Snylter Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ingen moderne dieselmotorer er evighetsmaskiner, jeg vil anbefale en bensinbil for et forutsigbart bilhold. Audi 2,5 TDI V6 er vel kjent for å være omtrent så ræva man får det.. Det er vel de som spiser kamaksler til frokost, lunsj og middag. Mercedes sine maskiner er vel noe du nærmest kan kalle evighetsmaskiner? Se bort i fra karosseriet. Det er ikke helt sånn, for man må regne med en del påkost for å holde de i orden "til evig". Hvis du skal ha en dieselbil som bare går og går må du faktisk ned på en eldre bil uten moderne dieselmotor (for Mercedes sin del betyr det å kjøpe noe uten CDI) Finner du en velholdt S210 290TDT eller 300TDT har du en solid motor som holder omtrent evig, men de er ikke like gjerrige som CDI-motorene. Jeg anbefaler igjen bensinmotor, da har man et forutsigbart bilhold på en annen måte enn dieselmotoren kan tilby. Å kjøpe premiumbil i dette prissjiktet er også noe jeg vil fraråde. Også andre biler som forsøker å ligge opp mot premiummerkene kan være lurt å unngå. En V70 med 280kkm på telleren og automat ville jeg visst svært mye om før kjøp, blant annet skulle jeg visst med sikkerhet at det er utført oljeskift på automatkassa ofte nok. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Gammel V70 med diesel og høy km kan nok være vel så risikabelt som en like gammel Audi eller MB av tilsvarende kaliber. Biler i denne prisklassen er et sjansespill uansett, 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Vet det er et litt sjansespill! å bilene jeg kommer til å sjekke blir skikkelig gjennomgått for å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Vet det er et litt sjansespill! å bilene jeg kommer til å sjekke blir skikkelig gjennomgått for å være på den sikre siden Hvordan finner du ut av tilstanden på dyser og turbo? Runaway er en reell risiko på dieselmotorer med sliten turbo. Et fint eksempel under, dette er som følge av sliten turbo og at bilen begynner å forbrenne olje: Endret 24. april 2016 av Snylter Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Denne ser også ryddig ut og går sikkert an å få for 40 000kr. Gått en del mindre også. Her er det iallefall nok plass. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69020231 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 er vel blandt de største stasjonsvognene du får Kikket litt på Vectra også Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Vet det er et litt sjansespill! å bilene jeg kommer til å sjekke blir skikkelig gjennomgått for å være på den sikre siden Hvordan finner du ut av tilstanden på dyser og turbo? Runaway er en reell risiko på dieselmotorer med sliten turbo. Et fint eksempel under, dette er som følge av sliten turbo og at bilen begynner å forbrenne olje: Er ikke nødvendig med flere svar fra deg, du snakke bare negativt om diesel motorer. Viss du kan garantere med kontrakt på at bensin er billigere en diesel når det gjelder alt så skal jeg gå for det Vedlikehold og drivstoff utgifter! Totale potten! Endret 25. april 2016 av sveibuen 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Hvordan er Saab 9-5 forresten? Dårlige biler eller gode biler? Feks denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74830378 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Er ikke nødvendig med flere svar fra deg, du snakke bare negativt om diesel motorer. Viss du kan garantere med kontrakt på at bensin er billigere en diesel når det gjelder alt så skal jeg gå for det Vedlikehold og drivstoff utgifter! Totale potten! Jeg belyser dieselmotorens kjipe sider, det er det det dreier seg om. Bensinbilen gir mer forutsigbare utgifter, det er fullt mulig og ikke veldig usannsynlig at en bensinbil i denne prisklassen kan gi billigere bilhold enn en dieselbil. Det er dog umulig å si noe om på forhånd siden dieselmotorens synliggjøres i form av relativt kostbare problemer på uforutsigbare tidspunkt. Endret 25. april 2016 av Snylter Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Sjøl har jeg hatt mye forskjellige biler, og er ikke noen merkefanatiker, kjøper det som passer behovet og som ser bra ut der og da. Har hatt 93 modell Mondeo, 96 modell Mondeo, 2005 focus og har enda min 2009 Mondeo som jeg kjøpte i 2010. Disse bilene har alle vært de billigste bilene jeg har eid i forhold til vedlikehold, problemer osv. Har til informasjon hatt VW, Opel, Mercedes, Mitsubishi, og sikkert andre også. Men når det kommer til utgifter har fordene vært billigst, generelt sett lite problemer med de, focusen gjorde jeg minimalt med utover å skifte olje og bremser. Og samme gjelder mondeoen jeg har nå. Men på sistnevnte har jeg også byttet begge fremre hjullager. Kosta meg 4000,- for begge sider, og jobben har jeg gjort sjøl. Kjøpte den mondeoen når den var gått 37 000km, nå er den gått 200 000km. Så det å skifte olje på intervallene, bremser og et par hjullager er veldig overkommelig på denne kjørelengden. Det er mye kjipere på biler som har motorproblemer, girkasseproblemer (som Audi har hatt, spesielt på sine A6 modeller) og forstillingsproblemer som VW har hatt på en del av sine modeller, spesielt caravellene.. Hvis dette ikke har blitt ordnet på reklamasjon og slikt så ender de jo opp på bruktmarkedet etter hvert hvor du selv må koste nye deler når bilen er over 5 år gammel. Men i tillegg til Mondeo så ville jeg kanskje sjekket ut Suzuki og Subaru, dette er to merker jeg ikke har hørt så mye negativt om. Riktignok vanskelig å få tak i eldre modeller med kombinasjonen automat og diesel. Lykke til med handel 1 Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Et lite finntips, riktignok bensinmotor, men med turbo og 200hk Subaru forrester, nylig eu ok. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74041207 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Takk for svar Vurdere det meste, men var nå dieselmotor jeg kunne tenkt meg pga drivstoffkostnader Men så ikke dum ut den bilen, lik som min tante har, driftsikker bil etter mine øyne! Hva kan du si om SAAB 9-5? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Må bare si det at jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg får her på forumet ang dette Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Saab har jeg ikke så veldig mye erfaring med, min far hadde en Saab 9-3. Denne hadde noe kluss med motoriseringen i hovedlyktene, dette var en hinsides kostnad å få fikset, han var såpass heldig at forhandleren som solgte den hadde 3mnd bruktbilgaranti som dekket dette. Utover det så var det vel ikke stort å si på bilen, de er jo veldig gode å kjøre da 9-3 var kanskje litt liten til meg, men 9-5 hadde sikkert vært passe i størrelsen. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Okei Får se hva jeg havner på. Men forstått det slik at regelmessig servicer er alfa omega på biler jeg skal kikke på. At bilene er tatt vare på! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 vert å prøvekjørt en V70 nå, fantastiske seter og alt slik Men bilen har stått i 3 mnd, så var litt fjusking med girkassen? dunket litt fra 2 til 3 gir, eller girte hardt. Skal på eu kontroll denne uken så får se. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Konklusjonen min så langt på bilene jeg testet: V70 (http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74551371) + fantastisk interiør, + ekstrem god sitte comfort + stor bil + god plass + drivstoffgjerrig - tunge bil - tung på ratt - tung på pedaler - dårlig girkasse? (kan være pga stått lenge) A6 (http://www.autodb.no/bil/view/1792245) + sportslig + ligger godt på veien + gode seter + fin giring - føles billig ihht V70 - ikke alt utstyr jeg kunne tenkt meg - bruker mer en V70 Dette er hva jeg føler etter å ha prøvd disse to bilene. Får en skikkelig rapport på V70en av verksted den skal på eu godkjenning denne uken, så det er jo positivt, kjenner verksted eieren godt. Hvor han skulle fortelle meg om det var en bil eller ikke. Så tenkte eg skulle ut å teste en Mondeo og en Passat (ikke skyt meg, alle servicer er fulgt til punkt og prikke og forstillingen er byttet) Litt nyere biler da, snakk om 2006 og 2004 modeller. Fruen forelsket seg i Volvoen pga setene Men begge har åpent sinn når vi skal ut å kikke på flere nå, håper bare det er noen gode biler! Er en BMW E39 525 dat som skal kikkes på også, hva kan jeg forvente her? Den er gått 275k km, hvor siste storservice var i fjor. Eu godkjent og på bildene virker den grei. Men prisen skurrer en smule da den er veldig billig, vet om rust på fremdørene og bakluka som er standard på disse. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74324932 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65735618 Endret 26. april 2016 av sveibuen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 Noen som kan fortelle meg ang Citroen C5? diesel automat 2003 modell. Noe å samle på ? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Kjøper du en C5 diesel med automat har du vel sørget for å helgardere. Får du ikke problemer med den bør du begynne å tippe lotto! 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. april 2016 Forfatter Del Skrevet 27. april 2016 hehe såpass, har liten peiling, derfor jeg spør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå