kremt Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Kasser er svake punkt på de fleste biler som har gått langt og lenge. Spesielt hvis det er kjørt mye tung henger og kanskje droppet et par av servicene på kassen også. Beste er vel oljeskift hver 60k, mange er også spesifisert for dette. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 12. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2016 Aaah, faktisk nesten kje hørt noe om at girkassen ryker på bmw. Kikket en del på bimmers.no og andre plasser. Men ja, med tung last og nada service så skjønner jeg det at de ryker, det gjelder jo alle. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2016 Har fortsatt ikke kjøpt meg bil. Snakka med en del mekanikere som jeg kjenner godt og dem anbefaler ikke Mondeo i det hele tatt. De mente det var så ekstremt mye feil med dem. Litt bedre med Passat, men ville fortsatt ikke helt anbefale disse heller pga svingmassehjul etc etc. Samme gjaldt alt med VAG. Saab sa de ikke så mye om. Dyre deler eneste. Bare passe på at alle servicer var fulgt ihht servicehefte. Volvo var det som sagt trøblete girkasser viss disse ikke var holdt jevnlig servicer på. Franske biler var det ikke snakk om i det hele tatt.. Mercedes rusta, men blant det beste du fikk med tanke på motor, girkasse og kvalitets følelse. Men rusten var det store minuset. Fant eg en uten rust så var det et kjempe kjøp. BMW som regel litt dyre servicer mellom 200 og 300k km med tanke på turbo, dieselpumpe etc, men var disse dyreste delene byttet så var det et godt kjøp som med mercedesen. Så ser jo at valget mitt med mine kriterier står mellom: Saab Volvo Mercedes BMW Passat / A6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå