Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan få ny nøkkel til relativt ny bil?

Anbefalte innlegg

hei! kjøpte meg en ''ny'' mercedes, men fikk kun med 1 nøkkel til den. Det er ikke det att jeg MÅ ha en nøkkel til, men syntes det er greit å ha en reserve nøkkel i tilfelle det skulle skje noe med den andre event att jeg mistet den. 

Er det noen har pris på sånt noe? og hvor det kan gjøres? 

bilen er en 2001modell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere eier bør sjekke med forsikring om han kan få ny nøkkel på den. Jeg solgte nettopp en bil og fant ikke begge nøklene, da brukte jeg coop meldemskap til å tegne gratis nøkkel forsikring(if) og betalte så 600 kroner for ny nøkkel. Bavaria skulle ha 4000... Om du ikke har denne muligheten ville jeg sett på muligheten for å kjøpe nøkkel via en tredje part, forhandler tar åpenbart blod pris i noen tilfeller(fant en tredjepart som skulle ha rundt halvparten av bavaria.)

Lenke til kommentar

Endel låsesmeder selger bilnøkler. Da får du gjerne med startsperrechip, men uten fjernstyring.

Er forøvrig ikke noen selvfølge at det følger med akkurat 2 nøkler. Mye som kan skje i løpet av 15 år. Pappa har f.eks bare 1 nøkkel til sin bil. De to andre ligger en eller annen plass i hhv Dubrovnik og London...

Når man bestiller ny vw kan man få med 5 nøkler for et lite tillegg. Da sitter man igjen med 3 hvis man selger bilen videre med 2...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid greit med to nøkler.

Men viktigst av alt... hvor er den andre? Eg liker ikke at det er nøkler der ute til bilen min som eg ikke har kontroll på så eg forsikrer meg alltid om at det følger med to nøkler til bilen når eg kjøper den. Dersom det kun følger med en nøkkel så vil eg ha bilen inn for å få programmert opp ny nøkkel - og minst like viktig få programmert vekk den gamle :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg solgte nettopp en bil og fant ikke begge nøklene, da brukte jeg coop meldemskap til å tegne gratis nøkkel forsikring(if) og betalte så 600 kroner for ny nøkkel.

For meg høres det ut som du har tegnet forsikring etter at forsikringstilfellet inntraff, det vil som regel oppfattes som svik.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg solgte nettopp en bil og fant ikke begge nøklene, da brukte jeg coop meldemskap til å tegne gratis nøkkel forsikring(if) og betalte så 600 kroner for ny nøkkel.

For meg høres det ut som du har tegnet forsikring etter at forsikringstilfellet inntraff, det vil som regel oppfattes som svik.

Det var forsikringen som oppfordret til det, så nei det var ikke noe svik. Jeg ringte for å høre om mulighetene og ble så oppfordret til å levere inn coop medlems nummer, dobbelt sjekket også at det var mulig siden det var i ettertid, noe de bekreftet og oppfordret meg til. 

men ja, det høres shady ut :) 

Lenke til kommentar

Jobbet hos en merkeforhandler for noen år siden. Der fungerte det slik at hvis man skulle programmere inn en ny nøkkel måtte man ha med alle nøkklene som tilhørte bilen (som regel to), for koden blir endret i alle nøkklene når man skal programmere inn en ny (sikkert for at mistede nøkkeler ikke skal kune brukes til å stjele bilen.)

Lenke til kommentar

Jobbet hos en merkeforhandler for noen år siden. Der fungerte det slik at hvis man skulle programmere inn en ny nøkkel måtte man ha med alle nøkklene som tilhørte bilen (som regel to), for koden blir endret i alle nøkklene når man skal programmere inn en ny (sikkert for at mistede nøkkeler ikke skal kune brukes til å stjele bilen.)

Høres ut som noe japansk(rot) du har drevet med.

Lenke til kommentar

å hva var prisen på noe sånnt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...