enn den ferdigbygde fra Multicom. Noen som har noen andre forslag? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 6600k er lurt mtp å ha litt å gå på når nøden melder seg. Hva slags skjerm har du ? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Største forskjellen mellom laptop og stasjonær er at man har muligheten til å ha ett rimelig skjermkort som gjør jobben... Flaskehalsen vil alltids være skjermkortet om man har en rimelig grei i5 prosessor om det er spilling man er opptatt av... Så forskjellen mellom 6500 og 6600 vil være marginal.. Multicom har en veldig rimelig løsning da de ikke selger med noe operativsystem, så dette må du installere selv.. Eller kan jeg nevne at Windows 7 ikke støtter USB 3.0 noe som kan skape hodebry under installasjonen både tastatur og mus vil slutte å funke på de aller fleste bygg Multicom har for de som prøver seg på Windows 7 (Her må man bruke gammelt ustyr under installasjonen) frem til man har fått installert USB 3.0 driverne.. Just saying Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Bygg selv vil nå jeg si, har du først bygget en PC så kan du det og blir hekta Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Siden hovedkortet har to USB2 porter i tillegg til USB3 portene, så bør ikke installasjon av Win7 by på spesielle problemer. Prisen virker forsåvidt helt ok, men på den annen side er det ikke oppgitt merke og modell på noen av delene, så for min del ville jeg styrt unna (eller i alle fall bedt om alle detaljer før kjøp) og bygget selv. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Beste sted å kjøpe PC? #1 Digitalimpuls.no #2 Komplett.no Grunnen er service. Lenke til kommentar
TorWhale Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Bygg selv vil nå jeg si, har du først bygget en PC så kan du det og blir hekta Hadde gjerne bygget selv, men når jeg legger sammen alle delene blir det alltid dyrere enn å kjøpe ferdigbygget. Om du kan finne de delene i den PC´en individuelt for billigere enn 7695 så send det gjerne. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Her er samme oppsett, blir nok ikke billigere med frakt og sånn inkludert. Forskjellen er at du lærer deg å bygge, og at du bygger med akkurat det du vil ha. Anbefaler alltid at man tar et hakk eller to opp kvalitetsmessig, også ytelse. Varer mye lengre og får bedre glede av det. Et ordtak heter: Buy cheap, buy twice. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Har handlet hos komplett.no i mange mange år og har bare gode erfaringer der.De er ikke billigst, men med gratis frakt (over 1000kr) blir forskjellen ofte forsvinnende liten.Har et par kjøp hos Multicom.no og proshop.no som også har vært problemfrie. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Har handlet hos komplett.no i mange mange år og har bare gode erfaringer der. De er ikke billigst, men med gratis frakt (over 1000kr) blir forskjellen ofte forsvinnende liten. Har et par kjøp hos Multicom.no og proshop.no som også har vært problemfrie. Problemet er utvalget, veldig mange produsenter de ikke leverer fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå