Syklofanten Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Lyden på laptopen min fungerer ikke som den skal. Når lyden er mutet er maskinen helt stille, men når jeg skrur lyden på så gir den fra seg en høyfrekvent lyd. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Høres ut som en hardware feil, trolig hovedkortet som gir støy over til det innebygget lydkortet eller kretsene til selve høytalerne.. Om lyden bare er der når man er inne på opperativsystemet så ville jeg testet ut å boote Windows Mini XP eller lignende fra en minnepenn, for å dobbeltsjekke at det ikke er noe software feil... Om man har samme høyfrekvent tone der også, så er det en hardware feil... 1 Lenke til kommentar
Syklofanten Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Høres ut som en hardware feil, trolig hovedkortet som gir støy over til det innebygget lydkortet eller kretsene til selve høytalerne.. Om lyden bare er der når man er inne på opperativsystemet så ville jeg testet ut å boote Windows Mini XP eller lignende fra en minnepenn, for å dobbeltsjekke at det ikke er noe software feil... Om man har samme høyfrekvent tone der også, så er det en hardware feil... Nå har det gitt seg, og alt fungerer som normalt igjen. Det varte ca halvannet døgn. Merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå