Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Holder på med et lite prosjekt og trenger litt hjelp.

Planen er å bruke en mobil som en slags "nøkkel", ønsker å bruke cmd fordi.. ja fordi  :grin2:

men hvis det er en bedre måte gjøre det på så er jeg såklart åpen til det.

Jeg har en pc som pinger ip adressen til tlfen og hvis den får svar skriver den " 1 " i en txt fil og hvis den ikke får svar så skriver den " 0 ". Denne føler jeg fungerer greit.

Det som er problemet er at den skal sjekke etter tlfen hvert 3 sekund og skal kun kjøre program1 engang selv om pcen fremdeles får svar fra tlfen.

Når pcen mister kontakt med tlfen skal den etter 10 min kjøre program2 engang. Men får den kontakt med tlfen før 10 min skal den avbryte program2 uten å kjøre program1 på ny.

Kort sakt:

Tlf kobler seg på wifi og pcen som pinger får svar og kjører program1, pcen får fremdeles svar men kjører ikke program1 på ny hvert 3 sekund.

Tlf mister kontakt med wifi og pcen som pinger venter med å kjøre program2 før 10min, etter 10 min kjører den program2 engang.

Tlf mister kontakt med wifi og pcen om pinger - venter med å kjøre program2 før 10min, tlfen får kontakt med wifi igjen og avbryter prosessen for å kjøre program2 uten å kjøre program1 på ny.

Håper noen forstår hva jeg ønsker å få til og håper noen kan svare  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om CMD er rette veien å gå, men som med alle slike spørsmål, så er det viktig å dele opp problemet i så små deler som mulig. Slik jeg forstår det, så har du fått til ping-delen? 

Da trenger du at CMD leser inn fra filen

Er siste tegn i filen er 1, OG programmet ikke kjører, så startes programmet.

Er siste siffer 1, og programmet kjører, så skjer ingen ting. 

Er siste siffer 0, og programmet kjører, så må du starte en nedtelling. Dette kan gjøres på flere måter. Du kan for eksempel telle antall 0 på rad, til du får 200 nuller, og dermed 10 minutter.

Også videre. 

Lenke til kommentar

Takker for kjapt svar, vil det være lettere med feks python?

Problemet er at jeg ikke kan sjekke om programmet kjører, programmet starter og sender en kommando til en nettsider og lukker seg igjen. Tar ca 5 sek

Endret av zjonesz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...