Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Runde to med antibiotika (samme sort) mot streptokokker - redd antibiotikaen ikke virker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt både kyssesyken og streptokokker. Fikk en kur mot streptokokker. Først Dalacin (tror jeg). Fungerte ikke. Så fikk jeg Apocillin. Denne virket som den fungerte.

Flere uker senere fikk jeg imidlertid et tilbakefall. Følte meg sikker på at det nå var kyssesyken jeg endelig følte på kroppen, da vond hals skal være et symptom. Forrige lørdag var det helt krise, men jeg tenkte fortsatt det var kyssesyken.

Vesentlig bedre på mandagen, men bestemte meg for å ta en tur til legen og få sjekket leververdier og slikt, samt diskutere tilstanden. Der oppdaget han at jeg fortsatt hadde streptokokker!

Ville skrive ut Dalacin, men jeg gjorde han oppmerksom på at de ikke virket første gang. Fikk da Apocillin (igjen).

Har følt meg noe bedre, men formen var jo stigende uansett, men i går og særlig i dag har jeg følt meg litt verre igjen. Er ikke direkte vondt, men kjenner det på en måte når jeg svelger. Og formen er generelt litt guffen.

Kan det være at de streptokokkene jeg har er resistente mot Apocillin eller at dosen evt. er for svak? Lurer på om jeg burde ta turen til legen alt mandag om jeg ikke er vesentlig bedre i morgen.

Allmenntilstanden er OK, men ikke på topp.

Takk for svar :) 

PS: Følte meg 100% frisk etter første runde med antibiotika.

Anonymous poster hash: 31846...523
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...