hanshidalgo Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Hei, passer dette sammen, og blir dette en bra spille PC? Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe CPU: AMD Athlon XP 2800+ (Barton) Harddisk: Western Digital Caviar SE 120 GB S-ATA (WD1200JD) Ram: Corsair XMS3500 512 MB Skjermkort: PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB Kabinett: AOpen A600A Trenger jeg en kjøler? Og hvor mange vifter bør mann helst ha? Ser også etter en bra Cd-brenner, noen forslag? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Ja, det der er en skikkelig bra spillpc. Du trenger selvfølgelig en kjøler på prosseroren, hvis det ikke er en boxed(en AMD-kjøler som følger med). Hvis ikke kan du kikke etter en selv på f.eks: www.microplex.no Cd-brennere finnes det en haug gode:Plextor, Samsung, Sony osv. Bruk prisguiden til HW.no Lenke til kommentar
eberland Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Kanskje du skulle vurdert 2 minnebrikker for å utnytte Dual-DDR på hovedkortet? Ellers er behovet for vifter avhengig av hvor mye du klokker cpu/gpu og hvor kabinettet er plassert. CPU kjøler trenger du, som nevnt i tidligere innlegg, uansett. En eller to kabinettvifter er ikke dumt, men det kan du se etterhvert som du bruker maskinen og holder et øye med temperaturen.. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Det blir en bra maskin til ca 10'000,- Har Aopen A600A selv, og det er et meget bra og stilig kabinett. Du kan spare noen kroner ved å bruke XP2500+ som enkelt klokkes til XP3200+ Ang minne så anbefaler jeg å bruke 2 brikker så du kan kjøre dual channel. Du kan også spare noen kroner på skjermkortet ved å kjøpe Hercules 3D Prophet 9800SE AIW 128MB (2255,-) som kan klokkes til 9800pro, og da får du TV-tuner og fjernkontroll på kjøpet. selv kjøpte jeg en sort Sony Combo brenner som fungerer utmerket. Ang vifter: I Aopen kabinettet så følger det med 1 stk 120mm som sitter bak, samt at medfølgende strømforsyning også har 120mm vifte. Dette er i utgangspunktet nok for å gi god kjøling. Kabinettet har også innebygget viftestyring for to vifter, hvor den ene allerde brukes av viften i bakkant, samt at det er en ledig kanal som er ment å brukes til en ekstra vifte i front som skal kjøle ned hardisk og få mere luft inn i kabinettet. Anbefaler derfor å kjøpe en ekstra 80mm vifte som du plasserer i front. NB! ikke kjøp Papst 12db viften, da den roterer så sakte at den vil stoppe hvis du bruker viftestyringen. Som CPU kjøler bruker jeg GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II som gir meg idle temp på 38 grader og load på ca 48. Denne viften er meget stillegående (ikke hørbar) men det finnes sikkert bedre vifter hvis du skal overklokke mye. NB! Ang klokking av CPU og skjermkort, så kan ikke dette garanteres at det vil fungere, men hvis du søker litt på forumet, vil du se at de fleste som har gjort dette får det til å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå