oizann Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har en pc her som blir brukt til ftp server,kjører win2k sp4 helt oppdatert norton antivirus 2003.men for en tid tilbake så poppet det opp et vindu om"ejecting hardware" og jeg har ikke rørt maskinen fysisk innvendig.jaja tenkte jeg og lot det bli da det bare var cd rom som forsvant.Men så her om dagen skjedde også det samme engang til,da var det en hd.og etter dette så får jeg jo ikke tilgang til tingene på hden lenger.noen som vet hva dette kan være?trenger jeg en solid formatering eller kan det være power supply som loker? :grine: Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har aldri hørt om PSU-problemer som gir slike utslag, men hvis du allikevel kommer med hardware-specs kan det kanskje være lettere å stille diagnose. Jeg tror det er HK'et som begynner å ta kvelden. Formattering kan jo også alltids hjelpe. Men det kan være mye rart som er skjedd. Kanskje du er blitt hacka?! Lenke til kommentar
oizann Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 hacket?har da kjørt sygate firewall på den,men sluttet med det nå når jeg fikk router for noen dager siden.men man kan vel alltids komme seg inn for det. hardware specs ja,får rote frem sisoft sandra da,ettersom jeg ikke aner hva jeg har i den maskin : SiSoftware Sandra System Host Name : ******SDRIT User : Administrator Domain : ******SDRIT Processor Model : Intel® Celeron Speed : 1.00GHz Performance Rating : PR1202 (estimated) Type : Standard L2 On-board Cache : 128kB ECC Synchronous Write-Back (4-way, 32 byte line size) Mainboard Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus MP Support : No MP APIC : No System BIOS : Award Software International, Inc. 6.00 PG Mainboard : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6323 Total Memory : 255MB SDRAM Chipset 1 Model : VIA Technologies Inc VT82C694X Apollo Pro 133A System Controller Front Side Bus Speed : 1x 100MHz (100MHz data rate) Total Memory : 256MB SDRAM Memory Bus Speed : 1x 133MHz (133MHz data rate) Video System Monitor/Panel : Default Monitor Adapter : NVidia Riva TNT2 Model 64 Physical Storage Devices Removable Drive : Floppy disk drive Hard Disk : Maxtor 6E040L0 (38.3GB) Hard Disk : WDC WD12 00JB-00DUA3 SCSI Disk Device (111.8GB) Logical Storage Devices 1.44MB 3.5" (A:) : N/A Hard Disk (C:) : 38.3GB (8.3GB, 22% Free) (FAT32) Div (F:) : 111.8GB (1.1GB, 1% Free) (FAT32) Peripherals Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT USB Controller/Hub : VIA USB Universal Host Controller USB Controller/Hub : VIA USB Universal Host Controller USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub Keyboard : Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard Operating System(s) Windows System : Microsoft Windows 2000 Professional (Win32 x86) 5.00.2195 (Service Pack 4) Network Services Network Drivers Enabled : Yes Adapter : NETGEAR FA311 Fast Ethernet PCI Adapter #2 Bedre kan jeg ikke få sagt det Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Vel, den hackinga var bare ett vilt guess. Kan være mye rart som er skjedd. Men jeg ser at sisoft sandra finner hd'ene, og da er det rart du ikke kommer inn på de/den ellers. Går ut ifra at du kjører Maxtor discen som OS-disc og WD'en som 'alt-annet' disc, og at det er WD-discen som er 'borte'. Kan jo alltids være dårlige flatkabler, men mitt tips: Invester i nytt HK. Endret 22. november 2003 av bat.man Lenke til kommentar
oizann Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 er ikke det som er problemet,det er 1hd til der og en cdrom,men de står ikke på listen...Og de er koblet opp Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har du ikke tittet inni kassa? Det kan jo være signalkabelen som er løs. Eventuelt prøv å flytte signalkabelen fra de to HD'ene du ser til de to enhetene du ikke lenger ser, uten å røre den enden som er koblet til hovedkortet. Hvis du da ser enhetene i BIOS, flytt kabelen til den andre kontakten på hovedkortet. Hvis du fortsatt ser enhetene i BIOS, så er det nok signalkabelen som er gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå