Albert Andersson Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Linerle, - vanlig fugl, men ikke på Akam ... . Bildet er fjernet. Endret 26. april 2016 av Albert Andersson Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg sitter og nyter et linerlepar hver vår og sommer. De kommer tilbake og bygger rede i skuret rett ovenfor kontorvinduet mitt. Det er nesten som vi feirer litt når de kommer om våren. De takler fint å bo sammen med oss på fabrikken. Koselig og fint bilde Albert. Heter den Vippestjert eller noe sånt på svensk eller dansk? Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei Albert. Flott linerele du fanget Jeg obsade en ved fjæra på søndags morgenen og den første forrige fredag Jeg har lagt ut bilde av linerle før noen år siden Ner jeg ser ut, snøar det så mye, att det lægger seg og blir et hvitt teppe på bakken :hmm:men det er vår og snart borte igjen Helene the queen, vippestjert er dansk og på svensk heiter den sädesärla Ha en fin søndag folkens ! M v h Leif Lenke til kommentar
okjo Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Hei, kanskje ikke så rart at det ikke er så mange bilder av denne på Akam, for det er en vanskelig fugl å fotografere med mye kontraster i fjærdrakta. Og den opptrer heller ikke på foringa. Syns du har kommet bra i fra det, ikke enkelt å unngå utbrenning i det hvite når det er sollys. Fint utsnitt og dus fin bakgrunn. Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Lasse Lindgren Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Flott Linerle , ikke lett og få denne . Veldig bra som vanelelig . Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Min bedre halvdel har observert linerla i år, ikke jeg foreløpig. Sikkert vårtegn, skarpheten synes å være ypperlig selv med håndholdt og 600mm brennvidde. Bra ! Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Jeg sitter og nyter et linerlepar hver vår og sommer. De kommer tilbake og bygger rede i skuret rett ovenfor kontorvinduet mitt. Det er nesten som vi feirer litt når de kommer om våren. De takler fint å bo sammen med oss på fabrikken. Koselig og fint bilde Albert. Heter den Vippestjert eller noe sånt på svensk eller dansk? Hei, Helene, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Akams ornitologiske orakel, - Leif Olsson, har svart på ditt spørsmål, og det er bra, for jeg visste ikke svaret ! (Takk, Leif !). M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Hei Albert. Flott linerele du fanget Jeg obsade en ved fjæra på søndags morgenen og den første forrige fredag Jeg har lagt ut bilde av linerle før noen år siden Ner jeg ser ut, snøar det så mye, att det lægger seg og blir et hvitt teppe på bakken :hmm:men det er vår og snart borte igjen Helene the queen, vippestjert er dansk og på svensk heiter den sädesärla Ha en fin søndag folkens ! M v h Leif Hei, Leif, og mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Her i Østfold har vi fått noen kraftige haglskurer både i går og i dag, og temperaturen ligger rundt 4 grader C, så det haster nok ikke å prøve badeshortsen ennå ... . Men snart er det sol og sommer både her og oppe i nord hos deg ! Takk for svar på Helenes spørsmål i kommentaren ovenfor, - jeg visste ikke svaret ! Jeg har for øvrig gitt deg ærestittelen "Akams ornitologiske orakel", - jeg håper ikke du har noe imot det ... ! (?) M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Hei, kanskje ikke så rart at det ikke er så mange bilder av denne på Akam, for det er en vanskelig fugl å fotografere med mye kontraster i fjærdrakta. Og den opptrer heller ikke på foringa. Syns du har kommet bra i fra det, ikke enkelt å unngå utbrenning i det hvite når det er sollys. Fint utsnitt og dus fin bakgrunn. Mvh Oddmund Hei, Oddmund, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Jeg har flere ganger forsøkt å ta bilder av linerle, men har erfart det samme som du : "... det er en vanskelig fugl å fotografere ...". Denne gangen kom jeg så nær et brukbart bilde at jeg tok sjansen på å legge det ut, til tross for at den fototekniske kvaliteten ikke er helt tilfredsstillende. Men kanskje det kan inspirere andre til å legge ut bilder av linerle på Akam, for den er utvilsomt underrepresentert her. M v h Albert. Endret 24. april 2016 av Albert Andersson Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Flott Linerle , ikke lett og få denne . Veldig bra som vanelelig . Hei, Lasse, og mange takk for hyggelig kommentar ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 24. april 2016 Forfatter Del Skrevet 24. april 2016 Min bedre halvdel har observert linerla i år, ikke jeg foreløpig. Sikkert vårtegn, skarpheten synes å være ypperlig selv med håndholdt og 600mm brennvidde. Bra ! Mvh Ragnar Hei, Ragnar, og mange takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Nei, kanskje ikke. Da skal jeg se om jeg finner en indisk en. Jeg har faktisk en flokk gule linerler derfra også, men antagelig ikke bra nok til å legge ut. Den var i hvertfall mer enn bra nok. Skarpe fine detaljer på vippestjernten. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 25. april 2016 Forfatter Del Skrevet 25. april 2016 Nei, kanskje ikke. Da skal jeg se om jeg finner en indisk en. Jeg har faktisk en flokk gule linerler derfra også, men antagelig ikke bra nok til å legge ut. Den var i hvertfall mer enn bra nok. Skarpe fine detaljer på vippestjernten. Roar Hei, Roar, og mange takk for hyggelig kommentar ! Det hadde vært interessant å se en eller flere av dine eksotiske erler ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 det meste er sagt allerede , men et nydelig bilde av en vakker fugl er det . Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 26. april 2016 Forfatter Del Skrevet 26. april 2016 det meste er sagt allerede , men et nydelig bilde av en vakker fugl er det . Mvh Alec Hei, Alec, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, linerle er mer elegant enn de fleste småfugler, synes jeg, og det er litt synd at denne arten ikke er å se på fòrplassen ... . M v h Albert Lenke til kommentar
sussss Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Vipstjert som det hedder på Dansk..en rigtig sød lille fugl som ofte tager sig en lille bad i vores fuglebassin..næsten lige ved siden af en..så bange er den bestemt ikke..men rigtig hyggelig..dejligt billede af den her vh suss Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Vipstjert som det hedder på Dansk..en rigtig sød lille fugl som ofte tager sig en lille bad i vores fuglebassin..næsten lige ved siden af en..så bange er den bestemt ikke..men rigtig hyggelig..dejligt billede af den her vh suss Hei, Sussss. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Linerle er et hyggelig bekjentskap, men ofte litt reservert, - i hvert fall på disse kanter ! Det er koselig å høre at dere har den så tett innpå, - det betyr vel at "vippestjerten" føler trygghet hos dere ! m v h Albert. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Vipstjert som det hedder på Dansk..en rigtig sød lille fugl som ofte tager sig en lille bad i vores fuglebassin..næsten lige ved siden af en..så bange er den bestemt ikke..men rigtig hyggelig..dejligt billede af den her vh suss Hei, Sussss.Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Linerle er et hyggelig bekjentskap, men ofte litt reservert, - i hvert fall på disse kanter ! Det er koselig å høre at dere har den så tett innpå, - det betyr vel at "vippestjerten" føler trygghet hos dere ! m v h Albert. Ja det kan være men det undre mig lidt for vi har kat her :-) men den tager det roligt...den er jo også hurtig fløjet igen . Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. april 2016 Forfatter Del Skrevet 29. april 2016 Vipstjert som det hedder på Dansk..en rigtig sød lille fugl som ofte tager sig en lille bad i vores fuglebassin..næsten lige ved siden af en..så bange er den bestemt ikke..men rigtig hyggelig..dejligt billede af den her vh suss Hei, Sussss.Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Linerle er et hyggelig bekjentskap, men ofte litt reservert, - i hvert fall på disse kanter ! Det er koselig å høre at dere har den så tett innpå, - det betyr vel at "vippestjerten" føler trygghet hos dere ! m v h Albert. Ja det kan være men det undre mig lidt for vi har kat her :-) men den tager det roligt...den er jo også hurtig fløjet igen . Hei, igjen, Sussss. Ja, linerle beveger seg svært raskt på bakken, og er en akrobat i luften ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg