gta3-kongen Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hei. Jeg har hatt en PC som jeg bygget siden 2011.. de siste månedene har det en sjedent gang skjedd at PC har fryst og slått seg av med blå skjerm ut av det blå.. står masse.. jeg husker ikke hva det står og så andre ganger får jeg opp Windows restore manager "windows kan ikke starte". Den blå skjermen er dette: ***STOP: 0x000000F4 Intializing disk for crash dump. dette er litt av den beskjeden på blå skjermen som dukker opp av og til.. For ca 2 dager siden toppet det seg og jeg satt på pcen 2 timer og surfa på nettet men pcen bråka uvanlig mye denne gangen etter jeg slo den på. og etter 2 timer slår pcen seg av helt plutselig og det lukter veldig svidd/brent.. Jeg åpna maskinen støvsuga den innvendig men ingen brente kabler å se.. Nå starter ikke maskinen.. Lyset på kabinettet lyser ett sekund en gang i blant.. og Jeg trur Power Supply'en har tatt kvelden.. Jeg har en gammel pc fra 2008 som blei tatt av lynet i 2011 og oppgradert noe den gangen. hovedkortet heter ASUS P8z68 Deluxe.. HyperX minnebrikker.. GeForce 280 1 GB skjermkort. SSD disk 128 GB harddisk. pluss to andre eldre RPM disker... Kjører Windows 7. Jeg har/hadde en strømforsyning fra Consair på 850w men hva anbefales det å kjøpe av ny strømforsyning nå? har dere tips? takk for alle svar.. jeg får ikke svar grunnet denne pcen er ikke min.. men jeg sjekker tråden.. Jeg må få kjøpt en ny strømforsyning så jeg kan få PCen opp å gå igjen.. det er det viktigste først. God helg! hilsen Simon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Svært vanskelig å si nøyaktig hva som har tatt kvelden. Det kan være et vifteproblem i skjermkortet ditt som gjorde at det ikke fikk nok kjøling og tok kvelden etter å ha tatt fyr... Eller cpu... Eller psu. Vær forsiktig når du fortsetter med feilsøkingen, det kan i verste fall føre til at din neste psu også tar kvelden om det er en alvorlig kortsluttning i pcen. Søk opp jumpstart psu corsair på nettet og prøv å starte den utenfor pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå