Delvis Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Skal ha et par hengsler til en liten dør jeg tenkte lage til en bod.Først: er de hegslene her fra Biltema ok? http://www.biltema.no/no/Bygg/Hengsel/Dor/Justerbare-dorhengsler-2-stk-2000024273/ Så at det sto høyre og venstre på dem, uten at jeg så forskjell. Men fra hvilken side regner man da?Som her, så skal hengslene festes på venstre side når man står på utsiden, og døren åpnes utover. Er det da venstre man skal ha?Eller er sett fra andre siden(innsiden)? Da blir de jo på høyre side. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Så at det sto høyre og venstre på dem, uten at jeg så forskjell. Men fra hvilken side regner man da? Som her, så skal hengslene festes på venstre side når man står på utsiden, og døren åpnes utover. Er det da venstre man skal ha? Eller er sett fra andre siden(innsiden)? Da blir de jo på høyre side. Hengsle-side, vurderes fra utsiden. Så i ditt tilfelle, venstre hengsler. For noen ti-år tilbake, var det motsatt. Men da brukte vi også tyske begreper, på høyre og venstre. Endret 23. april 2016 av Friluftskar 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Det jeg trodde, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå