Gå til innhold

Studieteknikk realfag

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på et sivilingeniørstudium til høsten og lurer derfor på hvordan dere som går/har gått lignende studie jobber med tunge realfag, da kanskje spesielt matematikk. Jeg føler selv jeg enda ikke har funnet en metode som funker bra for meg. Vet at noen foretrekker å notere alt foreleseren skriver, andre noterer det mest sentrale, mens noen noterer ingenting men jobber med temaet rett etter forelesning.

Hvordan systematiserer du notater og oppgaver du skriver? Hva har funket for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så noterer jeg bare ned det som er viktig fra forelesning, altså det jeg ikke kan eller jeg føler kommer til å slite med å huske det etter å ha hørt det. Ellers enn det er det bare pugging for min del, sette seg ned å gjøre oppgaver og løse problemer. 

Lenke til kommentar

Ikke noter på forelesning. Stoffet arbeider du med før forelesning. Kjøp deg et billig whiteboard på clas ohlson og noen tusjer, så tar du stykkevis og lærer deg selv de store teoremene. Jobb med ting selv. Forelesningen er et supplement der du trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...