Mastiff Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Jeg har et AirPlay system i huset for strømming til en sentral medieserver (TuneAero - fantastisk program!), og det funker perfekt. Bortsett fra én ting: To av forsterkerne har innebygd AirPlay, som også dukker opp på iDingsene, pc-ene (strømmer med Tune Blade, som er "broren" til TuneAero og like topp) og Android-enhetene med strømming (Air Audio på rootede enheter), og jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg skal hindre det. Det ser ikke ut til å gå i selve forsterkerne, bortsett fra ved å plugge dem fra nettverket. Men det er heller ikke en god løsning, for jeg bruker nettverk for å styre dem fra en automatiseringsmaskin. Sånn er arkitekturen min: Bredbåndsmodem (rent modem, så altså ekstern IP ut) -> Trådløs internettrouter (192.168.168 ut) -> Linux-brannmur som VM på server (192.168.1-serien ut) -> Windows 2008 R2 server (192.168.0-serien ut til internt nettverk) Jeg har satt forsterkerne på 1-nettverket, altså innenfor Linux-brannmuren, men utenfor serveren, og den automatiseringsmaskinen (også den er en VM på serveren) som styrer forsterkerne har to nettverkskort, ett som er tilkoblet det interne 0-nettverket og ett som er tilkoblet 1-nettverket. Problemet er at AirPlay går gjennom serveren og til 192.168.1-serien og får kontakt med forsterkerne der ute. IP-en til forsterkerne er 192.168.1.10 og 192.168.1.11. Kan jeg blokkere tilgangen fra 0-serien til 1-serien for disse to IP-ene på noen måte? Det går selvsagt ikke i Windows Firewall, det styrer jo bare tilgang til selve serveren, jeg trenger nok å gjøre det i RAS, men jeg vet ikke hvordan. Jeg kunne selvsagt satt automatiseringsmaskinen og forsterkerne på 168-nettverket, altså utenfor Linux-brannmuren, men jeg vil ikke gjøre automatiseringsmaskinen så pass sårbar. Endret 24. april 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå