Twix1010 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 har sendt søknad til sommerjobb som vekter kommer de fleste som søker til intervju? har ingen erfaring og er første jobb jeg søker. jeg er 18 år og har ingenting på rullebladet Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 De tar inn aktuelle kandidater, dessverre har det blitt slik i Norge også at man i mange tilfeller ikke får svar på sin søknad. Kjæresten min søkte på ca 30 jobber, fikk tilbakemelding fra 2 stykker, resten hørte hun ikke noe i fra. Tror mye kommer på med hva slags bakgrunn du har, av utdanning/kurs osv. Ville uansett søkt på flere jobber, hvis du er ute etter sommerjobb! Lykke til med jobbsøkingen! Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 De tar inn aktuelle kandidater, dessverre har det blitt slik i Norge også at man i mange tilfeller ikke får svar på sin søknad. Kjæresten min søkte på ca 30 jobber, fikk tilbakemelding fra 2 stykker, resten hørte hun ikke noe i fra. Tror mye kommer på med hva slags bakgrunn du har, av utdanning/kurs osv. Ville uansett søkt på flere jobber, hvis du er ute etter sommerjobb! Lykke til med jobbsøkingen! fristen har ikke gått ut enda da men det er ikke vanlig og få svar? Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 De tar inn aktuelle kandidater, dessverre har det blitt slik i Norge også at man i mange tilfeller ikke får svar på sin søknad. Kjæresten min søkte på ca 30 jobber, fikk tilbakemelding fra 2 stykker, resten hørte hun ikke noe i fra. Tror mye kommer på med hva slags bakgrunn du har, av utdanning/kurs osv. Ville uansett søkt på flere jobber, hvis du er ute etter sommerjobb! Lykke til med jobbsøkingen! fristen har ikke gått ut enda da men det er ikke vanlig og få svar? Er ikke alltid vanlig og få svar nei.. Hvertfall ikke i alle tilfeller, men kan hende dette firmaet du har søkt deg inn hos er mer seriøse, og behandler søknadene på en mer profesjonell måte. Jeg har lært en ting ved å søke på x jobber, er det å ikke forvente for mye respons. I noen tilfeller er du akkurat hva dem søker etter, i andre tilfeller er du ikke interessant i det hele tatt. Det er ikke noe fasit på dette, men ikke bli for skuffet hvis dem ikke tar kontakt, men bruk heller det som en erfaring rikere. Finnes jo mange fine jobber der ute som vektere. Det kan også være en idé og ringe til arbeidsgiver, og melde din interesse. Da vil du hvertfall bli lagt merke til, og du har vist interesse. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Dersom du mangler vekterkurs trinn 1 er du heldig om du i det hele tatt blir prioritert. Vaktselskapene spanderer neppe vekterkurs på jobbsøkere som skal inn i stilling som sommervikar. Edit: Svar får du nok. Søknadsprosessen i de store vaktselskapene er som oftest elektronisk, så da kan de avslå så mange de vil ved hjelp av et tastetrykk. Endret 23. april 2016 av Windoge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå