Osp Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Hei, jeg har en windows 10 maskin som jeg skal selge. Da ønsker jeg jo selvfølgelig å fjerne min egen konto fra maskinen og legge til en ny. Det eneste jeg finner på microsoft sine nettsider er hvordan slette kontoen. Ikke hvordan jeg fjerner den fra selve maskinen og legger til en ny. Er det noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Norp Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Hei, og bare slett brukerprofilen din i Windows er ikke godt nok. Du bør kjøre en "refresh" av windows, som sletter alle filene din også. Se denne linken her for detaljer om hvordan du gjør det: (Gå rett til Option 2) http://www.tenforums.com/tutorials/4090-refresh-windows-10-a.html Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Det enkleste om du skal selge den er jo å formatere disken og ta en ny install/refresh av windows. Da er du (mer eller mindre) sikker på at den som kjøper ikke snoker i gamle filer. Hvis ikke kan du (med risiko for at det blir gjennopprettet filer og snoket i disse) opprette en ny bruker med admin status, og du vil da kunne slette den gamle brukeren. Tror du da får mulighet til å slette alt av filer som er tilknyttet denne kontoen. Så altså, ny bruker først, så slett. Endret 23. april 2016 av Anech! Lenke til kommentar
Osp Skrevet 23. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Det enkleste om du skal selge den er jo å formatere disken og ta en ny install/refresh av windows. Da er du (mer eller mindre) sikker på at den som kjøper ikke snoker i gamle filer. Hvis ikke kan du (med risiko for at det blir gjennopprettet filer og snoket i disse) opprette en ny bruker med admin status, og du vil da kunne slette den gamle brukeren. Tror du da får mulighet til å slette alt av filer som er tilknyttet denne kontoen. Så altså, ny bruker først, så slett. Er det ikke slik at for å opprette en ny bruker i windows må du ha en microsoft konto? Da må jeg isåfall opprette en ny microsoft konto... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Holde inne shifttasten når du trykker avslutt, så får du noen nye valg ved oppstart.. Her kan du velge å installere/formatere hele maskinen på ny under avanserte oppstartsinstillinger... Lenke til kommentar
Osp Skrevet 23. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Hei, og bare slett brukerprofilen din i Windows er ikke godt nok. Du bør kjøre en "refresh" av windows, som sletter alle filene din også. Se denne linken her for detaljer om hvordan du gjør det: (Gå rett til Option 2) http://www.tenforums.com/tutorials/4090-refresh-windows-10-a.html Da nullstilles vell hele maskinen, så personen som kjøper den bare kan opprette en ny bruker når den slåes på? Det hadde jo vært supert. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. april 2016 Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Det enkleste om du skal selge den er jo å formatere disken og ta en ny install/refresh av windows. Da er du (mer eller mindre) sikker på at den som kjøper ikke snoker i gamle filer. Hvis ikke kan du (med risiko for at det blir gjennopprettet filer og snoket i disse) opprette en ny bruker med admin status, og du vil da kunne slette den gamle brukeren. Tror du da får mulighet til å slette alt av filer som er tilknyttet denne kontoen. Så altså, ny bruker først, så slett. Er det ikke slik at for å opprette en ny bruker i windows må du ha en microsoft konto? Da må jeg isåfall opprette en ny microsoft konto... Nei, du trenger ikke å ha Microsoft konto for å lage en ny bruker, men de gjør det litt kranglete til for å gjøre det mulig... Men i all praksis så kan du kjøre en recovery, og deretter tvangsavslutte maskinen.. Så vil den neste som slår på maskinen få nøyaktig samme skjer som du fikk da du først startet maskinen for første gang.. Ingen bruker lagt til, og den som kjøper maskinen vil kunne lage sin egen bruker... 1 Lenke til kommentar
Osp Skrevet 23. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Det enkleste om du skal selge den er jo å formatere disken og ta en ny install/refresh av windows. Da er du (mer eller mindre) sikker på at den som kjøper ikke snoker i gamle filer. Hvis ikke kan du (med risiko for at det blir gjennopprettet filer og snoket i disse) opprette en ny bruker med admin status, og du vil da kunne slette den gamle brukeren. Tror du da får mulighet til å slette alt av filer som er tilknyttet denne kontoen. Så altså, ny bruker først, så slett. Er det ikke slik at for å opprette en ny bruker i windows må du ha en microsoft konto? Da må jeg isåfall opprette en ny microsoft konto... Nei, du trenger ikke å ha Microsoft konto for å lage en ny bruker, men de gjør det litt kranglete til for å gjøre det mulig... Men i all praksis så kan du kjøre en recovery, og deretter tvangsavslutte maskinen.. Så vil den neste som slår på maskinen få nøyaktig samme skjer som du fikk da du først startet maskinen for første gang.. Ingen bruker lagt til, og den som kjøper maskinen vil kunne lage sin egen bruker... Da prøver jeg det! Takk for svar! Lenke til kommentar
Osp Skrevet 23. april 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2016 Det enkleste om du skal selge den er jo å formatere disken og ta en ny install/refresh av windows. Da er du (mer eller mindre) sikker på at den som kjøper ikke snoker i gamle filer. Hvis ikke kan du (med risiko for at det blir gjennopprettet filer og snoket i disse) opprette en ny bruker med admin status, og du vil da kunne slette den gamle brukeren. Tror du da får mulighet til å slette alt av filer som er tilknyttet denne kontoen. Så altså, ny bruker først, så slett. Er det ikke slik at for å opprette en ny bruker i windows må du ha en microsoft konto? Da må jeg isåfall opprette en ny microsoft konto... Nei, du trenger ikke å ha Microsoft konto for å lage en ny bruker, men de gjør det litt kranglete til for å gjøre det mulig... Men i all praksis så kan du kjøre en recovery, og deretter tvangsavslutte maskinen.. Så vil den neste som slår på maskinen få nøyaktig samme skjer som du fikk da du først startet maskinen for første gang.. Ingen bruker lagt til, og den som kjøper maskinen vil kunne lage sin egen bruker... Da prøver jeg det! Takk for svar! Men hva hvis jeg ønsker å beholde microsoft office på maskinen? Får jo selvfølgelig mer for maskinen hvis den har office 2016 pro... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2016 Rapporter Del Skrevet 24. april 2016 Det enkleste om du skal selge den er jo å formatere disken og ta en ny install/refresh av windows. Da er du (mer eller mindre) sikker på at den som kjøper ikke snoker i gamle filer. Hvis ikke kan du (med risiko for at det blir gjennopprettet filer og snoket i disse) opprette en ny bruker med admin status, og du vil da kunne slette den gamle brukeren. Tror du da får mulighet til å slette alt av filer som er tilknyttet denne kontoen. Så altså, ny bruker først, så slett. Er det ikke slik at for å opprette en ny bruker i windows må du ha en microsoft konto? Da må jeg isåfall opprette en ny microsoft konto... Nei, du trenger ikke å ha Microsoft konto for å lage en ny bruker, men de gjør det litt kranglete til for å gjøre det mulig... Men i all praksis så kan du kjøre en recovery, og deretter tvangsavslutte maskinen.. Så vil den neste som slår på maskinen få nøyaktig samme skjer som du fikk da du først startet maskinen for første gang.. Ingen bruker lagt til, og den som kjøper maskinen vil kunne lage sin egen bruker... Da prøver jeg det! Takk for svar! Men hva hvis jeg ønsker å beholde microsoft office på maskinen? Får jo selvfølgelig mer for maskinen hvis den har office 2016 pro... Microsoft Office er knyttet til Microsoft-kontoen, så den kan bare installeres ved hjelp av ditt brukernavn og passord... Så den kan du ikke selge ved uten at du gir vekk microsoftkontoen din, noe som er heller usannsynlig... Du kan derimot installere den på en annen maskin i fremtiden med å logge på Microsoft sine sine sider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå