AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Flyttet fra nyttår inn i nytt hus og fikk etter en stund regning på renovasjonsavgift og forrige eiers ekstratømminger av boss siste halvdel av fjoråret. Det er ikke så mange kroner det er snakk om, men jeg ønsker ikke regning på andre sine tømminger så ba om å få ny regning på bare den deler av regningen som gjelder meg. Er også enklere regnskapsmessig slik. Fikk svar fra Bir om at det hadde de ikke mulighet til å gjøre. Kan ikke forstå noe annet enn at jeg har krav på å få regning på det som gjelder min del, og at Bir må sende regning på høstens ekstratømminger til forrige eier. Ønsker deres synspunkt, da Bir virket relativt låst i saken.. Anonymous poster hash: f7eeb...34a Lenke til kommentar
Loko Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Veldig ofte så står slike ting som uoppgjorte renovasjonsavgifter etc i kontrakten når du kjøper ny bolig. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Mener BIR at regninger utstedes utifra adresse kontra personer? Høres ganske blåst ut spør du meg. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Mener BIR at regninger utstedes utifra adresse kontra personer? Høres ganske blåst ut spør du meg. I "min" kommune følger kommunale avgifter eiendom og ikke eier. Edit: Ved eiendomsskifte med bruk av megler blir selvsagt skyldige avgifter motregnet i sluttoppgjøret. Endret 23. april 2016 av BIGG 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Utgangspunktet er at renovasjonsselskapet forholder seg til eieren på tidspunktet regningen sendes. Betaler du ikke tvangsselger de boligen. Du kan kreve "din" regning til du blir blå, men hvis du ikke betaler kan de selge huset for å dekke regningen. Selv om det er forrige eiers. For å unngå tvangssalg må du betale, og så kreve tilbakebetalt av tidligere eier. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå